علی دایی، تلویزیون و کریستیانو رونالدو

به گزارش آی تی گپ، اتفاقی که از ماه ها قبل، بسیاری انتظارش را می کشیدند، رخ داد و انتها کریستیانو رونالدو پرتغالی رکورد 15 سال و 9 ماه علی دایی را شکست. رونالدو در شبی که تیمش در رقابت های انتخابی جام جهانی به مصاف جمهوری ایرلند رفته بود، پیروز به زدن دو گل شد تا تعداد گل های ملی اش را به عدد 111 برساند و از علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با 109 گل زده ملی، عبور کند.

علی دایی، تلویزیون و کریستیانو رونالدو

حالا یکی از کهنه ترین رکورد های مهم تاریخ که در اختیار یک ایرانی بود، از دست رفته، ولی نکته اش این است که این رکورد را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان یعنی کریستیانو رونالدو شکسته است. شکستن رکورد علی دایی به وسیله رونالدو به قدر کافی خبرساز بود، ولی پیغام ارزشمندی که فوق ستاره پرتغالی برای اسطوره فوتبال ایران نوشت، دست کم در رسانه های داخلی، بازتاب بیشتری داشت.

رونالدو بعد از شکستن رکورد علی دایی، در اینستاگرام پیغام مهمی را منتشر کرد که بدون تردید مهم ترین بخش آن مربوط به جایی است که مستقیم دایی را خطاب قرار داده است. رونالدو در بخشی از این پیغام می نویسد: یکی دیگر از دلایلی که من از این دستاورد به این میزان یاد و قدردانی می کنم این است که علی دایی استاندارد ها را در چنین سطح بالایی قرار داده است، به طوری که حتی در بعضی مواقع من فکر کردم که ممکن است هرگز به او نرسم. به شهریار تبریک می گویم که این مدت طولانی این رکورد را در اختیار داشت و از اینکه همواره در هر بار گل زنی و نزدیک شدن به رکورد ویژه، برای من احترام زیادی قائل بود، ممنونم.

کریستیانو رونالدو با احترام فراوانی درباره علی دایی، اسطوره فوتبال ایران حرف زده و حتی لقب او یعنی شهریار را در متن انگلیسی پیغامش گنجانده تا نشان دهد چقدر برای کاری که این چهره ایرانی در جهانی فوتبال انجام داده احترام قائل است.

رونالدو در حالی از علی دایی تعریف و تمجید نموده و او را مورد ستایش قرار داده که شهریار ایرانی مدت ها از سوی تلویزیون مورد نقد و نکوهش قرار می گرفت و حتی علیه او برنامه سفارشی ساخته می شد! داستان دلخوری علی دایی با تلویزیون مربوط به اسفند 1396 است؛ در واقع از همان سال تابه حال تلویزیون و علی دایی مقابل هم قرار گرفته اند و حتی با وجود آنکه صداوسیما یک سال گذشته کوشش نموده دل علی دایی را به دست بیاورد، اسطوره زنده فوتبال ایران، حاضر به نرمش در این زمینه نشده است. داستان اختلاف مربوط به زمانی است که علی دایی هنوز سرمربی سایپا بود و به همراه این تیم راهی رشت شد تا مقابل سپیدرود بازی کند.

شب قبل از بازی و در جلسه بررسی تیم سایپا در هتل پردیس رشت اسم شد که علی دایی با یک نفر که خودش را بازیگر سینما توصیف نموده وارد بحث شده است؛ اما آن خبر در صداوسیمای گیلان به گونه ای متفاوت روایت و از قول امیرحسین شجاعی، بازیگر مذکور، این طور توصیف شد که علی دایی او را کتک زده است! دایی اعتقاد داشت دوربین های هتل همه چیز را ثبت نموده اند و او هرگز به کسی که از خودش ضعیف تر است، زور نمی گوید؛ دایی از صداوسیما هم به شدت انتقاد کرد و گفت که نباید برنامه شان را به هر ادعایی اختصاص دهند و با یک طرفه به قاضی رفتن، حق کس دیگری را بخورند. آتش اختلاف دایی با تلویزیون را برنامه 20:30 روشن کرد. داستان را خود علی دایی چنین نقل نموده است: چند وقت پیش زمانی که برای بازی به رشت رفته بودیم، شخصی که هنرپیشه بود، ادعا کرد که من او را کتک زده ام. 20:30 هم فورا این خبر را پخش کرد. چطور ممکن است که دادگاه محکوم و فقط آن فرد را جریمه اقتصادی کند. بدون اینکه اصلا با من صحبت گردد و کسی نظر من را بخواهد.

او البته کنایه تندوتیز دیگری هم به صداوسیما زد. صداوسیمای ما پسوندی به نام جمهوری اسلامی ایران دارد، پس باید به این واژه اسلامی احترام بگذاریم. اگر اسلام در جایی چنین چیزی گفته است که با آبروی افراد بازی گردد، من سر تعظیم فرود می آورم. ا

وج اختلاف دایی با تلویزیون را می توان زمانی دانست که او از تیم سایپا به علت مسائل غیرفوتبالی کنار گذاشته شد. 20:30 برنامه ای سفارشی علیه او ساخت به این امید که دایی را منفور جلوه دهد. در آن برنامه از او چهره فردی بازنده ساخته شد که اهل دعوا و بزن بزن است و فقط به فکر منافع خودش است. البته که 20:30 تنها برنامه ای نبود که با علی دایی زاویه پیدا کرد، چون حرف های عجیب مجری برنامه صبحگاهی شبکه سوم که تعداد گل های زده علی دایی در تیم ملی را مسخره و بی ارزش هم جلوه داده بود، به این اختلاف دامن زد؛ اما این بار به غیر از نزدیکان علی دایی، بسیاری از فوتبال دوستان هم به مجری و برنامه مذکور تاختند و از این اقدام انتقاد کردند؛ به طوری که مجری مذکور بعدا به صورت رسمی از صحبت هایی که درباره علی دایی نموده است، عذرخواهی کرد.

دایی بعد ها در مصاحبه با ایسنا این قبیل برنامه ها در صداوسیما را غرض ورزانه توصیف کرد و گفت که مسئله ای که این آدم ها با شخص دایی دارند، محبوبیتی است که او بین مردم دارد. ما می خواهیم مفسدان را پیدا کنیم، اما وقتی مفسدان خودشان علنی صحبت می نمایند، باید از همین جا آغاز کنیم و در پی مسائل دیگر نرویم. از همین صدا وسیما باید آغاز گردد و مطمئنا به سرنخ های خوبی می رسیم. این گونه کار ها نشان دهنده عقده های درونی افراد است، چون در این چند سال هر کاری کردند، نتوانستند برای من مشکل ایجاد نمایند و کاری علیه من بنمایند که من محبوبیتم را بین مردم از دست بدهم. صداوسیما از این ناراحت است که علی دایی در بین مردم محبوب است.

آخرین پرده از به جا ماندن دلخوری علی دایی از صداوسیما هم مربوط به بازی یادبود و گرامیداشت مهرداد میناوند و علی انصاریان است. پیش از آغاز آن بازی دوربین صداوسیما برای پوشش این بازی راهی محل ورود چهره های فوتبالی شده بود و در این بین کوشش کرد با چند اسطوره فوتبال ایران هم صحبت کند. در این میان نوبت به علی پروین رسید تا گفت وگوی کوتاهی با صداوسیما داشته باشد و در همین لحظه علی دایی هم از کنار دوربین رد شد. علی پروین با صدازدن علی دایی از او خواست اول دایی مصاحبه کند، ولی پاسخ کوتاه علی دایی نکته بسیار شفافی درونش داشت: صداوسیما را دوست ندارم

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1880

به "علی دایی، تلویزیون و کریستیانو رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی دایی، تلویزیون و کریستیانو رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید