تمایل زیاد مردم برای سفر به ترکیه

به گزارش آی تی گپ، پس از شرایط وخیم ترکیه و اخطارهای پی در پی مقامات کشور، تقاضای ایرانیان برای سفرهای تفریحی به ترکیه کاهش چندانی نشان نداده است.

تمایل زیاد مردم برای سفر به ترکیه

ناهید تاج الدین، عضو هیات رئیسه فراکسیون اجتماعی مجلس گفت:

ضعف مهم صنعت گردشگری ایران، عدم توجه لازم به پتانسیل های این حوزه است و به همین علت هنوز صنعت گردشگری ما نتوانسته در اقتصاد ملی کشور نقش و جایگاه مناسب خود را به دست بیاورد.

نماینده مردم اصفهان اضافه نمود:

کم توجهی تاریخی ما به زیرساخت های گردشگری و جاذبه های این حوزه نه تنها باعث شده تا نتوانیم آن طور که لیاقت کشورمان است میزبان گردشگر های خارجی باشیم، بلکه گردشگران داخلی خود را نیز از دست داده ایم.

وی با بیان این که پس از شرایط وخیم ترکیه و اخطارهای پی در پی مقامات کشور، تقاضای ایرانیان برای سفرهای تفریحی به ترکیه کاهش چندانی نشان نداد، این اتفاق را یک زنگ خطر بزرگ برای صنعت گردشگری و اقتصاد کشور دانست.

تاج الدین با اشاره به سیاست هایی مانند اقتصاد مقاومتی و همینطور مقابله با هجوم فرهنگی گفت: فعال سازی ظرفیت بناهای تاریخی کشور با اتکاء به توان بخش خصوصی و غیر دولتی مصداق بسیار پر رنگی از اجرای این دست سیاست هاست.

وی تاکید نمود:

برای پیروز بودن در حوزه احیاء بناهای تاریخی و به حرکت در آوردن چرخ های صنعت گردشگری پیش از هر چیز ضروری است تا به کم کاری های گذشته در این حوزه اذعان داشته باشیم تا بتوانیم از آن درس بگیریم و اشتباهات قبلی را در آینده تکرار نکنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء، نماینده مردم اصفهان بعلاوه بیان نمود: احیاء بناهای تاریخی با سرمایه بخش غیر دولتی، نه تنها می تواند اشتغالی پایدار ایجاد نموده و تبعات فرهنگی مثبتی داشته باشد، بلکه باعث می گردد تا گزینه های سفر در کشور، برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2036

به "تمایل زیاد مردم برای سفر به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل زیاد مردم برای سفر به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید