سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد

به گزارش آی تی گپ، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد.

سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو و تهران ممکن است بر سر لغو ویزا میان دو کشور در سال 2023 به توافق برسند و در حال حاضر، ایران منتظر پاسخ روسیه به این موضوع است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تاس که پرسید آیا دو کشور درخصوص لغو ویزا در امسال به توافق خواهند رسید؟ گفت: چنین دیدگاهی وجود دارد.

جلالی توضیح داد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران موافق لغو ویزا بین دو کشور هستیم و حتی گام هایی در این زمینه از جانب خود برداشته ایم. ما در انتظار نظر مقامات روسیه هستیم. اگر مسکو مانند ما آمادگی خود را اعلام میکرد، می توانستیم ظرف مدت کوتاهی بدون ویزا را اعلام کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که ایران این اطلاعات را به طرف روسی رسانده است.

این دیپلمات ارشد ایران اضافه نمود: اگر روسیه چنین تصمیمی را در بالاترین سطح اتخاذ کند، ما قادر خواهیم بود در ماههای آینده در سال 2023 لغو ویزا را اعلام کنیم. جمهوری اسلامی ایران نه تنها موافق است بلکه در حال کار روی این موضوع است.

تاس گزارش داد: تهران بعلاوه به مسکو پیشنهاد داده که این روند را با لغو ویزا برای تجار و رانندگان که نقش مهمی در توسعه تجارت دارند، شروع کند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2312

به "سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو ویزا میان ایران و روسیه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید