معروف ترین برج های استانبول؛ نماد زندگی مدرن

به گزارش آی تی گپ، معروف ترین برج های استانبول جدیدترین جاذبه های دیدنی این شهر هستند که مورد توجه قرار گرفته اند. ساخت این ساختمان های بزرگ و سر به فلک کشیده در مرکز گردشگری ترکیه با حواشی و مناقشات مختلفی روبه رو شده است. منتقدان این پروژه ها با تأکید بر ماهیت تاریخی و فضای کهن و سنتی استانبول به عنوان هویت این شهر، احداث برج و سازه های بزرگ را اقدامی در راستا تخریب و تحریف این هویت قلمداد می نمایند. با این وجود صنعت برج سازی و معروف ترین برج های استانبول با سرعت به راستا خود ادامه داده و روز به روز توسعه می یابد. ساخت برج های مختلف با نماهای متنوع و متفاوت، ابعاد و ارتفاع قابل توجه و البته اشغال کردن محدوده و فضای زیاد یکی از موضوعاتی است که در شهر استانبول توجه ویژه ای به آن شده است.

معروف ترین برج های استانبول؛ نماد زندگی مدرن

شوراهای نظارت بر رعایت قوانین زیست محیطی در کنار اتحادیه ها و اصناف آنالیز عدم تداخل ساخت و سازها با بافت های سنتی و میراث تاریخی شهر و جلوگیری از تخریب و و آسیب رسانی به این میراث گران بها، پا به پای پیشرفت برج سازی در استانبول توسعه می یابند. استانبول شهر تماشای های تاریخی و فضاهای سنتی اسرار آمیز و ناب است. شهری که به خاطر هم زیستی مسحورنماینده دریاها و آب راهه ها با بناهای حیرت انگیز تاریخی، بازارها و پل ها معروفیتی عالم گیر دارد. در این فضا ساخت سازه های سر به فلک کشیده و بزرگ ایجاد تناقضی قابل توجه است که برای بسیاری از گردشگران و به خصوص سرمایه گذاران جذابیت های ویژه ای دارد. برای آشنایی با معروف ترین برج های استانبول تا انتها این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

برج چامیلجا | Çamlica TV Radio Tower

برج چامیلجا یکی از معروف ترین برج های استانبول است که حواشی و بحث های فراوانی پیرامون آن وجود داشته و دارد. پروژه ساخت این برج باشکوه که با هدف تبدیل شدن به نماد زندگی مدرن در استانبول و ترکیه برنامه ریزی شده است در سال 2008 آغاز شد. پس از کش و قوس های مختلف کلنگ مرحله نهایی ساخت این برج در سال 2016 به زمین خورد و در سال 2021 بهره برداری آن به صورت محدود آغاز شد. برج چامیلجا که بر فراز تپه ای با همین نام بنا شده است یک برج مخابراتی و تلویزیونی با ارتفاع 583 متر از سطح دریا و 385 متر از سطح زمین است. این برج تماشای بلندترین برج استانبول و هفدهمین برج مخابراتی مرتفع دنیا است.

برج چامیلجا اگرچه یک سازه مخابراتی است با این وجود یکی از تماشای های نو استانبول است. یکی از دلایل این موضوع فضای سبز زیبای اطراف این برج بر روی تپه چامیلجا است. گردشگران و شهروندان بسیاری از این منطقه تماشا می نمایند و همگی بر این باور هستند که برترین محل در استانبول برای تماشای غروب این شهر و البته تماشا بخش اروپایی و آسیایی شهر تپه و برج چامیلجا است. یکی دیگر از دلایل معروفیت و محبوبیت برج چامیلجا طراحی نامتقارن ساختمان است.

این سازه بزرگ و شگفت انگیز از معروف ترین برج های استانبول، از هر نقطه شهر قابل رؤیت است و از هر زاویه نمایی متفاوت از آن دیده می گردد. در برج چامیلجا به عنوان یکی از معروف ترین برج های مدرن استانبول امکانات ویژه ای هم برای بازدیدنمایندگان و گردشگران تدارک دیده شده است. مهم ترین این امکانات تراس های وسیع و زیبایی است که هر یک از آن ها بازدیدنمایندگان را به تماشای منظره ای حیرت انگیز از شهر استانبول دعوت می نماید.

برج اسکای لند | Skyland

برج های مجلل و لوکس اسکای لند Skyland به عنوان یکی از معروف ترین برج های استانبول مجموعه ای متشکل از سه ساختمان است. یکی از این بنا ها به علت ارتفاع کم خود در لیست بلندترین برج های استانبول قرار نمی گیرد. پروژه ساخت این مجموعه از سال 2012 آغاز شد و تا اتمام در سال 2017 بالغ بر 750 میلیون دلار هزینه در بر داشت. برج های اسکای لند استانبول تا قبل از افتتاح برج چامیلجا عنوان بلندترین برج های استانبول را به خود اختصاص داده بودند. این برج های دوقلو که در لیست ده برج مرتفع اروپا قرار دارند هر یک 284 متر ارتفاع دارند. یکی از این دو برج دارای 65 طبقه است که یک برج تجاری است و Skyland Office نام دارد. برج دیگر این مجموعه در 64 طبقه است و یک سازه مسکونی است که با عنوان Skyland Residence شناخته می گردد.

برج دوقلوی اسکای لند یکی از معروف ترین برج های چند کاربری استانبول است و در بخش اروپایی استانبول و منطقه مارمارای این شهر قرار گرفته است. این مجموعه بیش از پانصد واحد اداری و تجاری، بالغ بر 830 واحد مسکونی و یک هتل پنج ستاره با سیصد اتاق دارد.

برج مترو پل | Metropol Istanbul

برج مترو پل استانبول یکی دیگر از معروف ترین برج های این شهر است که در لیست بلندترین برج های استانبول نیز قرار می گیرد. این برج در بخش آسیایی استانبول و در منطقه آتا شهیر بنا شده است و مرتفع ترین ساختمان بخش شرقی استانبول به شمار میرود. این برج تماشای و باشکوه که در سال 2017 افتتاح شده به خاطر نورپردازی تماشای و زیبایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است و توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نموده است.

برج مترو پل یکی از معروف ترین برج های استانبول است که امکانات رفاهی آن بی نظیر است. این برج 280 متر ارتفاع داشته و شامل 58 طبقه است که بیشتر آن ها کاربری مسکونی دارند اما مرکز خرید واقع در این برج یکی از برترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول است. مبلغی بالغ بر هشتصد میلیون دلار برای ساخت برج متروپل هزینه شده است.

برج نورول لایف | Nurol Life İstanbul

نورول لایف مجموعه ای از برج های مدرن در استانبول و جزء معروف ترین برج های استانبول هستند که در قالب یک پروژه ساختمانی بزرگ در نقاط مختلف استانبول احداث شده اند. مجری این طرح بزرگ و مهم کمپانی ساختمانی مطرح Gym است و چندین برج زیبا و ستودنی با عنوان نورول در محله های مختلف استانبول بنا نموده است. در بین سازه های این مجموعه بدون شک برج فوق لوکس نورول در منطقه ساریر، مهم ترین ساختمان این گروه و یکی از بلندترین برج های استانبول به شمار میرود.

برج نورول لایف منطقه ساریر استانبول یکی از معروف ترین برج های چند کاربردی استانبول است. ساختمان باشکوه و چشم گیر این برج در منطقه گرانقیمت ساریر توجه همگان را به خود جلب نموده و البته تحسین هر بیننده ای را برخواهد انگیخت. این برج 261 متر ارتفاع دارد و دارای 55 طبقه است. امکانات ورزشی در سطح حرفه ای و منحصربفرد و مجموعه ای از برترین امکانات تفریحی و رفاهی این برج زیبا را در زمره برترین برج های استانبول قرار داده است.

برج سافیره | Istanbul Sapphire

برج سافیره یکی از برج های زیبا و مدرن استانبول است که در لیست معروف ترین برج های استانبول جایگاه ویژه ای به خود اختصاص می دهد. علت این ادعا طراحی تماشای و تحسین برانگیز این سازه مجلل و اعیانی است که تمامی امکانات رفاهی و خدماتی را به برترین شکل برای ساکنان این برج فراهم می نماید. این برج که محل سکونت بسیاری از ثروتمندان و افراد سرشناس ترکیه است در منطقه کایتحانه و خیابان مشهور بیوک دره در بخش اروپایی استانبول ساخته شده است.

برج سافیره یکی از معروف ترین برج های اکولوژیک ترکیه است و در طراحی و ساخت آن توجه ویژه ای به طبیعت و قوانین حفاظت از محیط زیست شده است. در واقع این برج نخستین برج اکولوژیک ترکیه است و در فضای بین طبقات آن فضای سبز زیبایی ایجاد شده است. سافیره یا یاقوت سبز یکی از بلندترین برج های ترکیه با ارتفاع تقریبی 260 متر است. این برج دارای 64 طبقه است که ده طبقه آن زیر زمین احداث شده و از سومین طبقه زیر زمین دسترسی مستقیم به ایستگاه مترو وجود دارد.

برج 205 استانبول | Istanbul Tower 205

یکی دیگر از مهم ترین و معروف ترین برج های استانبول برج 205 استانبول است. این سازه بزرگ و تماشای یکی از رکوردداران طولانی ترین مدت زمان ساخت در بین برج های استانبول است. برنامه ریزی و طرح های اولیه ساخت برج 205 در سال 2008 انجام گرفت و ساخت آن در سال 2015 آغاز شد. پروژه ساخت برج 205 که با عنوان برج فاکو نیز شناخته می گردد در سال 2019 به انتها رسید. این برج زیبا و مرتفع یک ساختمان اداری است که به علت واقع شدن در خیابان 205م منطقه مشهور بیوک دره با این نام معرفی شده است.

برج 205 یکی از معروف ترین برج های اداری استانبول و یکی از بلندترین برج های استانبول است. بـرج 205 در 54 طبقه با کاربری اداری یکی از مشهورترین سازه های اداری استانبول است که نام آن در لیست برج های مرتفع استانبول و ترکیه ثبت شده است.

برج آنتیل | Anthill Residence

برج آنتیل یا آنت هیل استانبول یکی دیگر از برج های لوکس این شهر و از معروف ترین برج های استانبول است. این برج به علت طراحی فوق العاده خود به عنوان سازه ای مدرن و مجلل در قلب بخش اروپایی استانبول می درخشد و یکی از گرانقیمت ترین برج های مسکونی استانبول به شمار میرود. برج آنتیل در منطقه شیشلی استانبول بنا شده و دسترسی بسیار خوبی به نقاط مختلف شهر دارد. یکی از مزیت های این برج منظره بسیار خوب واحدهای آن، به ویژه منظره بی نظیر آن بر فراز منطقه شیشلی است.

برج آنتیل یکی از معروف ترین برج های فوق لوکس استانبول است که در سال 2010 افتتاح شد و از آن موقع تا به امروز به عنوان یکی از بلندترین برج های استانبول شناخته می گردد. این برج 210 متر ارتفاع دارد و شامل 54 طبقه است.

برج اسپینه | Spine Tower

برج اسپینه تاور با طراحی منحصربفرد و تماشای خود یکی از معروف ترین برج های استانبول است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طراحی این بنا با الهام از ستون فقرات انجام گرفته و به همین دلیل با عنوان اسپینه تاور به معنی برج ستون فقرات نام گذاری شده است. این ساختمان زیبا و ستودنی یکی از نمادهای معروف منطقه ساریر در بخش اروپایی استانبول است و در محله گرانقیمت ماسلاک این منطقه بنا شده است. برج اسپینه در کنار امکانات رفاهی بسیار خوبی که دارد به علت برخورداری از منظرههای بی نظیر خود هم معروفیت بالایی دارد.

برج اسپینه یکی از معروف ترین برج های فوق لوکس استانبول است و از زمان افتتاح تا به امروز در لیست بلندترین برج های استانبول قرار گرفته است. این برج که با طراحی مفهومی و تحسین برانگیز خود در سال 2013 افتتاح شده است حدود 202 متر ارتفاع داشته و شامل 51 طبقه است.

برج واریاپ | Varyap Meridian Grand Tower

برج واریاپ مریدین یکی از معروف ترین برج های استانبول است که جزء برترین برج های مسکونی این شهر به شمار میرود. این سازه بزرگ و تماشای متشکل از سه ساختمان مدرن است که یکی از آن ها ارتفاع کمتری نسبت به برج های اصلی و دوقلوی مجموعه دارد. برج واریاپ یکی از ساختمان های مشهور و مهم منطقه آتا شهیر استانبول است. این برج یکی از برترین سازه های مسکونی مدرن در استانبول به شمار می رود و سطح بالای امکانات رفاهی آن کمتر مشابهی در میان بناهای نو و امروزی استانبول دارد. علاوه بر امکانات رفاهی ایده آل دسترسی مناسب این مجموعه به نقاط مختلف شهر باعث شده تا نام برج واریاپ همیشه در لیست برترین برج های استانبول دیده گردد.

برج واریاپ یکی از معروف ترین برج های دوقلوی استانبول است و البته یکی از بلندترین برج های استانبول هم به شمار می رود. هر دو ساختمان این مجموعه 198 متر ارتفاع دارند و هر یک از آن ها دارای 57 طبقه است. این برج دوقلوی لوکس در سال 2013 افتتاح شده است.

برج ایش بانک | İş Bankası Tower 1

لیست معروف ترین برج های استانبول بدون معرفی برج زیبا و نمادین این شهر یعنی برج ایش بانک Isbank ناقص خواهد بود. این برج تجاری و اداری متعلق به گروه ایش بانکاسی یا بانک تجارت ترکیه است و پروژه ساخت آن در سال 1996 آغاز شد و در سال 2000 به انتها رسید. این ساختمان تجاری باشکوه که با الهام از برج ترامپ نیویورک طراحی شده است تا مدت ها عنوان بلندترین آسمان خراش ترکیه و منطقه بالکان را در اختیار خود داشت.

برج ایش بانک یکی از معروف ترین برج های اداری و تجاری استانبول است که بلندترین سازه در میان سه آسمان خراش سازمان مرکزی بانک تجارت ترکیه به شمار میرود. این ساختمان 181 متر و 52 طبقه داشته و در خیابان لِوِنت استانبول احداث شده است. هزینه ساخت این برج تجاری مبلغی بالغ بر 230 میلیون دلار بوده که در زمان ساخت این برج مبلغ سرسام آوری به حساب می آمده است!

سخن انتهای درباره معروف ترین برج های استانبول

این مقاله گشت و گذاری در استانبول مدرن و آشنایی با معروف ترین برج های استانبول بود. صنعت برج سازی در استانبول طی سالیان اخیر شتاب و توسعه چشم گیری یافته است و هر ساله بر تعداد آسمان خراش های این شهر تاریخی افزوده می گردد. در حال حاضر بالغ بر چهل سازه مرتفع در نقاط مختلف این شهر وجود دارد که هدف اصلی از ساخت آن ها جذب سرمایه های خارجی به خصوص از سرمایه گذاران کشورهای همسایه در منطقه خاورمیانه است. این موضوع شاید پیش عایدی گذار استانبول از فضای سنتی و تاریخی به دنیا مدرن و ساختمان های عمودی سر به فلک کشیده باشد.

از دل کاخ های تاریخی باشکوه و محله های قدیمی، از میان بازارهایی که هنوز عطر روزهای خوش گذشته و اصالت را در حجره ها و گذرهای خود دارند، بر فراز پل ها و مناره ها و گلدسته های مساجد و از دل هر و کوی و برزن استانبول هنوز هم روح و هویت تاریخی این شهر افسونگری می نماید. با این وجود گریزی از زندگی مدرن نیست و سیاست های مالی و ساخت و سازهای نو استانبول را نیز به سوی دنیای نو سوق می دهند. استانبول نو شهر هم زیستی تاریخ و مدرنیته است و در این میان نمی توان خودنمایی معروف ترین برج های لوکس و رفیع استانبول را نادیده گرفت. با تورهای استانبول خبرنگاران خود را به تماشای بلندترین برج های استانبول در قلب سرزمین هزار ساله دریا و بازار و عمارت های رؤیایی دعوت کنید!

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2245

به "معروف ترین برج های استانبول؛ نماد زندگی مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین برج های استانبول؛ نماد زندگی مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید