تور ارزان چین: وزیر ارتباطات: با چین برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و 5G همکاری می کنیم

به گزارش آی تی گپ، وزیر ارتباطات اطلاع داد برای توسعه فناوری های مرتبط با اینترنت ثابت و 5G با کشور چین همکاری می کنیم.

تور ارزان چین: وزیر ارتباطات: با چین برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و 5G همکاری می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عیسی زارع پور تایید کرد در قرارداد 25 ساله ایران و چین، بخشی به همکاری های فناوری ارتباطی از جمله اینترنت ثابت و فایوجی پیش بینی شده است.

چند وقت پیش، صحبت هایی مبنی بر همکاری با چین برای توسعه اینترنت شد و نمایندگان مجلس گفتند قرار است مدل اینترنت چین در ایران نیز پیاده سازی گردد که از سوی وزیر ارتباطات این خبر رد شد. اما امروز و در حاشیه مراسم اتصال هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات، وزیر ارتباطات گفت:

بله، ما در همکاری هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری های لازم برای هم حوزه 5G و هم کیفیت بخشی ارتباطات و اینترنت ثابت را در دستور کار قرار داده ایم.

عیسی زارع پور تاکید نمود این همکاری های متقابل می تواند منجر به رشد و توسعه صنعت ICT کشور گردد. بعلاوه، او گفت قرار است برای توسعه پلتفرم های ایرانی در کشورهای همسایه همکاری هایی صورت بگیرد و ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.

او دیگر اشاره نکرد همکاری ایران و چین برای توسعه اینترنت ثابت و 5G دقیقا شامل چه بخش ها و فیلدهایی می گردد و چینی ها در کدام حوزه می خواهند به توسعه اینترنت ایران یاری نمایند.

وزیر ارتباطات در این مراسم، دوباره وعده راه اندازی 20 میلیون پورت فیبر نوری طی 3 سال آینده را تکرار کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحقق این وعده و شدنی بودن آن گفت یک کار ملی است و همه باید پای کار بیایند و با همگرایی که در دولت سیزدهم هست؛ این کار شدنی است.

زارع پور اطلاع داد توافقات خوبی با وزیر نیرو درباره استفاده از شبکه توزیع برق در سراسر کشور برای توسعه اینترنت فیبر نوری شده است و سازمان همیاری های شهرداری نیز باید پای کار بیاید.

وزیر ارتباطات گفت تا انتها سال نزدیک به نیم میلیون پورت فیبر نوری راه اندازی می گردد و همزمان در کوشش هستند تا ظرفیت پهنای باند کل شبکه را از 10 ترابیت بر ثانیه به مرز 20 ترابیت بر ثانیه برسانند و این ظرفیت تا 30 ترابیت بر ثانیه قابل تحقق خواهد بود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2162

به "تور ارزان چین: وزیر ارتباطات: با چین برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و 5G همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: وزیر ارتباطات: با چین برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و 5G همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید