شرایط خرید و شرکت در نمایشگاه های مجازی بهاره

به گزارش آی تی گپ، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت با بیان اینکه بر اساس آمار سال قبل حدود 208 هزار میلیارد تومان فروش اینترنتی به ثبت رسیده است، گفت: نمایشگاه های بهاره به صورت مجازی برگزار می شود.

شرایط خرید و شرکت در نمایشگاه های مجازی بهاره

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، علی رهبری در یک برنامه تلویزیونی گفت: همواره جشنواره های بهاره در قالب نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاها با تخفیف های مناسب در اختیار مردم قرار می گرفت که امسال، به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه ها تعطیل شده است.

تعطیلی نمایشگاه های این چنینی و همینطور شیوع بیماری کرونا، بسکمک از صنوف و کسب و کارها را به تعطیلی و کسادی کشانده است. رهبری شعار این جشنواره را همدلی مردم و اصناف نامید و افزود: این جشنواره که با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده است، بستری مناسب برای خرید و فروش مجازی از سوی مصرف کنندگان و فروشندگان است. مردم برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری نمایشگاه های بهاره مجازی می توانند به پرتال اعلام شده مراجعه کنند و از نحوه فروش، میزان تخفیف، نرخ نامه کالاها و فهرست صنوف و فروشگاه هایی که با اجناس و کالاهایشان در این جشنواره حضور دارند، مطلع شوند. ضمناً اینترنت مصرفی مردم برای خرید از این جشنواره رایگان خواهد بود.

او افزود: درباره رسیدگی به شکایات مردمی در مورد تاخیر در تحویل کالا یا معیوب بودن اجناس فروشگاه های اینترنتی، ساز و کارهای قانونی و قضایی مناسبی تدوین و ترسیم شده است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با اشاره به درخواست کاهش 50 درصدی اقتصادیات ارزش اضافه نموده اقلام موجود در فروشگاه های اینترنتی افزود: برای تبدیل کردن تهدید کرونا به فرصت رشد اقتصادی، این درخواست طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد و در صورت موافقت، این تخفیف برای یک تا سه ماه عملیاتی خواهد بود.

علی رهبری هم گفت: در شرایط فعلی متاثر از کرونا با توجه به کمبود مسافر در ناوگان مسافربری و تاکسیرانی، تاکسی ها دچار کمبود درآمد هستند؛ به این علت نامه ای به شهرداری زده شد تا به تاکسی ها هم مجوز حمل بار داده شود و با این روش بخشی از درآمد آنها جبران شود و از سوی دیگر کسب و کار اینترنتی هم در بخش ارسال محصولات دچار مشکل نخواهد شد.

همچنین قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: دارا بودن پروانه کسب، شرط حضور در فروشگاه های اینترنتی خواهد بود. همچنین براساس قانون، صاحبان پروانه کسب، حق توزیع محصولی را که خارج از محدوده قانونی باشد، ندارند. محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور اقتصادیاتی کشور نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با توجه به شرایط کنونی که متاثر از کرونا است، بسته پیشنهادی سازمان امور اقتصادیاتی را در نامه ای به ستاد مقابله با بحران کرونا ارائه کردیم که بخشی از آن تایید شده است.

بخشی از موارد تاییدشده درباره بازپرداخت های اقتصادیاتی صنوف از این قرار است که سررسیدهای پرداخت اقتصادیات ارزش اضافه نموده که تا 15 فروردین ماه بود به 31 اردیبهشت 99 موکول شد. در این راستا تمام هیات های حل اختلافی که در اسفند 98 و فروردین 99 موعد برگزاری داشتند تا انتها فروردین ماه لغو و به 31 اردیبهشت موکول شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 980

به "شرایط خرید و شرکت در نمایشگاه های مجازی بهاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید و شرکت در نمایشگاه های مجازی بهاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید