اول بخوانید بعد بروید: اندونزی

به گزارش آی تی گپ، دانستنی های سفر به اندونزی

اندونزی را می توان بی هیچ اغراقی از زیباترین و پر جاذبه ترین کشورهای آسیا دانست و با طبیعت بکر و جزایر فوق العاده و حیات وحش کم نظیری که دارد بی دلیل نیست که تور جاکارتا پایتخت این کشور تا این اندازه خواستار داشته باشد، جزیره شگفت انگیز بالی هم که در همین کشور قرار گرفته است و همه این ها نشان دهنده این است که این کشور واقعا هیچ چیز از یک جای عالی کم ندارد. سفر به اندونزی از آن دست سفرهایی است که وقتی برای آن برنامه ریز کنید به احتمال زیاد یک بازه زمانی چند روزه را در نظر دارید در صورتی که وقتی که به آن قدم بگذارید می بینید که دوست دارید حتی ماه ها در آن بمانید. می خواهید سفر به اندونزی را آغاز کنید اما نمی دانید از کجا باید آغاز کنید؟ این دانستنی های سفر به اندونزی را از خبرنگاران مطالعه کنید:

اول بخوانید بعد بروید: اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در اندونزی از چه جاهایی دیدن کنیم؟

همان طور که ممکن است بدانید اندونزی کشور بزرگی است و در حقیقت تنها کشوری در دنیاست که تعداد جزیره های آن 14000 عدد است. در خصوص خیلی ها به این صورت است که به محض این که کلمه اندونزی به گوششان می خورد یاد بالی می افتند اما در این دانستنی های سفر به اندونزی یاد می گیرید که این کشور بسیار فراتر از یک بالی است! اگر فقط یک بار به جاوا و یا سوماترا بروید، با طبیعت شگفت انگیز و رویایی اش حیرت زده می شوید، اندونزی واقعا از آن دست کشورهایی است که ارزش رفتن دارد.

بالی

اگر چه نام و آوازه این جزیره تا حال مطمئنا به گوشتان خورده است و چه بسا به آن سفر هم نموده باشید، بالی جایی است که طبیعت رویایی آن از یک طرف و هتل های آن از طرف دیگر مشهور است و حتی هتل های بالی هم جاذبه گردشکری محسوب می شوند. درست است که بالی جای قشنگی است ولی واقعا تنها جایی نیست که می توانید به آن بروید جدای از بالی پیشنهاد می کنیم حتما سری به کانگو Canggu بزنید که در آن می توانید رستوران ها، زمین های برنج، مکان های فوق العاده برای موج سواری پیدا کنید.

جدای از کانگو اگر که خواستید مزه ای از فرهنگ اندونزی را بچشید حتما به اوبود بروید، کوه باتور در این منطقه قرار گرفته است که می توانید لذت پیاده روی را با آن احساس کنید.

علاوه بر اوبود و کانگو، یکی دیگر از مناطق بالی که ارزش رفتن دارد، جزایر گیلی است، مردم این جزیره به آرامش مشهورند، خیابان ها و سواحل واقعا تمیز هستند و جمعیت دیوانه وار مردم را نمی بینید که در هر جایی مشغول به سرو صدا باشند.

جاوا

مملو از زیبایی های طبیعی و جاذبه های فرهنگی! جاوا جایی است که وقتی دارید برای سفربه اندونزی برنامه ریزی می کنید، آن را هم در فهرست تان قرار بدهید. همچنین می توانید از شهرهای کوچک تر هم دیدن کنید که مردم خونگرم و دوست داشتی شان از اصلی ترین ویژگی های این شهرهاست. یکی از همین شهرها Banyuwagi است که یکی از گردشگران از خاطره سفر خود می گوید که وقتی وارد این شهر شده است یکی از افسران پلیس به آن ها خوشامد گفته و آن ها را به خانه اش دعوت نموده و در روزهای بعد به گشت و گذار برده است! موارد مشابه اینچنینی زیاد بوده که توریست ها آن ها را تجربه و نقل نموده اند.

سوماترا

در دانستنی های سفر به اندونزی گفتن این نکته ضروری است که باید حتما سوماترا را هم در برنامه تان بگنجانید. سوماترا یکی از بزرگ ترین جزایر اندونزی و ششمین جزیره بزرگ دنیاست و هیچ کس نمی تواند زیبایی آن را انکار کند، جایی که با آتشفشان های خارق العاده و جنگل های بارانی انبوه و دریایی خیره نماینده پر شده است. بازدید از سوماترا می تواند یک سفر بی سرانجام باشد، یعنی حتی یکبار سفر به آن ممکن است به معنای سفری بی سرانجام و بی بازگشت باشد که دلتان نخواهد هیچ وقت به خانه تان برگردید. یکی از بهترین مناطق سوماترا که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید بوکیت لاوانگ نام دارد که در جنگل های آن همان اورانگوتان های معروف و عجیب سوماترایی زندگی می نمایند، مطلب زیر را بخوانید:

در سرزمین اورانگوتان ها جایی برای انسان ها نیست!

گشت و گذار در اندونزی

بر خلاف کشورهای جنوب شرقی آسیا، گشت و گذار در اندونزی اصلا کار ساده ای نیست. در بالی خیلی راحت می توانید با وسایل حمل و نقلی که وجود دارد جا به جا شوید اما وضعیت برای سوماترا و جاوا این طور نیست و دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی این دو منطقه است.

سفر ارزان به اندونزی

اگر چه سفر به اندونزی در کل می تواند برایتان ارزان تمام گردد ولی این نکته را یادتان باشد که نمی تواند به اندازه سفر به تایلند و یا کامبوج ارزان باشد. این هم یکی دیگر از دانستنی های سفر به اندونزی که با داشتن این نکته در ذهنتان می تواند خیالتان راحت باشد که با روزی 30 تا 35 دلار به راحتی می توانید یک سفر راحت داشته باشید که البته این مقدار با توجه به خواسته ها و سطح توقعتان به راحتی تغییر می نماید.

از آن جایی که اندونزی یک کشور مسلمان است پس باید قوانین آن را رعایت کنید و احترام بگذارید. مانند دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، اگر خودتان را از خوردن غذاهای غربی دور نگه دارید، به راحتی می توانید خورد و خوراکتان را با هزینه کم انجام دهید. گردشگرانی که از تجربه های سفر خود به اندونزی گفته اند می گویند که بعضا یک هفته به این کشور سفر نموده اند اما به اندازه ای زیبا بوده است که چندین ماه را در آن مانده اند و با این حال فکر می نمایند که خوب نتوانسته اند همه جای آن را ببینند و به نوعی فقط سطح و لایه های های بیرونی آن را دیده اند. اندونزی کشوری است که از نظر فرهنگ، منابع طبیعی و فعالیت هایی که می توانید در آن انجام دهید، واقعا غنی است ، پس اگر می خواهید واقعا آن را حس کنید بهتر است فکر سفرهای 3-4 روزه را از سرتان بیرون کنید.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 405

به "اول بخوانید بعد بروید: اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اول بخوانید بعد بروید: اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید