ایران از هر رویکردی برای افزایش سطح تعاملات با چین استقبال می نماید

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشور چین را به عنوان کشوری مهم در قاره آسیا و معادلات بین المللی می داند و از هر گونه رویکردی برای افزایش سطح تعاملات دو جانبه و بین المللی میان دو کشور استقبال می نماید.

ایران از هر رویکردی برای افزایش سطح تعاملات با چین استقبال می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداریانگ چیه چی عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و چین پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات محبت آمیز فیمابین است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران، کشور چین را به عنوان کشوری مهم در قاره آسیا و معادلات بین المللی می داند و از هر گونه رویکردی برای افزایش سطح تعاملات دو جانبه و بین المللی میان دو کشور استقبال می نماید.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، توضیح داد: اراده رهبران و مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و چین بر گسترش هرچه بیشتر همکاری های محبت آمیز در عرصه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی فیمابین است و به همین دلیل باید از ظرفیت ها و توانمندی های فراوان دو کشور در بخش های مختلف به ویژه صنعتی و انرژی با برنامه ریزی های دقیق تر به نفع دو ملت استفاده کرد.

لاریجانی در خاتمه بر گفتگو و گفت وگوهای مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار یانگ چیه چی عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین با ابراز خشنودی از سفر به کشورمان، گفت: مقامات عالی رتبه جمهوری خلق چین برای ارتقای سطح همکاری های محبت آمیز فیمابین در بخش های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قائل هستند و بر تداوم آن تأکید دارند.

وی به همین دلیل سفر چندی قبل علی لاریجانی به چین را سفری مهم و پر بار برای پیشبرد توافقات فیمابین دانست.

یانگ چیه چی در خاتمه از تقویت و تحکیم همکاری مشترک در عرصه های مختلف استقبال کرد و گفت: تبادل هیئت های سیاسی و پارلمانی موجب تقویت درک و شناخت تفاهم فیمابین می گردد و روند توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف را سرعت می بخشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 474

به "ایران از هر رویکردی برای افزایش سطح تعاملات با چین استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از هر رویکردی برای افزایش سطح تعاملات با چین استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید