3 واحد معدنی فراوری مس در سمنان راه اندازی می گردد

به گزارش آی تی گپ، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در راستای جهش فراوری 3 واحد معدنی فراوری مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

3 واحد معدنی فراوری مس در سمنان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمد فروهر از تحقق جهش فراوری در معادن و صنایع معدنی مس استان طی سال 99 اطلاع داد و گفت: افتتاح و بهره برداری 3 واحد معدنی فراوری مس با سرمایه گذاری 750 میلیارد ریال در امسال در دستور کار است که با تحقق این واحدها شعار سال در زمینه صنعت مس تحقق می یابد.

او با بیان اینکه این واحدهای فراوریی در زمینه مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی فعالیت می نمایند، اضافه نمود: این واحدها ظرفیت حدود 2 هزار تن فراوری مس کاتدی و سولفیدی را خواهند داشت و می توانند اشتغال خوبی را به همراه بیاورند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: معادن مس استان ظرفیت استخراج سالانه 750 هزار تن سنگ مس با عیار میانگین یک درصد را دارند در نتیجه برای تأمین مواد اولیه این واحدها مسئله ای نداریم.

وی ادامه داد:در سال گذشته 342 هزار تن سنگ مس از معادن استان استخراج شده که با بهره برداری از این 3 طرح صنعتی ظرفیت استخراج از این معادن نیز افزایش خواهد یافت.

فروهر ایجاد ارزش اضافه نموده بیشتر، فرصت های شغلی را دیگر ویژگی شاخص این 3 واحد معدنی دانست و توضیح داد: یک واحد فراوریی فرو سیلیکو منگنز و یک واحد فراوریی پنل های گچی نیز در سال 99 راه اندازی می شوند که می توانند تحولات خوبی را در استان به وجود بیاورند.

او به موانع توسعه واحدهای فراوریی و فرآوری در زمینه معادن نیز اشاره نمود و با تاکید بر ضرورت برطرف آنها گفت: کمبود زیرساخت های مناسب در مناطق جنوبی شهرستان های شاهرود و دامغان بخصوص عدم توسعه شبکه برق صنعتی و تأمین آب موردنیاز بخش صنعت از مهم ترین مسائل توسعه صنایع معدنی فلزی در استان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه نمود: ایجاد پست و شبکه انتقال برق در مناطق دارای پتانسیل معدنی جنوب استان سمنان از برنامه های بلندمدت برای توسعه زیرساخت های کمربند معادن فلزی جنوب استان سمنان است چرا که در حال حاضر این واحدهای صنعتی با استفاده از ژنراتور برق موردنیاز خود را تأمین می نمایند.

  • اینفوگرافی | معادنی در کلاس جهانی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1043

به "3 واحد معدنی فراوری مس در سمنان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 واحد معدنی فراوری مس در سمنان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید