ماسک کنار ماست! ، داروخانه نروید، ماسک و ژل را از بقالی و دستفروشان بخرید!

به گزارش آی تی گپ، ماسک نداریم لطفا سال نفرمایید! جمله ای آشنا که این روزها روی دیوار و شیشه همه داروخانه های شهر نصب و موجب شده تا مردم برای تامین احتیاج خود در روزهای کرونایی راهی خیابان ها و خرید ماسک از دستفروش ها شوند.این روزها به هر نقطه از شهر که بروید بازار فروش ماسک های سیاه و سفید،محصول کارگاه های متفرقه،داغ داغ است.

ماسک کنار ماست! ، داروخانه نروید، ماسک و ژل را از بقالی و دستفروشان بخرید!

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

خبرنگاران- زینب زینال زاده / فاطمه عسکری نیا : در پی خالی شدن قفسه داروخانه ها از ماسک های بهداشتی،این روزها شاهد بازار گرم ماسک های سیاه و سفید رنگ در شهر هستیم ، ماسک هایی که یا در دست دستفروشان خرید و فروش می شوند یا در بقالی محله ها.این در حالی است که داروخانه های شهر پس از چند هفته هنوز اقلام بهداشتی ندارند.

متصدی داروخانه فردوسی در میدان جهاد می گوید: سهمیه ماسک و دستکش داروخانه ها بسیار کم است و در نهایت در کم تر از یک ساعت تمام می گردد.

در خیابان ولیعصر(عج) هم متصدی یک داروخانه از نبود ماسک و دستکش گلایه می نماید و می گوید: در حال حاضر، تعداد خیلی کمی از داروخانه ها ماسک و دستکش های بهداشتی دارند و متاسفانه این اقلام به جای عرضه در داروخانه ها در بازار آزاد و حتی سوپر مارکت ها دیده می شوند و این مسئله موجب نارضایتی مردم شده است.

در منطقه 10 و 11 هم شرایط به همین شکل است. متصدی داروخانه منیریه با انتقاد از عدم عرضه ماسک در داروخانه ها می گوید: مردم برای تامین احتیاجشان به داروخانه ها می آیند اما دستان ما خالی است و این بحران را از چشم ما می بینند. در حالی که داروخانه ها هیچ نقشی در این بحران ندارند. قرار بود ماسک های کشف شده از محتکران در داروخانه ها عرضه گردد، اما متاسفانه هیچ یک از این ماسک ها راهی داروخانه ها نشدند.

  • ماسک در دنیای حقیقی کم، در فضای مجازی فراوان

اسماعیل بهرامی، یکی از شهفرایندان منطقه 10 می گوید: هر روز خبر کشف انبارهای ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی نماینده را از اخبار می شنویم. اگر حتی 10 درصد از موارد کشف شده هم به بازار تزریق شده بود، امروز مردم در تامین احتیاج خود مسئله ای نداشتند. ماسک، یک وسیله بهداشتی است که باید فرایند فراوری آن هم بهداشتی و با نظارت وزارت بهداشت صورت بگیرد. این در حالی است که امروز بازار کسب و کار برای سودجویان داغ است و هر کس ابزار فراوری ماسک را دارد، دست به کار شده. چه کسی شرایط بهداشتی این ماسک ها را تایید نموده است؟

شهفرایند دیگری هم می گوید: ماسک در داروخانه ها پیدا نمی گردد، اما کافیست شما در سایت دیوار سرچ کنید، از ماسک های فیلتر دار آلمانی گرفته تا ماسک های لیزری که این روزها در کارگاه های معمولیفراوری می گردد، موجود است. چرا دولت نباید نظارتی در این بخش داشته باشد؟ چرا همواره باید یک بحران برای ما مولد بحران های دیگر و فرصت سودجویی برای عده ای دلال باشد؟

  • ماسک کنار ماست و دوغ!

در برابر داروخانه هایی که این روزها ماسک و دستکش ندارند، بازار ماسک در سوپر مارکت های محلی حسابی داغ است. حسینی، صاحب سوپر مارکتی در خیابان کارگر است که با نوشته ای روی در ورودی مغازه اش نوید از داشتن ماسک و انواع دستکش می دهد. در مغازه او می توان دستکش های فریزری را به قیمت 10 هزارتومان، لاتکس را هر بسته 100 تایی، 50 هزار تومان پیدا کرد. در بقالی آقای حسینی، انواع ماسک ها هم با قیمت های متفاوت دیده می گردد، از ماسک یک بار مصرف دانه ای 5 هزار تومانی گرفته تا ماسک های پارچه ای و نانو که هر کدام با قیمت هایی بین 10 تا 40 هزار تومان متفاوت است.او می گوید: این روزها به اندازه بازاریاب های مواد غذایی، بازاریاب های ماسک به ما سر می زنند و ما هم با توجه به احتیاجی که مردم دارند، نسبت به خرید ماسک ها اقدام می کنیم.

در منطقه 10 هم خیلی از سوپر مارکت ها امروز به کار فروش ماسک روی آورده اند و می گویند: داروخانه ها که ماسک عرضه نمی نمایند حداقل اگر ما می توانیم کمکی به مردم کنیم، کوتاهی نمی کنیم، مراد حسین بیگی،صاحب سوپر مارکت در خیابان سی متری جی می گوید: اگر ما این ماسک ها را به فروش نرسانیم دستفروش های کنار خیابان و مترو به فروش می رسانند، حداقل عرضه ماسک ها در سوپر مارکت های محلی موجب شده تا مردم هر محله دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

  • بازار داغ دستفروشی ماسک

با ورود کرونا به کشور و رخت بربستن ماسک های بهداشتی از قفسه داروخانه های شهر، بازار فروش ماسک های سیاه و سفید در دست دستفروشان، حسابی داغ شده است. از بچه ها کار گرفته تا دستفروشان بالغ، همه و همه، این روزها به فروش ماسک روی آورده اند. ماسک هایی مشابه با قیمت های متفاوت. یکی هر ماسک را 10 هزار تومان می دهد یکی 3 تا 10 هزارتومان! ماسک های 5 هزار تومانی هم تا دلتان بخواهد در بازار دستفروشی ماسک، فراوان یافت می گردد.

علی، دستفروش خردسالی است که بساط ماسک های سیاه خود را در حاشیه خیابان ولیعصر(عج) پهن نموده است. او می گوید: روزی 10 تا 15 ماسک می فروشم. ماسک ها را پدر علی از بازار به قیمت 7500 تومان تهیه می نماید و علی آنها را به قیمت 10 هزار تومان می فروشد.

هر چه به ساعت های پایانی روز نزدیک می شویم، قیمت ماسک های مانده روی دست دستفروشان کمتر و کمتر می گردد که قیمت ها را می شنمایند و می گویند: نمی خواهیم با بار فردا مخلوط گردد.

محمد، یکی از دستفروشان ماسک در حوالی میدان انقلاب می گوید: هر سال، شال و روسری می فروختم، اما از آنجا که سال جاری کسی برای خرید این اقلام بیرون نمی آید با هدایت یکی از دوستانم به فروش ماسک که احتیاج مردم است، روی آوردم و از فروشی که دارم، راضی هستم.او می گوید: مردم، مجبور به تامین احتیاج خود هستند و از آنجا که داروخانه ها ماسک ندارند، این احتیاج از سوی دستفروشان تامین می گردد.

فروش ماسک در مترو هم این روزها جای خالی دستفروش های همیشگی مترو را پر نموده است. البته این کار بیشتر از سوی آقایان انجام می گردد.

در چنین شرایطی که فشار روانی حاصل از بیماری کرونا در بین شهفرایندان زیاد است، این گونه رفتارهای متضاد در فضای اجتماعی، نگرانی و بدبینی ها را بیشتر نموده است، مردم اخبار را می بینند و انتظار دارند اقلام بهداشتی کشف شده در بین آنها توزیع گردد. بنابراین دولت و دستگاه قضا برای خدمت به مردم و ایجاد اعتماد، بهتر است تدابیری برای توزیع مناسب اقلام احتکار وکشف شده بیندیشند و با نظارت درست و اصولی، آنها را در اختیار مردم قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 875

به "ماسک کنار ماست! ، داروخانه نروید، ماسک و ژل را از بقالی و دستفروشان بخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک کنار ماست! ، داروخانه نروید، ماسک و ژل را از بقالی و دستفروشان بخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید