همه چیز درباره کراس اوور آریا، محصول نو ساپیا

به گزارش آی تی گپ، سایپا هنوز قیمت آریا را اعلام نکرده است. اما به نظر می رسد که این کراس اوور شهری قدری گران تر از شاهین در بازار عرضه گردد. در حال حاضر سایپا شاهین را 344 میلیون و 580 هزار تومان به فروش می رساند و احتمالا آریا در محدوده 400 میلیون تومان فروخته گردد.

همه چیز درباره کراس اوور آریا، محصول نو ساپیا

خبرنگاران | شرکت خودروسازی سایپا اخیرا از کراس اوور ملی خود یعنی آریا رونمایی کرد. خودرویی که از همان لحظه ابتدایی با جنجال هایی از جمله نقص عملکرد برف پاک کن روبرو شد. اما قرار است پس از پشت سر گذاشتن آزمایش و تست نهایی وارد چرخه فراوری گردد.

به گزارش خبرنگاران ، آریا که در واقع نسخه هاچ بک شاهین است، از نظر پلتفرم و پیشرانه بیشترین اشتراک را با آن دارد، نخستین بار در سال 99 نام اش بر سر زبان ها افتاد، اما حالا پس از گذشت دو سال به چرخه فراوری انبوه نزدیک شده است.

البته فعلا آریا به خاطر اشکال عملکرد برف پاک کن تصویر خوبی در فکر عموم ندارد. هر چند مسئولان سایپا می گویند فرد منتشر کننده هیچ اطلاعاتی دقیقی در خصوص موضوع و هدف برگزاری نمایشگاه و نوع خودرویی که از آن ویدیو منتشر نموده، نداشته است.

از نظر آن ها نقص عملکرد و طراحی این قطعه در خودرو آریا که در نمایشگاه های دیگر معرفی و یا مراحل بالاتر آزمایش و تست نهایی را انجام می دهند وجود ندارد و از قطعه طراحی شده اختصاصی در فراوری نهایی استفاده می گردد.

پیشرانه و امکانات رفاهی سایپا آریا

طبق اعلام مسئولان شرکت سایپا، آریا به یک موتور 1.5 لیتری M15 توربوشارژ مجهز است که به یک گیربکس CVT پانچ شده است. موتوری که در حداکثر حالت می تواند قدرتی معادل 110 اسب بخار را فراوری کند. قدرت نیز به وسیله گیربکس به چرخ های جلو منتقل می گردد.

در خصوص امکانات رفاهی و فنی این کراس اوور شهری نیز گفته می گردد که آریا آپشن هایی همانند دوربین عقب، سنسور نور، ترمز های دیسکی جلو و عقب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی و ایربگ برای سرنشینان جلو، استارت بدون دکمه، ترمز های ABS، EBD، BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها و ... خواهد داشت.

قیمت آریا

سایپا هنوز قیمت آریا را اعلام ننموده است. اما به نظر می رسد که این کراس اوور شهری قدری گران تر از شاهین در بازار عرضه گردد. در حال حاضر سایپا شاهین را 344 میلیون و 580 هزار تومان به فروش می رساند و احتمالا آریا در محدوده 400 میلیون تومان فروخته گردد.

البته این مشخصات نسخه پایه آریا است و ممکن است سایپا در ادامه تغییراتی در پیشرانه و امکانات این خودرو ایجاد کند.

تصاویر آریا کراس اوور ملی سایپا

منبع: فرادید
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2238

به "همه چیز درباره کراس اوور آریا، محصول نو ساپیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کراس اوور آریا، محصول نو ساپیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید