10 جاذبه دیدنی سانتا کلارا در کوبا

به گزارش آی تی گپ، جاذبه های سانتا کلارا | Santa Clara attractions

سانتا کلارا، پنجمین شهر پرجمعیت کوبا در سال 1689 تاسیس شده و در نواحی مرکزی کوبا قرار گرفته است. انقلابی ترین شهر کوبا که نه فقط به خاطر بناهای تاریخی بلکه به خاطر شخصیت انقلابی یعنی چه گوارا معروف شده است، کسی که در سال 1958 به رژیم باتیستا خاتمه داد و آزادی را برای این شهر به ارمغان آورد. درسته که بیشتر ما کوبا را به هاوانا مرکز این کشور می شناسیم اما سانتا کلارا هم یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور است. می خواهیم درباره جاذبه های سانتا کلارا حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 جاذبه دیدنی سانتا کلارا در کوبا

جاذبه های سانتا کلارا

1- پارک ویدال | Parque Vidal

پارک ویدال در مرکز شهر سانتا کرالا قرار گرفته است و به طور کامل میدان مرکزی شهر را در بر گرفته است. میدان مرکزی یکی از مهمترین تفریحگاه های سانتا کرالا است که می توانید بارها و بارها در هنگام اقامت در این شهر به آنجا بروید. پیشنهاد می کنیم حتما زمانی را برای بودن در فضای خاص این میدان اختصاص دهید؛ می توانید بنشینید و مردم را تماشا کنید، کتاب بخوانید و یا با مردم محلی حرف بزنید.

با سفر به کوبا در هر شهری یک همچین میدان صمیمی و متفاوتی را پیدا می کنید، میدانی که می توانید با چند ساعتی ماندن در آنجا فرهنگ و روح شهر را کاملا لمس کنید. در اطراف این پارک معماری مجذوب کنندهی جلب توجه می نماید: ترکیبی از سبک نئوکلاسیک و سبک دوره استعماری به همراه بناهای یادبود تاریخی باعث شده تا این پارک در مراسمی در سال 1998 در فهرست آثار ملی کوبا قرار بگیرد.

2- تئاتر لا کاریداد | Teatro la Caridad

شاید با تماشا نمای نئوکلاسیک و سفید این ساختمان در بازدید از آن کمی دچار تردید شوید اما کافیست 1 پزوی کوبایی به مامور جلوی در بروید و داخل شوید تا درک کنید که چرا این تئاتر یکی از سه آففی تئاترهای مهم دروه استعار است. سه ردیف، سالن اجتماعات یو شکل و مجسمه های مرمرین از ویژگی های قابل توجه معماری داخلی این آمفی تئاتر است. یکی از مهمترین جلوه ای طراحی داخلی این تئاتر نقاشی های سقف آن است که چشم ها از تماشای آن سیر نمی شود.

3- کلیسای جامع سانتا کلارا | Catedral de Santa Clara de Asís

تا سال 1923 کلیسای جامع شهر در میدان مرکزی قرار داشت تا اینکه این کلیسا ویران شد و در سال 1940 به جای آن کلیسای جامع دیگری در چند متری میدان مرکزی به سبک نئوگوتیک ساخته شد. این کلیسا مهمترین بنای مذهبی شهر است و با شیشه های رنگی، مرمرهای درخشان و مجسمه های زیبا یکی از پربازدید ترین جاذبه های شهر به شمار میرود. مجسمه سفید رنگی از حضرت مریم در این کلیسا نگهداری می شود که دهه ها به طرز اسرارآمیزی گم شده بود اما در نهایت پیدا و به محل سابق خود بازگردانده شد.

4- تپه های کاپیرو | Loma del Capiro

تپه ها به خاطر چشم اندازها و آب و هوای خوب همواره از مجذوب کننده ترین جاذبه های هر شهرند. در شهر سانتا کلارا هم سه تپه کوچک هست که اهمیت تاریخی زیادی دارند چون چه گوارا (از شخصیت های انقلابی کوبا) در دوران انقلاب کوبا و در جنگ سانتا کلارا از این تپه به عنوان مخفیگاه استفاده می کرد. یکی از این تپه ها 176 متر و دو تپه دیگر که به تپه های دوقلو معروفند هر کدام 186 و 188 متر ارتفاع دارند. بنای یادبود جنگ بر روی کوچک ترین تپه قرار گرفته است و کمی آنطرف تر مکان مخصوصی برای تماشای چشم اندازهای شهر، درختان نخل و مزارع اطراف وجود دارد.

5- کاخ استانی | Palacio Provincial

گفتیم در اطراف میدان مرکزی پارک ویدال بناهای تاریخی زیادی هست که یکی از آن ها کاخ باشکوهی است که درست در سمت شرق میدان قرار گرفته است و در سال 1902 برای ساخت آن از سبک نئوکلاسیک استفاده شده است. امروز از این کاخ به عنوان کتابخانه استفاده می شود و از ساعت 9 تا 17 می توانید از مجموعه کتاب های نادر آن بهره ببرید.

6- کلیسای بوئن وایجه | Buen Viaje

این کلیسا سومین کلیسای قدیمی شهر است و در معماری آن از ترکیبی از سبک های گوتیک، رومانسک و نئوکلاسیک استفاده شده است. قدمت این کلیسا به سال 1707 برمی شود و تماشای طراحی داخلی و نمای بیرونی آن یکی از جالب ترین بخش های بازدید از این شهر است.

7- مجسمه چه گوارا و کودک | Estatua Che y Niño

در گوشه ای از شهر مجسمه چه گوارا را می بینید که کودکی را بغل گرفته است. کافیست نگاهی دقیق تر به این مجسمه داشته باشید تا نمادهای نهفته در آن را کشف کنید. مجسمه سازان پراحساس زمان زیادی را برای خلق مجسمه های پرجزئیات این قسمت صرف نموده اند. درسته که این مجسمه در کنار ساختمان اداری شهر قرار گرفته است و کمی از دیگر جاذبه های شهر دور است اما تماشای آن شما را با تاریخ این شهر بیشتر آشنا می نماید.

8- خانه شهر | La Casa de la Ciudad

این خانه نبض پیشرفت زندگی فرهنگی شهر است و با میزبانی از نمایشگاه های هنری، فستیوال های موسیقی و فیلم، افراد زیادی را به خود جذب می نماید. این خانه بعد از نوسازی و بازسازی به تازگی دوباره باز شده و هنردوستان زیادی برای تماشای نمایشگاه ها و مراسم فرهنگی به آنجا می فرایند.

9- موزه هنرهای تزئینی | Museo de Artes Decorativas

این عمات قرن هجدهمی که به موزه تبدیل شده مملوء از وسایلی ست که میراث دار معماری کوبا هستند. به میزها، مبل ها، کمدها، آینه ها و تمام وسایل این عمرات به دقت نگاه کنید چون برای ساخت هر کدام از آن ها از سبک های سنتی کوبایی استفاده شده است. در هنگام شب اجرای موسیقی زنده، تماشای وسایل تزئینی این عمارات را لذت بخش تر می نماید.

10- موزه آبل سانتا ماریا | Museo Provincial Abel Santamaría

این موزه در پادگان نظامی سابق تشکیل شده، همان پادگانی که نیروهای باتیستا در سال 1959 تسلیم چه گوارا شدند. تمام اشیایی که در این موزه به نمایش در آمده به زبان اسپانیایی برچسب گذاری شده اند و تماشای آن ها اطلاعات خوبی رااز تاریخ هیجان انگیز شهر به شما می دهد.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2122

به "10 جاذبه دیدنی سانتا کلارا در کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 جاذبه دیدنی سانتا کلارا در کوبا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه دیدنی سانتا کلارا در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید