شهروند طبسی یک قطعه فلامینگو را از مرگ نجات داد

به گزارش آی تی گپ، یک قطعه فلامینگو که در اثر برخورد با یک خودرو در جاده های مواصلاتی شهرستان طبس، زخمی شده بود به وسیله یکی از شهروندان طبسی تحویل اداره محیط زیست شد.

شهروند طبسی یک قطعه فلامینگو را از مرگ نجات داد

تقی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، با اشاره به زخمی شدن یک قطعه فلامینگو در اثر برخورد با یک خودرو در جاده های مواصلاتی این شهرستان گفت: یکی از شهروندان طبسی این فلامینگو را به اداره محیط زیست تحویل داد و بلافاصله پرنده مجروح به وسیله دکتر دامپزشکی شهرستان، معاینه و تحت مداوا نهاده شد.

او اضافه نمود: این فلامینگو پس از تیمار و بازیابی توان پرواز برای ادامه جهت مهاجرت، در یکی از زیستگاه های آبی شهرستان رهاسازی خواهد شد.

تقی زاده بیان نمود: همه ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، از این دست حوادث زیاد مشاهده می گردد که از کلیه دوست داران حیات وحش خواهش می کنیم در صورت مشاهده هر گونه جانور زخمی و یا داشتن علائم بیماری، بدون نزدیک شدن و لمس کردن آن، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا همکاران اجرایی با ایمنی کامل، اقدام عاجل به عمل آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با اشاره به اینکه به علت خشکسالی بی امان، برخی حیوانات شب ها جهت تغذیه و تأمین آب شرب، به منطقه ها مسکونی نزدیک می شوند از رانندگانی که در جاده های مواصلاتی حوزه شهرستان تردد می نمایند خواست تا در طول جهت هایی که احتمال حضور گونه های حیات وحش محتمل تر است سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1933

به "شهروند طبسی یک قطعه فلامینگو را از مرگ نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروند طبسی یک قطعه فلامینگو را از مرگ نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید