خبرنگاران رونمایی از یک هزار و 750 میلیارد ریال پروژه جدید صنعت آب و برق

به گزارش آی تی گپ، تهران - خبرنگاران - هشت پروژه صنعت آب و برق با سرمایه گذاری یک هزار و 750 میلیارد ریال فردا در قالب سومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در سه استان افتتاح می گردد.

خبرنگاران رونمایی از یک هزار و 750 میلیارد ریال پروژه جدید صنعت آب و برق

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار مالی خبرنگاران، وزارت نیرو با هدف عملیاتی کردن طرح های صنعت آب و برق از نیمه دوم سال 98 برنامه ای را با نام پویش #هر هفته الف-ب- ایران طراحی و عملیاتی کرد که در قالب این برنامه مقرر شد بهره برداری از طرح های مهم صنعت آب و برق اجرایی گردد.

مرحله نخست این پویش از نیمه دوم سال 98 کلید خورد. تازه ترین مرحله این پویش نیز از فروردین 1400 شروع شد. قرار است فردا نیز در سومین هفته سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران از پروژه های جدید این صنعت در سه استان رونمایی گردد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره این پویش، با اشاره به اجرای 227 پروژه پویش هر هفته-الف-ب-ایران در سال 98، گفت: هدف این پویش شکل دادن به یک برنامه منظم برای خدمت رسانی به مردم بوده و کار وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه خدماتی فراوری، تامین و عرضه آب و برق است، اما اینکه نشان دهیم به ویژه در شرایط جنگ مالی دولت به طور کلی و وزارت نیرو به طور خاص این توانایی را دارد که با وجود همه مضیقه ها برنامه ریزی نموده و مهرماه 98 اعلام کند تا خاتمه سال 227 پروژه را با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان به اتمام می رسانیم، نقطه مثبتی در عملکرد است.

دومین مرحله افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران فعالیت خود را از فروردین ماه سال 99 شروع کرد.

این پویش، بهره برداری از طرح های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت تدبیر و امید زمین گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران در سال گذشته از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره برداری شد.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس جمهوری، دهم تیرماه 99 در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام های برنامه ریزی شده در زمینه دو احتیاج اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی مشکل از تابستان های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه ریزی مالی و نگاه امیدوارانه به تابستان 99 با وجود مواجهه با پاندمی کووید19 و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در خاتمه طرح ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دل گرم کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

ویژگی شاخص دومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران این بود که علاوه بر توجه به پروژه های ساخت وسازی، برای نخستین بار و در قالب این پویش پروژه های سازوکاری هم مورد بهره برداری نهاده شد.

اکنون و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، هشت پروژه آماده افتتاح، چهار پروژه برای اصفهان، دو پروژه سهم استان چهارمحال و بختیاری و یک پروژه نیز در استان تهران به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری خواهد رسید.

مهم ترین پروژه این هفته پویش، رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران است که با 6 متر طول و 15 تن وزن، تعداد دو هزار و 519 عدد پره دارد. این پروژه به روش مهندسی معکوس و فراوری داخل بوده که با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی آماده رونمایی است.

چهار پروژه آماده افتتاح صنعت برق در استان اصفهان شامل نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی طالخونچه، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی زادافشار، بخشی از اتصالات 63 کیلوولت هسنیجه و خط 63 کیلوولت سپاهان است که در شهرستان های اصفهان، نجف آباد و طالخونچه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی، تغذیه پست های 63 کیلوولت شهرک صنعتی علویجه، سیمان ساروج و هسنیجه افتتاح خواهد شد.

پروژه تصفیه خانه آب سامان با ظرفیت 120 لیتر در ثانیه، دو هزار و 700 متر لوله خط انتقال آب خام، پنج هزار و 500 متر خط انتقال آب پاک از تصفیه خانه به مخازن شهر و مخازن آب به ظرفیت هزار مترمکعب با اعتبار 51 میلیارد تومان و 30 هزار نفر جمعیت تحت پوشش در شهرستان سامان و پروژه احداث 2 بی 63 کیلوولت در پست فارسان برای تغذیه به پست 63 کیلوولت دشتک و با هدف تامین برق پایدار برای مشترکان صنعتی، خانگی و تجاری و تغذیه پست سیار دشتک، دو پروژه آماده افتتاح در استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین پروژه برق رسانی به 62 روستا در 16 استان اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد با جمعیت تحت پوشش 931 خانوار قرار است فردا به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1699

به "خبرنگاران رونمایی از یک هزار و 750 میلیارد ریال پروژه جدید صنعت آب و برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونمایی از یک هزار و 750 میلیارد ریال پروژه جدید صنعت آب و برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید