فرزامی: دعا می کنم استقلال نجات پیدا کند، آینده تیم ملی خراب است!

به گزارش آی تی گپ، یک پیشکسوت فوتبال ایران می گوید آینده تیم ملی فوتبال با توجه به شرایطی که وجود دارد، مطلوب نیست.

فرزامی: دعا می کنم استقلال نجات پیدا کند، آینده تیم ملی خراب است!

حسین فرزامی، پیشکسوت فوتبال ایران و تیم فوتبال استقلال در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد خاطرات فوتبالی اش در عید نوروز و از روزهایی که کرونا بر شهر سایه افکنده است سخن گفت که متن که این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

از شرایط خودتان بگویید. این روزهای اخیر چطور گذشته است؟

من اخیرا بعد از یک هفته بیرون آمدم و یک مجله گرفتم و به خانه رفتم. 10 دقیقه در پارک نشستم تا وقتم پر شود. من اصلا بیرون نمی آیم. من اگر خرید خانه داشته باشم، فرزندانم به سراغ من می آیند. ما دو محافظ که همان بچه های خودمان باشند، داریم. ما به حرف بچه های مان گوش می کنیم و در فروشگاه ها خرید نمی کنیم. بعضی اوقات به سراغ نوه ام که قهرمان تنیس دختران است می روم و اگر نقصی داشتی باشد به او می گویم.

خدایی ناکرده که کرونا نگرفتید؟

خدا را شکر کرونا نگرفتیم. ما چون در ورزش قوی بودیم، قوی شدیم و امیدوارم که در ادامه هم مبتلا به این ویروس نشویم.

در دوران قرنطینه چه کارهایی انجام می دهید؟

در دوران قرنطینه فرزندان به سراغ ما می آیند. ما قبلا به صورت مطلوب تری فوتبال می رفتیم. الان هم با تیم استقلال متحد که مال خودمان است می رویم تمرین می کنیم و به خانه برمی گردیم.

در دوره کرونا، فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان ضربه بدی به فوتبالی ها و جامعه کشور زد، حس شما نسبت به این اتفاقات چه بود؟

آن ها بچه های خوبی بودند اما آن ها در جوانی شان مقداری زیاده روی کردند. من یک بار به اقای هاشمی طبا گفتم این ها را جمع نکردید. باید یک مجموعه ای از قهرمانان پیشکسوت درست می شد تا این مسائل پیش نمی آید. مردم باید خودشان را حفط کنند و از اوایل باید این نکات را رعایت می کردیم. الان اینقدر آلودگی در جامعه ما وجود دارد که مشخص نیست چه کاری باید انجام دهیم. الان سیگار و انواع و اقسام مسائل مختلف منجلاب ها وجود دارد که باعث می شود اتفاقات خوبی نیفتد. اگر شما به قهوه خانه بروید مشاهده می کنید که جوانان در دود سیگار و قلیان گپ می زنند و چایی می خورند. در زمان ما، مربی های ما دنبال ما بودند. آقای بیاتی به ما می گفت شب ها کجا می روید؟ چون مسائل زندگی ما، برای مربیان مهم بود. این برای ما واقعا یک درس بزرگ بود.

خاطره جالبی از دوران فوتبالی تان در عید نوروز دارید؟

در عید نوروز ما را به اصفهان دعوت کرده بودند و تیم تاج همراه 42 نفر فوتبالیست سوار یک اتوبوس شدیم و به اصفهان رفتیم. آن موقع محمود بیاتی سرمربی تیم تاج بود و با تیم سپاهان آن موقع بازی کردیم. بازی بسیار عالی بود و پیروز شدیم 2 بر یک آن ها را شکست دهیم. بعد از آن با تیم ذوب آهن بازی کردیم. در زمان عید آن موقع خیلی شلوغ بود. آن موقع نه آقای تاج رییس فدراسیون بود بود و نه فرد دیگری فضای نامطلوبی به وجود آورده بود. ما چند بازیکن داشتیم که اهل اصفهان بودند و خیلی انسان های باادبی بودند. هم چنین یک بار در دوران عید با تیم ملی به شوروی رفته بودیم و در شهر روستوف برف آمده بود و با تیم روستوف بازی کردیم. هرچند یک بر صفر شکست خوردیم اما خیلی خوب بازی کرده بودیم. شیرزادگان که در آن دوره بازی خوبی داشت به ما می گفت بگذارید من اینجا بمانم! در آن موقع دیدگاه های مختلفی بین بازیکنان وجود داشت؛ اما تجربه مربی تیم ملی اینقدر بالا بود که باعث می شد این دیدگاه های مختلف باهم دیگر فوتبال بازی کنند.

شرایط استقلال را چطور می بینید؟ آیا به آینده این تیم امیدوار هستید؟

من عملکرد هیات مدیره را خوب نمی بینم. این ها اگر پول می دهند پس چرا اینقدر بدهی می آورند؟ باید در هیات مدیره افراد تحصیل کرده و کارآمدی حضور داشته باشند. فوتبال ما مرده است. الان شرایط باشگاه ها و فوتبال ما این طوری است. استقلال به هیچ جایی نمی رسد چون مدیر ندارد. در زمان ما من و احمد منشی زاده دو هافبک تیم بودیم و علی جباری هم در پست هافبک بازی می کرد و مدیریت هافبک ها بستگی به مدیریت فنی بازیکنان داشت. الان فرهاد مجیدی دانش خوبی دارد و تحصیل کرده است اما علم فوتبال و تیم داری به این چیزها بستگی ندارد و یک سری مسائل دیگر هم ربط دارد. فرهاد مجیدی باید تجربه داشته باشد. احمد منشی زاده اگر به جای فرهاد مجیدی بیاید، می تواند ارنج بهتری انجام دهد. البته باید دید در آینده چه پیش می آید و چه اتفاقاتی برای استقلال رخ می دهد اما دعا می کنم استقلال نجات پیدا کند.

تیم ملی در فروردین ماه اردو تدارکاتی و بازی محبت آمیز در پیش دارد و خود را برای بازی های انتخابی جام جهانی در خرداد ماه آماده می کند. عملکرد تیم ملی چگونه ارزیابی می کنید؟

الان باید گفت این بازیکنان ملی پوش کجا تمرین می کنند؟ باید سیستم فنی مشخص شود. تمرینات در تیم ملی هم چنان مشخص نیست. در زمان ما آقای بیاتی و آقای رایکوف پیش ما می آمدند و نکات فنی را گوشزد می کردند. من آینده تیم ملی را خراب می بینم. ما که از عراق شکست خوردیم و در بازی برگشت هم فکر نکنم اتفاق خاصی بیفتد. الان سرمربی تیم ملی با ملی پوشان جلسه داشته است؟ این که آقای اسکوچیچ به استادیوم می رود و بازی های لیگ را آنالیز می کند خوب است اما باید نکات فنی اجرایی شود و به نظرم این فرایند کامل نیست.

فدراسیون فوتبال با رییس جدید خود می تواند کاری از پیش ببرد؟

من نمی دانم شرایط چطور پیش خواهد رفت اما باید از آقای عزیزی خادم پرسید فوتبال چه می داند؟ آیا فوتبالیست بوده است؟ از او باید پرسید سیستم 3-3-4 چیست؟ البته ایرادی نیست او باید مدیر باشد و بتواند مسائل مالی و اداری و فوتبالی را مدیریت کند و باید دید خوبی داشته باشد. ما آلوده شدیم و این ها هم آلوده ها را می آورند. با تمام این شرایط امیدوارم این دوستان فضا را از این منجلاب نجات دهند و شاهد فوتبال بهتری در کشور خود باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1644

به "فرزامی: دعا می کنم استقلال نجات پیدا کند، آینده تیم ملی خراب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزامی: دعا می کنم استقلال نجات پیدا کند، آینده تیم ملی خراب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید