راهنمای سفر به ارمنستان - کشور ارمنستان را بیشتر بشناسید!

به گزارش آی تی گپ، سفر به ارمنستان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به خصوص در بین ایرانی ها محسوب می گردد. این کشور به واسطه تاریخ 3 هزار ساله و مردم مهمان نوازی که دارد، توانسته گزینه ای جذاب برای گردشگران در سراسر دنیا تبدیل گردد؛ با توجه به نقش پر رنگی ارمنستان در سال های اخیر در زمینه گردشگری داشته ما بر آن شدیم تا یک راهنمای سفر به ارمنستان با تمامی جزئیات تهیه کنیم.

راهنمای سفر به ارمنستان - کشور ارمنستان را بیشتر بشناسید!

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در راهنمای سفر به ارمنستان ما این تضمین را به شما می دهیم که هر آنچه که ضروری است نظیر اطلاعات کلی کشور ارمنستان، آب و هوای این کشور، اقامت در آن، شکم گردی، حمل و نقل، بهترین جاذبه های گردشگری این کشور، شیوه سفر زمینی، مراکز درمانی و … را بدانید خدمتتان ارائه دهیم تا برای یک سفر ماجراجویانه و حرفه ای کاملا آماده شوید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

برای رزرو آنلاین تور ایروان اینجا را کلیک کنید

موقعیت جغرافیایی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در مرز میان آسیا و اروپا یعنی بین دریای خزر و دریای سیاه واقه شده است. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است. مساحت این کشور 29,743 کیلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 در این کشور اجرا شده حدود 2924816 نفر زندگی می نموده اند.

مختصری از تاریخ کشور ارمنستان

قدمت کشور ارمنستان به 3000 سال پیش باز می گردد. در ابتدا مردمان این کشور در طول تاریخ در بخش وسیعی از کوه ها و دره های شرق آناتولی و قفقاز جنوبی (ارتفاعات ارمنستان) ساکن شده بودند. تاریخ کشور ارمنستان در طی سالیان سال تحت تصرف قدرت های بزرگ بوده است و بخش های غربی این کشور برای مدت های طولانی تحت حکومت بیزانس یا عثمانی ها قرار داشت. همین طور بخش های شرقی این کشور تحت حاکمین فارس ها و روس ها نیز بوده است. ارمنستان برای مدت طولانی جرئی از ایران بود و قسمتی از فرهنگ خود را از ایران باستان به ارث برده است. ارمنستان در جاده ابریشم قرار داشت از این رو ارمنی ها شبکه ای از جوامع تجاری از شرق آسیا به ونیز را ساختند. در نهایت با رشد ناسیونالیسم، ارامنه هزینه های سنگینی را برای دین و ثروتشان پرداخت کردند.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما ایروان اینجا را کلیک کنید

نکاتی درباره آداب و رسوم مردم ارمنستان

در راهنمای سفر به ارمنستان باید اشاره کنیم که مردم این کشور آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها با ایرانیان هم نیز مشترک است. یکی از مهمترین جشن های آنها جشن درندز (آتش افروزی) نام دارد که این جشن میان ایرانیان (اقوام آریایی) به جشن سده شهرت دارد. از لحاظ امنیت کشور ارمنستان مطابق با آماری که سایت Numbeo در سال 2016 گزارش نموده است، میزان جرم و جنایت در ارمنستان 31.1 درصد و شاخص امنیت 68.89 درصد است. که این نشانگر این است که ارمنستان کشوری امن به حساب میایید. ولی در هر صورت احتیاط شرط عقل است اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید سعی کنید از وسایل شخصی و اشیاء گران قیمت خود محافظ کنید و گوشی تلفن همراه خود را در تاکسی، رستوران و دیگر مراکز عمومی جا نگذارید.

نکاتی درباره آداب و رسوم مردم ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

از لحاظ شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان جز کشورهای سرد جهان نهاده شده است. این کشور در ماه های اردیبهشت تا مهر گرم ترین ماه های سال در این کشور هستند، در دو ماه تیر و مرداد گاهی دمای هوا تا بالای 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. در مقابل فصل زمستان (دی، بهمن و اسفند) و همچنین پاییز (اواخر مهر، آبان و آذر) سردترین زمان های سال محسوب می شوند که قطعا برای سفر در این ماه ها به لباس گرم احتیاج خواهید داشت. اگر به منظور خرید و حراجی هایی که در ارمنستان وجود دارد می خواهید به این کشور سفر کنید باید بگوییم که فصل زمستان بهترین زمان است، اما برای تفریح فصل تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

در راهنمای سفر به ارمنستان باید بگوییم که بهترین زمان سفر به شهرهای این کشور بر اساس آب و هوا اواخر ماه فروردین تا اوایل ماه تیر و همچنین اواسط ماه شهریور تا اوایل ماه آبان برای سفر به این کشور زمان مناسبی محسوب می گردد. متوسط دمای هوا در شهری مثل ایروان متغییر است و نمی توان دمای ثابتی را برای آن در نظر گرفت. جالب است بدانید که ایروان در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه 40 از 100 را دارا است.

اطلاعات عمومی درباره ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان - چه پولی همراه خود ببریم؟

واحد پول کشور ارمنستان درام است و هر 1000 درام معادل 26 هزار تومان (هر 1 درام 26 تومان) می باشد. در راهنمای سفر به ارمنستان پیشنهاد می کنیم که برای سفر به این کشور همراه خودتان دلار یا یورو ببرید و در صرافی های شهر ایروان اقدام به تبدیل پول به درام ارمنستان بنمایید. هزینه زندگی در ارمنستان به نسبت ایران با توجه به برآوردهایی که اجرا شده حدودا 5 تا 55% از تهران ارزان تر است. آنچه که باید بدانید این است در بیشتر فروشگاه های ارمنستان مکانی برای تبدیل پول شما وجود دارد و همچنین در برخی از فروشگاه ها هم دستگاه های pose ایرانی وجود دارد و شما می توانید ریالی هزینه سفر به ارمنستان خود را پرداخت کنید. گفتنی است بگوییم اگر فرصت نکردید دلار یا یورو تهیه کنید می توانید به صرافی هایی که در ارمنستان هستند بروید و ریال را به درام تبدیل کنید.

هزینه های مربوط به دریافت گذرنامه ارمنستان

  • 1,000 تومان بابت شناسه
  • 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • 100,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • 36,980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست
  • توجه! عوارض خروج از کشور برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان است. برای پرداخت این عوارض می توانید بر روی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور کلیک کنید.

گفتنی است که در این قسمت از راهنمای سفر به ارمنستان باید بگوییم برای سفر به ارمنستان احتیاجی به دریافت ویزا ندارید. اما می بایست عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. به هر حال می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزا ارمنستان مطلبی با این عنوان را در مجله خبرنگاران مراجعه کنید.

هزینه های اقامت در ارمنستان

برای اقامت در کشور ارمنستان احتیاجی نیست که به هیچ وجه نگران باشید، زیرا هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید مناسب با بودجه و انتظاراتی که دارید آنها را انتخاب کنید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به ارمنستان به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هزینه اجاره آپارتمان در ایروان

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر ایروان بمانید می توانید همچنان هتل رزرو کنید و یا این که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، مزیت هتل امنیت و راحت تر بودن آن است. توجه داشته باشید که در شهر ایروان کمتر از 3 شب به شما خانه اجاره نمی دهند. هنگام اجاره حواستان به فاصله خانه تا هاراپارگ که مرکز شهر ایروان است، باشد.هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر ایروان، ارمنستان بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 128 درام

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 77 درام

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 290 درام

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 132 درام

گفتنی است تمامی قیمت های گفته شده حدودی هستند و باید مطابق با زمان سفر خود، مجددا درباره آن ها استعلام بگیرید.

برخی از بهترین هتل ها در ارمنستان

در ادامه راهنمای سفر به ارمنستان و برای اقامت در این کشور می خواهیم تا برخی از بهترین اقامتگاه های این شهر را به شما معرفی کنیم. با این حال پیشنهاد می کنیم تا بهترین هتل های 5 ستاره در ارمنستان را در مجله ما مطالعه فرمایید.

متروپل، هتلی دنج در ایراوان

هتل متروپل(Hotel Metropol) یکی از هتل های معروف ارمنستان است که در راهنمای سفر به ارمنستان می خواهیم آن را معرفی نماییم. این هتل در منطقه ای بسیار آرام و خوش آب و هوا از شهر نهاده شده و خوشبختانه به فرودگاه ارمنستان هم نزدیک است که همین موضوع سبب شده که مسافران اقامتی با خیال راحت تجربه نمایند. داخل هتل یه فضای دنج و آرامش بخش داره که با دکوراسیونی عالی در اختیار مسافران نهاده شده است که می تواند اقامت خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آدرس: 2/2 Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0015, Armenia

تلفن: 0037410510700

وب سایت: metropol.am

برای رزرو آنلاین هتل در ایروان اینجا را کلیک کنید

آنی پلازا، هتل 4 ستاره ایروان

هتل 4 ستاره آنی پلازا (Ani Plaza Hotel) یکی از هتل های خوب شهر ایروان در کشور ارمنستان است که می تواند اقامت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورد. این هتل در مرکز شهر ایروان، در خیابان سایات نوا نهاده شده است از این رو دسترسی شما به وسایل نقلیه و … راحت تر است. از جمله امکاناتی که این دارا هست خشکشوئی، سالن ورزش، سالن زیبائی و کنفرانس،استخر سرپوشیده و سونا می توان در این هتل اشاره نمود.

آدرس: 19 Sayat-Nova Ave, Yerevan 0001, Armenia

تلفن: 0037410589500

وب سایت: anihotel.com

شیراک، هتلی ارزان و مقرون به صرفه در ارمنستان

دیگر هتل پیشنهادی در شهر ایروان هتل 3 ستاره شیراک (Shirak Hotel) است. سطح قیمت برای اقامت در این هتل بسیار مقرون به صرفه است و از جمله امکاناتی که در این هتل برای شما وجود دارد نیز شامل رستوران، اینترنت رایگان، صبحانه رایگان و روم سرویس است. برای رزرو هتل در ایروان می توانید از وب سابت خبرنگاران بهره ببرید.

آدرس: 13a Movses Khorenatsi Street, Yerevan 0010, Armenia

تلفن: 0037410529915

وب سایت: shirakhotel.am

هزینه خورد و خوراک در ارمنستان

اگر در ایروان و یا هر شهر دیگر احساس گرسنگی کردید پیشنهاد ما صرف یکی از آن کباب های خوشمزه شان با نان لواش است. اما سعی کنید در سفرتان تا جایی که برایتان امکان دارد از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد احتیاجتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. همچنین سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به این صورت می توانید، کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به ارمنستان به چند رستوران خوب در شهرهای این کشور و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه غذا در ارمنستان را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در رستوران های معمولی ارمنی باید 2000 درام بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یکی از رستوان های سطح متوسط ارمنی باید 5000 درام پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای کشور ارمنستان به نسبت ارزان تر است و مبلغ 1000 درام می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی 200 درام و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 900 درام بپردازید.

غذاهای ارمنستان که حتما باید امتحان کنید!

غذاهای سنتی ارمنی بسیار زیاد هستند که اتفاق خیلی خوشمزه هستند و ما چندی از آن ها را به شما معرفی می کنیم اما با این حال، بیشتر غذاهای ارمنستان را می توانید در مجله خبرنگاران مطالعه بفرمایید.

  • هریسه، یکی از غذاهای قدیمی ارمنستان

یکی از غذاهای ارمنی که در ایام خاص آن را می پزند، هریسه (Harissa) است. این غذا برای اولین بارد در دره آرارات شد و برای تهیه آن آرد گندم را در آب به همراه گوشت اضافه می نمایند.

  • تولما، دلمه ارمنی

تولما (Tulma) یا دلمه ارمنی غذایی است که در آن از گوشت و سبزیجاتی مثل برگ مو، گوجه، فلفل، بادمجان و کلم استفاده می گردد. تولما غذایی است که به صورت داغ و به همراه سس ماست و سیر سرو می گردد.

  • ماهی کبابی، غذای سنتی ارمنی ها

در سفر به ارمنستان حتما ماهی کبابی به آن ایشخان (Ishkhan) می گویند را در رستوران های شهر ایروان امتحان کنید. ماهی قزل آلا یکی از لذیذترین غذاهای ممکن در این شهر است و می توانید با رفتن به دریاچه سوان همانجا ماهی را از آب بگیرید و کباب کنید.

  • قاپاما، غذایی مناسب کریسمس در ارمنستان!

یکی از غذاهای اصیل در ارمنستان قاپاما (Ghapama) است. این غذا در زمان کریسمس پخته می گردد و تقریبا شبیه به دلمه های ایرانیان است، اگر بخواهیم نامی ایرانی برایش انتخاب کنیم، دلمه کدو تنبل گزینه مناسبی خواهد بود. برای پخت قاپاما داخل کدو تنبل را خالی نموده و با موادی همچون برنج پخته شده و ترکیبی از میوه های خشک مانند بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش پر می گردد.

برخی از بهترین رستوران های ارمنستان

به هر حال سفر به ارمنستان بدون شکم گردی در رستوران های این کشور و شهرهایش اصلا سفر کاملی نیم گردد و از این رو می خواهمی در ادامه به شما برخی از بهترین رستوران های این کشور را معرفی کنیم.

شیروان، رستورانی ایرانی در ایروان

ارمنستان یکی از مقاصدی است که ایرانیان زیادی به آن سفر می نمایند، از همین رو رستوران های ایرانی خوبی در شهر ایروان ارمنستان وجود دارد که می توانید وعده های غذایی دلخواهتان را در این رستوران میل کنید. رستوران شیروان (Shirvan Persian Restaurant) با انواع غذا های متنوع ایرانی و اروپایی و 10 سال سابقه در ایروان یکی از بهترین رستوران های ایرانی شهر به حساب میاد. سطح قیمت مناسبی هم سرو غذا در این رستوران دارا هست.

آدرس: 32 Tumanyan St، Yerevan 0001، Armenia

انوش، رستوران مجلل و لاکچری در ایروان

از رستوران های شیک و گران شهر ایروان رستوران انوش (Anoush Restaurant) است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ارمنی را میل کنید و لذت ببرید.

آدرس: Lusartrans، Zakyan St، Yerevan، Armenia

آرارات، یکی دیگر از رستوران های ایرانی در ارمنستان

آرارات (Ararat Restaurant) دیگر رستوران ایرانی که در شهر ایروان وجود دارد و ساختمان آن توسط الکساندر تومانیان طراحی شده است. این رستوران با توجه به فضا و بنای زیبایی که دارد مورد پسنده بسیار از ایرانیان و ارمنی های نهاده شده است. این رستوران قدیمی از شهرت جهانی برخوردار است و در آن انواع غذاهای ارمنی لذیذ به همراه موسیقی زنده و محلی ارمنی سرو می گردد.

آدرس: ارمنستان - ایروان Government House 2، Republic Square، Yerevan، Armenia

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

سیستم حمل و نقل در کشور ارمنستان شامل اتوبوس و اتوبوس برقی، مینی بوس، مترو و تاکسی می گردد.البته استفاده از مترو بیشتر توصیه می گردد زیرا هم سرعت بیشتری دارد و هم ازدحام کمتری را شامل است. در شهر ایروان تاکسی دریافت گزینه پیشنهادی ما نیست، چرا که بسیار گران است. هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 600 درام و به ازای هر یک کیلومتر 100 درام به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 1200 درام باید پرداخت نمایید. هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 422 درام است. هزینه های مترو در این شهر عبارت است از:

  • هزینه بلیط تک سفره 100 درام
  • هزینه بلیط ماهانه 6000 درام

هزنیه رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر ایروان چگونه است؟

بعد از رسیدن به ایروان اولین جایی که می بینید فرودگاه بین المللی زوارتنوتس است که در 12 کیلومتری شهر نهاده شده است. اتوبوس ها و مینی بوس های زیادی هستند که جهت فرودگاه تا مرکز شهر را فقط با 200 درام (1500 تومان) در عرض 20 تا 30 دقیقه طی می نمایند مثلا می توانید برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر سوار اتوبوس 28 شوید که از ناحیه مالاتیا سباستیا به سمت خیابان سایات نووا می رود و یا می توانید سوار اتوبوس شماره 17 شوید که از ناحیه آوان می گذرد و به خیابان نعلبندیان می رود. اگر بخواهید این جهت را با تاکسی بروید باید 4500 درام (حدود 35 هزار تومان) پرداخت کنید.

اجاره خودرو در ارمنستان

به منظور اجاره خودرو در کشور ارمنستان برای هر گردشگری دو راه وجود دارد:

  • اجاره ماشین با راننده
  • اجاره ماشین بدون راننده

برای اجاره خودرو با راننده مبلغی حدود 25 تا 30 هزار درام پرداخت کنید. اما برای اجاره خودرو بدون راننده مبلغ پرداختی شما تقریبا نصف خواهد شد اما می بایست پاسپورت خود را در اختیار صاحب ماشین قرار دهید. برای اجاره خودرو دور میدان جمهوری که ارمنی ها به آن ریسپوبیک می گویند بروید افرادی هستند که ماشین به مسافران اجاره می دهند. توجه داشته باشید سن مجاز برای اجاره خودرو در ارمنستان 21 سال است.

راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

در این قسمت از راهنمای سفر به ارمنستان باید بگوییم که؛ اگر می خواهید با خودرو شخصیتان به شهر ایروان در ارمنستان بروید باید ابتدا گواهینامه بین المللی دریافت کنید و همچنین پلاک ماشینتان را بین المللی نمایید. به منظور دسترسی به شهر ایروان باید ابتدا به تبریز و سپس شهر جلفا و پس از آن به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) بروید. از تبریز تا ایروان حدود 10 ساعت طول می کشد که پس از ورود به خاک ارمنستان مسافتی حدود 383 کیلومتر را از بین جهت کوهستانی باید طی کنید تا به ایروان برسید. از ایران تا ارمنستان حدودا با احتساب معطلی هایی که در مرز خواهید داشت نزدیک به 24 الی 25 ساعت زمان ضروری است که برسید.

مدارک مورد احتیاج برای سفر با خودرو

برای مسافرت رفتن به خارج از کشور با ماشین شخصی خود به موارد زیر احتیاج دارید:

  • مجوز خارج کردن ماشین از کشور (کاپوتاژ)
  • دفترچه بین المللی ماشین (سند)
  • گواهینامه بین المللی
  • نمره بین المللی

برای دریافت مجوز گمرکی خودرو (کاپوتاژ) باید در شهرستان ها به گمرک مرکز استان آن شهر یا به گمرک تهران و یا به گمرکات مرزی مراجعه کرد. جاده ای که شما به طور زمینی از ایران به ارمنستان در آن در حرکت هستید بسیار زیبا بوده و طبیعت بکری را دارا می باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری در ارمنستان

شهرها و مناطق مختلف ارمنستان پر هستند از جاذبه های دیدنی گردشگری که که ما تنها برخی از بهترین جاذبه هایش در مناطق مختلف از جمله شهر ایروان که پایتخت این کشور است را به صورت مختصر در راهنمای سفر به ارمنستان به شما معرفی می کنیم. البته می توانید در مطلب جاذبه های ایروان دیدنی های بیشتری از پایتخت این کشور را بشناسید.

میدان جمهوری، منطقه ای معروف در ایروان

میدان ریپوبلیک (Republic Square) از ان دسته مناطقی است که کمتر کسی در سفر به ارمنستان به گشت گذار در این میدان نمی رود. میدانی معروف که دور تا دور آن را بناهای اداری، ملی و مشهور ارمنستان احاطه نموده اند. شب های این میدان اما چیز دیگری است. شب های سرزنده این میدان با نورپردازی زیبا شما را مبهوت خود می نماید. وسط این میدان فواره هایی با نورپردازی های جذاب وجود دارد که شب ها با برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی های متنوع فضای جذابی برای بازدیدنمایندگان فراهم می آورند. از قلم نیاندازید که از بستنی فروشی های دور میدان جمهوری بستنی های رنگی رنگی بخرید، قیمت این بستنی ها بین 200 تا 500 درام است.

آدرس: Yerevan, Armenia

کاسکاد، ساختمان هزارپله ارمنستان

کاسکاد با ینای هزار پله (Cascade) بنای معروفی است که در بین ایرانی ها به هزار پله معروف است، در قسمت شمالی میدان اپرا نهاده شده است. با بالا رفتن از این بنا شهر زیبای ایروان را خواهید دید. هرف از ساخت کاسکاد ایجاد ارتباط بین مرکز ایروان با محله هایی است که در ارتفاع واقع شده اند. در کنار کاسکاد موزه ای به نام کافسجیان وجود دارد که می توانید با پله برقی هایی که در این مجموعه وجود دارد به بالا بروید و چشم اندازه ویژه ای به کاسکاد هم داشته باشید. درون این موزه مجسمه های مدرن وجود دارد که قطعا از تماشای آن ها نهایت لذت را خواهید برد.

آدرس: 10 Tamanyan St, Yerevan 0009, Armenia

خانه اپرا، محل اجرای بزرگ ترین کنسرت های جهان

میدان و بنای اپرا نیز از دیدنی های معروف ایروان است که تا به حال شاهد اجرای کنسرت های اپراهای ایروان و جهان در خانه اپرا (Yerevan Opera Theatre) بوده است. میدان و خانه اپرا محل برگزاری بسیاری از کنسرت ها، گردهمایی ها و مراسم های متنوع است. در نزدیکی خانه اپرا یک مکان برای فروش بلیط های کنسرت های up coming وجود دارد.

آدرس: 54 Tumanyan St, Yerevan, Armenia

مجسمه مادر در ارمنستان را در شب حتما ببینید!

مجسمه مادر در ارمنستان (Mother Armenia monument) را هاختاناکی ایگی نیز می گویند. یک بنای زیبا و دیدنی در شهر ایروان ارمنستان وجود دارد که می توانید هنگام سفر به این کشور از آن دیدن فرمایید و لذت کافی را ببرید. در پایین مجسمه مادر موزه ای از تجهیزات جنگی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین یک آتش هم در بخش وجود دارد که هیچ گاه خاموش نشده است. دیدن این مجسمه در شب جلوه ای دیگر دارد.

آدرس: ارمنستان، ایروان واقع در پارک پیروزی

صومعه گغارد، اولین کلیسای غاری در جهان

صومعه گغارد (Geghard Monastery)، اولین کلیسای غاری جهانست، که با معماری منحصر به فرد خود در چهل کیلومتری ایروان، در استان کوتایک، ارمنستان واقع شده است. این بنای دیدنی به عنوان یکی از آثار تاریخی کشور ارمنستان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ساختمان این صومعه جذاب ، از گرانیت سخت کنده کاری شده و جزو چهارکلیسای نایابی است که در صخره و دره ها قرار داد. بنا بر افسانه ها، گغارد در قرن 4 بنا گذاشته شد. قدمت این کلیسا به قرن هفت بر می گردد. درون سقف این کلیسا یک حفره وجود دارد که نوری مستقیم را بر روی یک جایگاه خاص منعکس می نماید. یکسری غار هم در اطراف این صومعه وجود دارد که دارای دیوارنوشت های تاریخی می باشد. این غارها برای کسانی اهل ماجراجویی هستند گزینه بسیار جذابی می باشد. برای بازدید از صومعه گغارد در اطراف میدان جمهوری افرادی هستند که به صورت تور تعداد 9 الی 10 نفر را به سمت این صومعه می برند و نفری 5000 درام دریافت می نمایند.

آدرس: Geghard Monastery Road، Goght، Armenia

پارک عشاق، یکی از زیباترین بوستان های ارمنستان

پارک عشاق ایروان (Lovers Park) یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان می باشد . این پارک به مساحت 2.5 هکتار در منطقه کنترون این شهر نهاده شده است. این پارک به طور کلی بین سال های 2005 تا 2007 مورد بازسازی نهاده شد و در سال 2008 توسط یک بانی خیر به نام آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. احداث این پارک مربوط به قرن 18 می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای گورستان قرون وسطایی و کلیسای کوچک مشهور بوده است. بادتان نرود که این پارک برای عکاسی مکان بسیار جذابی می باشد.

آدرس: Armenuhi، Yerevan، Armenia

قلعه اربونی، موزه ای تاریخی در ارمنستان

امپراطوری اورارتو ها که حدود سه هزار سال پیش در حوالی دریاچه وان در ترکیه امروزی ساکن بودند شهر ایروان رو با بنای قلعه اربونی بنیان کردن. قلعه اربونی (Erebuni Fortress) در جنوب شرقی شهر و بر روی تپه ای قرار داره. در پای تپه ساختمان آرین برد هستش، که الان یافته های باستانشناسان از این قلعه، از جمله فلزکاری های زیبای اورارتویی رو به نمایش گذاشته. ساختمان موزه نقش برجسته ای برنجی از پیکره هایی اورارتوری رو بر نمای خود داره. اربونی ریشه نام ایروانه که در طول زمان تغییر یافته. حتما هنگام سفر به ارمنستان از این موزه دیدن فرمایید.

  • آدرس: Mahari St، Yerevan، Armenia

گالری ملی، موزه مهم هنری در ارمنستان

موزه گالری ملی در کشور ارمنستان (National gallery of Armenia) یکی از موزه های هنری مهمی است که در جهان در سال 1921 ساخته شد. مجموعه ای غنی با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی می باشد که برخی از آثاری که در آن وجود دارد از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال داده شده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص دارد. آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می گردد.

آدرس: 1 Abovyan St، Yerevan 0001، Armenia

کلیسای بزرگ و جامع زوارتنوتس ارمنستان

خرابه های کلیسای جامع زوارتنوتس در دشت های مسطح در فلات آرارات بین شهرهای ایروان و اچمیادزین (Etchmiadzin) در استان آرماویر (Armavir) ارمنستان و در نزدیکی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس واقع شده است. این کلیسای قدیمی در اواسط قرن هفتم میلادی تحت دستور کاتولیکوس نارسس سوم (Catholicos Nerses III) که بین سال های ساخته شده است.

درون این کلیسا مجسمه های ارمنی بسیار قدیمی وجود دارد.

آدرس: Vagharshapat, Armenia

کلیسای کاتوقیکه، کلیسای بزرگ ارمنستان

کلیسای کاتقوکیه (Katoghike Church) یا بزرگ در بین سال های 1693 تا 1695 در این شهر وجود دارد که در مرکز منطقه شاهار واقع شده است. این کلیسا به لطف داشتن سالن نیایشی پهناور با ابعاد 14 در 19.3 متری و محیط خارجی 16.4 در 28.4 متری جزو گسترده ترین کلیساهای ایروان قدیم به شمار می رود. جالب است بدانید که در این کلیسا همچنین کتیبه های متعددی نیز یافت می گردد که قدمت قدیمی ترین آنها به سال 1264 باز می گردد. این کلیسا دو ساختمان دارد، یکی برای روشن کردن شمع و نیایش و دیگری ساختمان اصلی کلیسا است. نرخ قیمت ورودی این کلیسا رایگان است.

آدرس: No 17 Abovyan St, Yerevan 0001, Armenia

دریاچه سوان، محبوب ترین دریاچه ارمنستان

دریاچه سوان از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در کشور ارمنستان است و امکانات تفریحی قابل توجهی در اطراف آن وجود دارد و بازدید نمایندگان می توانند با بازدید از آن اوقات خوشی را برای خود و همراهانشان فراهم آورند. دریاچه سوان در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک نهاده شده است. این دریاچه که بزرگ ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ ترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان است در ارتفاعات 1916 متری سطح دریا واقع شده است. برای دسترسی به این دریاچه تورهایی برگزار می گردد که از دور میدان جمهوری 9 الی 10 نفر را به سمت این دریاچه می برند و هزینه آن حدودا برابر با 5 هزار درام است.

آدرس: ارمنستان، استان گغارکونیک، دریاچه سوان

مسجد کبود ارمنستان، نمونه معماری زیبای اسلامی در ارمنستان

این مسجد در بین سال های 1375 تا 1379 خورشیدی از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان و توسط معماران ایرانی بازسازی شد و در این مسجد به علاقه مندان اهل ارمنستان زبان فارسی تدریس می گردد. مسجد کبود ارمنستان (Blue Mosque) یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این کشور به شمار می رود. این مسجد دارای سرویس های بهداشتی ایرانی می باشد. نکته جالبی که باید در خصوص این مسجد بدانید این است که گوشت حلال درون آن فروخته می گردد. باغی پر از میوه در حیاط این مسجد وجود دارد که پر از درختان میوه است. توجه داشته باشید که این درختان سم پاشی شده اند پس از درخت میوه نکنید و بلافاصله میل کنید.

آدرس: 12 Mesrop Mashtots Ave، Yerevan 0015، Armenia

بهترین مراکز خرید و بازارها در ارمنستان

باید بگوئیم با رفتن به مراکز خرید ایروان حسابی وسوسه خرید کردن را خواهید داشت. کمتر مسافری است در سفر به این شهر به گشت و گذار در مراکز خرید آن به خصوص ورنیساژ نرود، فروشگاهی که در روزهای تعطیل باز است. از این فروشگاه هر آنچه که بخواهید را می توانید پیدا و خریداری کنید.

مراکز خرید در ارمنستان

  • بازار ورنیساج | Vernissage Market

آدرس: Yerevan Vernissage، Yerevan، Armenia

  • مرکز خرید باغ دالما | Dalma Garden Mall

آدرس: Далма، Tsitsernakaberd Hwy، Yerevan، Armenia

  • مرکز خرید اسکادا | Escada shopping center

آدرس: Hanrapetutyan Ave، Building 51/53

  • مرکز خرید تاشیر | Tashir Mall Yerevn

آدرس: 25 Yervand Kochar St، Yerevan، Armenia

بازارهای سنتی در ارمنستان

  • بازار ورنیساج ارمنستان | Yerevan Vernissage

آدرس: Aram Street, Yerevan, Armenia

  • بازار پتاک

آدرس: Armenia, 0023, Yerevan Arshakunyats Ave., 17a Building(Kentron adm. district)

  • بازار گومی شوکا | Gumi Shuka

آدرس: Khoryenatsi M. str. 35, Yerevan 0018, Armenia

بهترین ماه برای سفر به ارمنستان

به طور کلی بهترین زمان سفر به ارمنستان ممکن است از جهات مختلف متفاوت باشد. در واقع باید هدف خود را از سفر در نظر داشته باشید. برای مثال اگر هدف اصلی شما از سفر خرید باشد بهترین ماه برای سفر به ارمنستان با زمانی که هدف شما از سفر صرفا گردش و تفریح باشد متفاوت است. برای مثال بهترین زمان برای سفری جذاب در ایروان در ماه های بهار است، اما اگر می خواهید بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید را بدانید ماه های ابتدایی زمستان بهترین زمان سفر به ارمنستان خواهد بود.

خیابان های معروف ارمنستان

دو خیابان معروف در این کشور هستند که به نمایندگی از دیگر شهرهای آن در راهنمای سفر به ارمنستان به شما معرفی می کنیم که می توانید در آن ها اقدام به خرید بنمایید.

ورنیساژ ، یکی از خیابان های قدیمی در ارمنستان

خیابان ورنیساژ (Vernissage Avenue)محلی برای خرید محصولات صنایع دستی است. زمانی که وارد آن می شوید احساس می کنید که وارد خیابان سی تیر ایران یا استقلال استانبول شده اید. مدت زمانی که برای این خیابان می توانید در نظر بگیرید 2 الی 3 ساعت است. این خیابان بین دو خیابان آرام و بوزند نهاده شده است که به راحتی از روی نقشه می توانید آن را پیدا کنید.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، بین خیابان آرام و هانرا پتوتیان، بازار ورنیساژ

ماشتوس، خیابانی طولانی در ارمنستان

علاوه بر خرید بناهای مهم تاریخی بسیاری در این خیابان ماشتوتس (Mashtots Avenue) وجود دارد که شما را در کنار یک پیاده روی طولانی به سمت خود می کشد. این خیابان از ابتدای میدان جمهوری شروع می گردد و تا ساختمان اپرا امتداد دارد.

مراکز درمانی در شهر ارمنستان

  • بیمارستان Nork-Marash Medical Center

آدرس: 0047, 13 Armenak Armenakyan St, Yerevan, Armenia

  • بیمارستان Armenicum Clinical Center

آدرس: ,Gusan Sherami St., 2 Building Armenia, 0084, Yerevan

  • بیمارستان Shengavit Medical Center

آدرس: 9 Manandian St, Yerevan 0006, Armenia

بایدها و نبایدها و قوانین کشور ارمنستان

  • در راهنمای سفر به ارمنستان باید بگوییم که خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد، اما جانب احتیاط را در نظر داشته باشید و در اماکن شلوغ و شب های دیر وقت حواستان به خود و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • اگر نخواستید که در ارمنستان سیم کارت تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم که از مناطقی که وای فای رایگان دارا هستند بهره ببرید. به طور مثال مناطقی مانند: میدان جمهوری، خیابان ماشتوتس، ساختمان اپرا و منطقه کاسکاد دارای اینرتنت رایگان هستند.
  • دو اپلیکیشن Yadex taxi و gg برای دریافت تاکسی در شهرهای ارمنستان بسیار گزینه های مناسبی به شمار می فرایند.

توجه داشته باشید که حتما این دو اپلیکیشن را در ایران بر روی گوشی خودتان نصب کنید و درون آن ثبت نام نمایید چرا که برای ثبت نام در کشور ارمنستان می بایست اس ام اس دریافت که هزینه های شما بالا می رود.

  • با توجه به این مردم ارمنستان فرهنگی مشابه به اروپا دارند، اما به طور کلی پوشش بسته و معمولی دارند و در هنگام بازدید از اماکن مذهبی می بایست لباس های مناسبی بر تن داشته باشید.
  • موزه های ایروان معمولا از ساعت 9 یا 10 صبح تا 5 یا 6 عصر باز هستند. اگر به طور اتفاقی در فصل اردیبهشت به ایروان سفر کردید، می توانید در شب موزه حضور داشته باشید
  • میوه ها و سبزیجات این کشور را امتحان کنید. طعم های فوق العاده و منحصر به فردی دارند.
  • از همراه داشتن هر گونه داروی کدئین دار به این کشور خودداری نمایید، چون این گونه داروها در این کشور مخدر محسوب می شوند.
  • آدرس دقیق هتلی که در آن هستید را همواره در جیب داشته باشید. از هتل کارت اطلاعاتی شان را بگیرید.
  • سعی کنید وقتی وارد ارمنستان شدید اقدام به تهیه سیم کارت نمایید زیرا هزینه رومینگ بالایی بابت سیم کارت های ایران در این کشور باید بپردازید.
  • برای رفتن به سمت کلیسای گغارد، گارنی و دریاچه سوان تورهایی با هزینه های نسبتا کمی برگزار می گردد که شما می توانید از سمت میدان جمهوری همراه با افرادی که قصد بازدید از این مناطق را دارند بروید. حدود هزینه ها برابر با 3 الی 5 هزار درام است.

خوب حال که به خاتمه مطلب راهنمای سفر به ارمنستان رسیدیم، باید بگوییم که ما تمام سعی خودمان را کردیم تا تمامی اطلاعاتی که ضروری است در خصوص سفر به شهرهای جذاب این کشور بدانید را خدمتتان ارائه دهیم. حال سوال ما از شما این است که آیا تجربه سفر به این کشور را داشته اید؟ در صورتی که پاسختان مثبت است می توانید آن را با ما در میان بگذارید. پیشاپیش از حس تعامل شما سپاسگزاریم.

در صورتی که قصد سفر به ارمنستان را دارید و می خواهیم یک سفر خوب و مطمئن را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما خرید تور ارمنستان از مجموعه خبرنگاران با سابقه ای طولانی در زمینه ارائه تورهای گردشگری می باشد. ما برای شما سفر خوبی را آرزومندیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 956

به "راهنمای سفر به ارمنستان - کشور ارمنستان را بیشتر بشناسید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ارمنستان - کشور ارمنستان را بیشتر بشناسید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان - کشور ارمنستان را بیشتر بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید