تاکید جو بایدن بر بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش آی تی گپ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور آمریکا گفت که زمان بازگرداندن نیروهای این کشور از افغانستان فرا رسیده است.

تاکید جو بایدن بر بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره این کشور درباره جنگ آمریکا در افغانستان اضافه کرد: این جنگ قرار نبود به اشغال چندنسلی یک کشور تبدیل گردد، بعد از 20 سال اکنون زمان بازگرداندن نیروهایمان به خانه است.

جو بایدن همچنین گفت به روشنی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است آمریکا دنبال تشدید تنش ها نیست، اما اقدامات روسیه عواقب خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا درباره چین نیز اضافه کرد، به شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفته است آمریکا حضور نظامی قدرتمندانه ای را در منطقه هند و اقیانوس آرام حفظ می نماید همان طور که با ناتو در اروپا صورت داده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با تکرار اتهام زنی های بی اساس و نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که دولتش به همراه متحدان واشنگتن برای مقابله با تهدید های برنامه های هسته ای تهران و کره شمالی به وسیله دیپلماسی و بازدارندگی همکاری می نماید.

بایدن در این باره مدعی شد: درخصوص برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی، که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت دنیا است، ما از نزدیک با متحدان خود کار می کنیم تا تهدید های مطرح شده از سوی آن دو کشور را به وسیله دیپلماسی و بازدارندگی سخت، رفع کنیم.

رئیس جمهور آمریکا درباره حضور گروه های تروریستی در منطقه غرب آسیا اضافه کرد: القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و دیگر مکان های آفریقا و خاورمیانه و ورای آن حضور دارند.

بایدن در حالی در این سخنرانی مشغول بالیدن به کارنامه 100 روز ابتدایی دولتش بود، که لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه گفته اقدامات بایدن در این یک صد روز بی ثبات نماینده بوده است.

جو بایدن در ادامه به سخنرانی خود، افزایش سهم مالیاتی شرکت ها و ثروتمندترین شهروندان آمریکایی را خواهان شد تا بتواند برنامه خود را برای یاری به خانواده ها (برنامه حمایتی فدرال برای مراقبت از بچه ها، مهد کودک ها و مرخصی استحقاقی کارگران) بدون افزایش کسری بودجه تأمین کند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا همچنین گفت: وقت آن رسیده است که شرکت های آمریکایی و آن یک درصد آمریکایی هایی که ثروتمندترین مردم کشور هستند، پرداخت سهم عادلانه خود را شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1731

به "تاکید جو بایدن بر بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید جو بایدن بر بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید