قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 گران نمی گردد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران، میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار اعلام کرد: از ابتدای آغاز ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط 50 درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده ها اقدام به خرید 2 کوپه برای به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره می کردند و در واقع 2 کوپه دو نفره خریداری میکردند در حالی که امکان حضور آنها در یک کوپه وجود داشت.

قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 گران نمی گردد

وی ادامه داد: این امر موجب شد به دلیل تکمیل سریع ظرفیت امکان پاسخگویی به تقاضای مسافران با افزایش حجم تقاضا و فاصله گذاری اجتماعی نباشد، به هر حال در کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفر می توانستند ورود نمایند و در کوپه های 6 نفره هم سه نفر می توانستند ورود نمایند.

معاون مسافری شرکت راه آهن اضافه نمود: در این راستا طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت جایگاه های خالی بلیت قطار برای کوپه های 4 نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیت نموده اند و برای کوپه های 6 نفره که 3 نفر از آنها استفاده می نمایند افزایش یافت.

موسوی اضافه نمود: افرادی که کوپه دربست خریداری نموده اند مشمول افزایش قیمت 25 درصدی نمی شوند.

وی گفت: این مصوبه از ابتدای بهمن ماه ابلاغ شد و اجرای آن از دو الی سه روزه آینده انجام می گردد.

معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت های ریلی جبران می نماید؛ شرکت های حمل و نقل ریلی به دلیل شیوع ویروس کرونا زیان زیادی دیده اند.

موسوی تأکید کرد: در راستای اجرای مصوبه هم هیچ افزایش قیمتی برای بلیت های ایام نوروز نداریم.

وی تاکید نمود: مسافرانی که از قبل بلیت خریداری نموده اند، مشمول این 25 درصد افزایش قیمت جایگاه خالی در کوپه های با 50 درصد ظرفیت نمی شوند.

زیان 1850 میلیارد تومانی شرکت های ریلی از کرونا

معاون مسافری شرکت راه آهن اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور میزان یک هزار و 850 میلیارد تومان زیان به شرکت های حمل و نقل ریلی وارد شده است؛ شرکت های ریلی به خاطر حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعدیل زیان بسیار زیادی دیده اند؛ از این یک هزار و 850 میلیارد تومان فقط 940 میلیارد تومان توسط بانک ها در قالب تسهیلات کم بهره پیش بینی شده است.

موسوی اعلام کرد: مقرر شده بود برای جبران هزینه شرکت های حمل و نقل ریلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت ها پرداخت گردد اما از 10 شرکت حمل و نقل ریلی تا به امروز فقط سه شرکت پیروز به دریافت تسهیلات شده اند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه موضوع فاصله گذاری اجتماعی شرکت های حمل و نقل ریلی به صورت 100 درصدی رعایت شده است، اضافه نمود: به دلیل رعایت این فاصله گذاری فقط 50 درصد از جایگاه ها در حوزه حمل و نقل ریلی به فروش می رسد، سلامتی مردم را در اولویت است بنابراین همه پروتکل های بهداشتی و قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده ایم.

منبع:فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1551

به "قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 گران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 گران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید