واشنگتن روسیه را به دست داشتن در حمله های هکری اخیر متهم کرد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده به همراه دایره تحقیقات فدرال (اف بی آی)، آژانس امنیت ملی، آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک بیانیه مشترک مدعی شدند که روسیه در سلسله حمله های هکری ماه گذشته به بعضی از نهادهای فدرال آمریکا دست داشته است.

واشنگتن روسیه را به دست داشتن در حمله های هکری اخیر متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بیانیه خود اعلام کردند که هدف هکرها ظاهراً گردآوری اطلاعات به جای اجرای عملیات مخرب بوده است. آنها همچنین گفتند که تا به امروز کمتر از 10 نهادی را که هک شده اند، شناسایی نموده اند.

این نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بیانیه مشترک خود همچنین ادعا کردند که این بازیگر احتمالاً در اصل روسیه، مسئول تمام یا بخش بزرگی از خطر حمله سایبری مداوم به شبکه های دولتی و غیردولتی است که اخیراً شناسایی شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این نهادهای اطلاعاتی به تحقیقات خود ادامه می دهند و نهادهای دولتی بیشتری را که هدف حمله هکری قرار گرفته اند، شناسایی می نمایند.

شایان ذکر است که مقامات منتخب آمریکا (جو بایدن و کامالا هریس) پیش از این مدعی شده بودند که روسیه در این حمله هکری دست داشته است، اما در مقابل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اتهام این حمله را متوجه دولت چین کرد.

با این حال، مقامات روسیه هرگونه دست داشتن در این سلسله حمله های هکری را رد نموده و به هیچیک از پرسش ها در خصوص این موضوع پاسخ ندادند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نفوذ سایبری به وزارتخانه های دفاع، خارجه، امنیت داخلی، خزانه داری و تجارت آمریکا بدترین حمله سایبری دست کم از زمان سرقت پرونده های الکترونیک اکثریت مردم آمریکا در پنج سال پیش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1524

به "واشنگتن روسیه را به دست داشتن در حمله های هکری اخیر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن روسیه را به دست داشتن در حمله های هکری اخیر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید