ظرفیت های گردشگری نخل و خرمای استان بوشهر معرفی می گردد

به گزارش آی تی گپ، ناصر امیرزاده در مصاحبه با خبرنگاران گفت: استان بوشهر در بخش گردشگری دارای ظرفیت های بسیار زیادی است که می توان به ظرفیت های طبیعی، ظرفیت های صنعتی، دریا و ساحل و بخش کشاورزی و ... اشاره نمود.

ظرفیت های گردشگری نخل و خرمای استان بوشهر معرفی می گردد

وی با بیان اینکه بخشی قابل توجهی از خرمای کشور در استان بوشهر فراوری می گردد، افزود: نخل و خرما یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در استان بوشهر است که باید زمینه معرفی این ظرفیت ها به مردم نقاط مختلف کشور را فراهم سازیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از برگزاری جشنواره خرما در استان بوشهر اطلاع داد و گفت: خرمای استان بوشهر از نظر کیفیت دارای مرغوبیت بالایی است و تراکم نخلستان ها در استان بوشهر به ویژه منطقه آب پخش و دشتستان در کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد.

وی از ثبت این جشنواره در رویدادهای گردشگری و فرهنگی کشور اطلاع داد و اضافه نمود: ردیف اعتباری نیز برای این جشنواره گرفته خواهد شد و دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ایجاد می گردد و جشنواره نیز در آب پخش برگزار می گردد.

امیرزاده با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز این موضوع و این پدیده خدادادی به صورت مطلوب معرفی نشده است، اعلام کرد: جشنواره خرما هر ساله برگزار خواهد شد تا زمینه معرفی هر چه بیشتر نخل و خرمای استان بوشهر فراهم گردد.

وی با بیان اینکه یک نگاه صنعتی و مالی به موضوع گردشگری داریم، ادامه داد: کوشش داریم تا این جشنواره بتواند گردشگران بیشتری را وارد استان نموده و جنبه های مالی آن نیز مد نظر است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه نمود: در برگزاری این جشنواره از همکاری دستگاه های اجرایی و ادارات مربوطه استفاده خواهیم کرد و با برگزاری نشست های همفکری متعدد، کوشش داریم که جشنواره با کیفیت بالایی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 795

به "ظرفیت های گردشگری نخل و خرمای استان بوشهر معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری نخل و خرمای استان بوشهر معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید