معرفی و آنالیز فنی لکسوس LC500

به گزارش آی تی گپ، پس از معرفی یک کانسپت نزدیک به فراوری در نمایشگاه دیترویت در اوایل سال جاری، حالا لکسوس خاتمه رسماً نسخهٔ فراوریی LC کانورتیبل را در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی نموده است.

معرفی و آنالیز فنی لکسوس LC500

به گزارش خبرنگار نبض، پس از معرفی یک کانسپت نزدیک به فراوری در نمایشگاه دیترویت در اوایل سال جاری، حالا لکسس پایان رسماً نسخهٔ فراوریی LC کانورتیبل را در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی نموده است. این خودرو در همهٔ قسمت ها به جز سقف با نسخهٔ کوپهٔ خود یکسان است.

اما سقف باز شوندهٔ آن از نوع پارچه ای چهار لایه است که می توان آن را طرف 15 ثانیه تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت باز یا بسته کرد. این سقف در دو رنگ مشکی یا بژ قابل انتخاب است که در کنار یکی از 10 رنگ قابل انتخاب برای بدنه قرار می گیرد. بخش عقبی LC500 کانورتیبل نیز با صندوق بار اصلاح شده، چراغ ترمز سوم یکپارچه و پوشش عقبی جدید، طراحی منحصربه فردی دارد.

ازآنجایی که خریداران این خودرو با آن در شرایط آب وهوای مختلفی رانندگی می نمایند، LC500 کانورتیبل به سیستم گرمایش و سرمایش پیشرفته ای مجهز شده است. بدین منظور، سیستمی بنام نگهبان آب وهوای لکسس در این خودرو ارائه شده که با سیستم گرمایش بخش فوقانی بدنه، به طور اتوماتیک سیستم تهویه، گرم کن جایگاه ها، گرم کن گردن و گرم کن غربیلک فرمان را تنظیم می نماید تا سرنشینان بدون توجه به دمای بیرون راحت باشند.

در این خودرو همچنین کمربند های ایمنی طراحی خاص دارند و بخش عقبی هم از نو طراحی شده که به کاهش سروصدای باد یاری می نماید. علاوه بر این، یک بادگیر شفاف هم در LC500 کانورتیبل تعبیه شده که موجب کاهش سروصدا در سرعت های بالا می گردد.

در داخل LC500 کانورتیبل خریداران از کابینی شیک با تودوزی چرم و آلکانترا برخوردار خواهند بود. پدال های آلیاژی، نورپردازی داخلی و نمایشگر 10.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو، آمازون الکسا و کارپلی نیز از دیگر ویژگی های داخلی قابل توجه این روباز ژاپنی هستند.

LC500 کانورتیبل همچنین به صورت استاندارد به سیستم ایمنی پلاس لکسس مجهز شده است که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل راداری پویا، نوربالای هوشمند چراغ های جلو، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می گردد.

لکسس فعلاً معینات دقیق پرفورمنس LC500 کانورتیبل را منتشر ننموده است، اما میدانیم که این خودرو مثل برادر کوپهٔ خود به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 مجهز است که 478 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

این موتور به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده تا نیروی خود را به چرخ های عقب برساند. هرچند فعلاً معلوم نیست LC500 کانورتیبل چقدر از نسخهٔ کوپه سنگین تر است، اما گفته شده شاسی خودرو تقویت شده و تعلیق نیز دوباره تنظیم شده است به گونه ای که به منظور بهبود راحتی سواری، تعلیق عقب خودرو به اتصالات آلومینیومی ریخته گری شده و یاری فنر های پرفورمنس مجهز شده است.

قرار است LC500 کانورتیبل تابستان آینده برای فروش به بازار عرضه گردد و فعلاً قیمت آن هم معین نیست، اما لکسس نسخهٔ فراوری محدودی از آن را بنام سری اینسپیریشن (Inspiration) ارائه خواهد نمود که تنها 100 دستگاه از آن ساخته می گردد. همهٔ این صد دستگاه با رنگ بیرونی آبی، سقف آبی رنگ، تریم خاکستری و رینگ های 21 اینچی ارائه می شوند. علاوه بر این، قرار است یک نمونهٔ تک ساخت از LC500 کانورتیبل در تاریخ 17 ژانویه در حراجی بَرت جکسون به حراج گذاشته گردد که اطلاعات و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 696

به "معرفی و آنالیز فنی لکسوس LC500" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و آنالیز فنی لکسوس LC500"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید