وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که از قراداد 280 میلیون دلاری با ایران خبر ندارد

به گزارش آی تی گپ، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید نمود این کشور همچنان همکاری های محبت آمیز و روابط عادی خود با ایران را ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که از قراداد 280 میلیون دلاری با ایران خبر ندارد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

گنگ شوانگ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پکن خاطر نشان کرد روابط چین و ایران در قلمروهای مختلف ادامه دارد.

وی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید گفته می گردد چین قرار است در بخش نفت و گاز ایران 280 میلیون دلار و در بخش توسعه زیر ساخت های ترابری و تولیدی هم 120 میلیون دلار سرمایه گذاری کند نظر شما چیست؟ گفت: اگرچه درخصوص چنین خبری اطلاعی ندارد و نمی داند منشا چنین اخباری کجا است اما چین و ایران دارای روابط محبت آمیز هستند و دو کشور همکاری های محبت آمیز خود را بر اساس منابع متقابل تنظیم نموده و ادامه می دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه نمود: ما با ایران در چارچوب حقوق بین المللی و در قلمروهای مختلف همکاری های زیادی داریم و این مناسبات بسیار محبت آمیز است.

چند روز پیش نیز وانگ یی وزیر خارجه چین در ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پکن گفت که تهران به برجام پایبند بوده است و باید بتواند از منافعی که در این توافق برایش در نظر گرفته شده است، بهره مند گردد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای در ارتباط با این دیدار نوشته بود چین با ایران دارای همکاری های وسیعی است تجارت و روابط مالی دو کشور بر اساس قوانین داخلی و بین المللی و مشروع و منطقی است.

این وزارتخانه تاکید نموده بود که چین به روابط خود با ایران ادامه می دهد و خود را به تحریم های یکجانبه طرف های دیگر پایبند نمی داند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 407

به "وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که از قراداد 280 میلیون دلاری با ایران خبر ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که از قراداد 280 میلیون دلاری با ایران خبر ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید