8 مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان

به گزارش آی تی گپ، چندین سال از استقلال کشور ارمنستان و جدایی آن از جماهیر شوروی می گذرد، در گذشت این سال ها اگرچه مردم این کشور استقلال را به دست آوردند اما سختی های زیادی را هم در این راه متحمل شدند. کشوری که در همسایگی ما واقع شده است و هر سال مردم زیادی برای سپری کردن تعطیلات خود آن را انتخاب می نمایند.

8 مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

1- شطرنج یک واحد درسی اجباری در مدارس

ارمنستان در زمینه شطرنج از برترین ها در دنیا است

گذراندن واحد درسی شطرنج در مدارس یکی از حقایق جالب کشور ارمنستان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آن ها برای این درس امتحان هم برگذار می نمایند! به همین خاطر است که ارمنی ها در شطرنج انقدر پیروز هستند. آن ها از زمان جداشدنشان از جماهیر شوروی ثابت نموده اند که یکی از برترین ها در دنیا هستند. اکنون بیش از 3000 معلم آموز ش دیده و ماهر شطرنج در مدارس آن مشغول به کارند.

تیم مردان ارمنستان در سال 1999 جام قهرمانان اروپا، در سال 2011 قهرمان دنیا و المپیاد شطرنج را در سال های 2006، 2008 و 2012 به دست آوردند. تیم زنان ارمنستان هم در سال 2003 جام قهرمانان اروپا را کسب کرد. در تصویر زیر عکس خانه شطرنج Tigran Petrosian Chess House را مشاهده می کنید که بسیاری از تورنومنت های بین المللی در آن برگزار شده اند.

2- ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به اسم دین رسمی کشور پذیرفت!

صومعه تاتو در ارمنستان

امروز 97% از مردم این کشور مسیحی هستند و ارمنستان زیباترین کلیساهای دنیا را دارد. پس از عیسی مسیح (ع) مردم این کشور به سرعت در حال ایمان آوردن به دین مسیحیت بودند تا این که در تاریخ پادشاه St Gregory Illuminator نقش مسیحیت را دین رسمی مردم منطقه اظهار داشت از آن موقع تا امروز کلیساهای زیادی به نام او ساخته شده اند.

یکی از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که این تصمیم زودتر از هر کشور دیگری در ازمنستان گرفته شد. می توان این کشور را سرزمین کلیساهای زیبا لقب داد. یکی از زیباترین آن ها که می توانید تصویرش را در عکس مشاهده کنید صومعه تتو می باشد که تاریخ ساخت آن به قرن نهم میلادی باز می گردد. بنایی با شکوه در چشم انداز ای خیره نماینده.

3- بیشتر ارمنی ها در خارج از خاک کشورشان زندگی می نمایند

وقایعی که در سال 1915 روی داد موجب شد تا بسیاری از ارمنی ها به ناچار خاک کشورشان را ترک نمایند. آن ها جوامعی قوی و متحد در استان متحده، روسیه و فرانسه تشکیل داده اند. بسیاری از ارمنی ها به علت هم جواری و نزدیکی و هم چنین آشنایی به زبان روسی به روسیه مهاجرت می نمایند. جمعیت مهاجران ارمنی حدود 5.6 میلیون نفر تخمین زده می گردد، در حالی که این کشور در حال حاضر تنها سه میلیون نفر جمعیت دارد.

4- کوه آرارات، نماد ملی ارمنستان

کوه آرارات در ارمنستان

امروز تفکری در ارمنستان رایج است که در آن همگی معتقد هستند که کشتی نوح در میان یخ ها بر بالای کوه آرارات قرار گرفته است. البته تا به حال در هیچ کاوشی اثری از این کشتی یافت نشده است. کوه آرارات نماد ملی کشور است اما از حقایق جالب کشور ارمنستان است که کوه آرارات در ترکیه قرار گرفته است. کوه آرارات برف پوش 5137 متر ارتفاع دارد و در افق ایروان، مرکز ارمنستان خود نمایی می کند.

تفکر دیگری که درباره آرارات وجود دارد این است که از ارمنستان در مقابل زلزله ویرانگر محافظت نموده است. این کوه در ادبیات و هنر مردم این سرزمین از صندلی ویژه ای برخوردار است. اگرچه امروزه آرارت در ترکیه قرار گرفته است اما همواره اینگونه نبوده است و در تاریخ بین پادشاهی ارمنستان، ایران، روسیه وترکیه دست به دست شده است.

5- زرد آلو یکی از نمادهای کشور ارمنستان

زردآلو یکی از محبوب در ارمنستان

اگر به پرچم کشور ارمنستان دقت نموده باشید دیده اید که از سه رنگ قرمز، آبی و نارنجی تشکیل شده است. از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که رنگ نارنجی نمادی از زردآلو است. از همین جا می توانید از اهمیت بالای زردآلو برای ارمنی ها مطلع شوید. هنگام قدم زدن در بازارها و فروشگاه های ارمنستان می توانید انواع مختلف زردآلو را بخرید. زردآلوی خشک شده، زردآلوی تازه، آب زردآلو و هر فرآورده دیگری از زردآلو که فکرش را بکنید.

6- ایروان، شهر صورتی

شهر زیبای ایروان به شهر صورتی هم معروفیت دارد. ساختمان های آن با سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند که از سنگ ها از هنگامی که متعلق به صخره ها بودند رنگ صورتی داشتد. امروزه سایه صورتی رنگ ساختمان ها کاملا محسوس است. به همین علت لقب شهر صورتی را برای آن انتخاب نموده اند.

7- ایروان، یکی از قدیمی ترین مرکز های دنیا

ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا

از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که مرکز آن ها شهر ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهایی است که زندگی در آن جریان یافت، گفته می گردد که این شهر 29 سال قبل از رم بنا نهاده شده است. این شهر باستانی چشم اندازی باشکوه از کوه آرارات را در مقابل خود دارد این شهر قدیمی دارای ساختمان های کهن و مجذوب کننده بسیاری است و احتمالا نیازی نباشد که ذکر کنیم موزه های آن فوق العاده هستند.

8- طولانی ترین تله کابین دنیا

با استناد به کتاب رکوردهای گینس طولانی ترین تله کابین بدون توقف دنیا بال های تاتو هستند. طول این تله کابین به 5.7 می رسد. این تله کابین از روستای هالیدروز در نزدیکی آزادراهی در ایروان شروع شده و تا روستای تاتو در جنوب ارمنستان امتداد پیدا می کند. این مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان شما را به صومعه تاتو می رساند که یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی کشور ارمنستان است. اولین مسافر تله کابین سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان بود. تا قبل از آن تله کابین ساندیا پیک در ایالات متحده با 4.3 کیلومتر طول این اسم را از آن خود نموده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1844

به "8 مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید