وزیر نیرو: شیرین سازی آب دریای عمان و خزر در دستور کار است

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: وزیر نیرو از اولویت بخشی به تأمین آب و برق صنایع در راستای اقتصاد مقاومتی اطلاع داد و گفت: شیرین سازی آب دریای عمان و خزر برای تامین آب بعضی استان ها در دستور کار است.

وزیر نیرو: شیرین سازی آب دریای عمان و خزر در دستور کار است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، حمید چیت چیان در آیین افتتاح پست 132 به 20 کیلوولت شهرک صنعتی بیرجند گفت: یکی از برنامه های مهم وزارت نیرو در استان خراسان جنوبی تبدیل نیروگاه گازی شهرستان قائن به نیروگاه سیکل ترکیبی است که این طرح سال جاری با استفاده از اعتبارات تبصره 11 قانون بودجه کشور انجام می گردد.

وزیر نیرو پست 132 به 20 کیلوولت شهرک صنعتی بیرجند را تنها پست مسقف در استان خراسان برشمرد و گفت: قابلیت کنترل از راه دور بودن پست های استان خراسان یکی از ویژگی های شبکه برق این استان است که این موضوع در کاهش هزینه ها نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وزیر نیرو با تأکید بر این که تأمین برق صنایع به طور جدی در اولویت برنامه های وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: وزارت نیرو و شرکت های تابعه آن در راستای برنامه های خروج از رکود دولت و سیاست های اقتصاد مقاومتی تامین آب و برق واحدهای فراوریی را در دستور کار خود دارد.

چیت چیان همچنین در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به 12 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال از ایران به کشورهای همسایه شامل ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان صادر می گردد.

وی گفت: خراسان جنوبی از نظر ظرفیت فراوری برق حدود 3 برابر مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان قرار گرفته است، اضافه نمود: خراسان جنوبی می تواند صادر کننده برق به کشورهای همسایه و استان های همجوار باشد.

وزیر نیرو در خصوص تامین مشکل آب خراسان جنوبی گفت: شیرین سازی آب از دریای عمان و دریای خزر از گزینه های انتقال آب به این استان است که در دست مطالعه است.

چیت چیان با بیان اینکه آب رسانی به شهرستان فردوس در سال آینده اجرا می گردد، گفت: تصفیه خانه فردوس و طبس در خراسان جنوبی سال جاری به بهره برداری می رسد.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 363

به "وزیر نیرو: شیرین سازی آب دریای عمان و خزر در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: شیرین سازی آب دریای عمان و خزر در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید