زالی: تنها راه شکست زنجیره انتقال کرونا تعطیلی است ، زوج و فرد کردن مشاغل و کارمندان لازم است

به گزارش آی تی گپ، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران گفت: تنها راه موثر برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تعطیلی و لاک داون است

زالی: تنها راه شکست زنجیره انتقال کرونا تعطیلی است ، زوج و فرد کردن مشاغل و کارمندان لازم است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی در حاشیه سیزدهمین همایش تازه های علوم بهداشتی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید با بیان اینکه شرایط فعلی کشور اقتضا می نماید که دو هفته تعطیلی در بسیاری از نقاط کشور اعمال کنیم گفت: درخواست تعطیلی دو هفته ای تهران به این دلیل است که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و یک زمان ریکاوری برای تیم درمان فراهم کنیم. افزایش فزاینده تعداد تخت های بستری کرونا در بیشتر استان های کشور موجب شده است که توان تیم های بهداشتی درمانی تحت الشعاع قرار بگیرد. نکته بعدی این است که به دلیل گستردگی میزان انتقال و آلودگی سریع و سرایت پذیری ویروس کرونا در بیشتر فضا های عمومی و اجتماعی کلانشهر ها راهی جز تعطیلی برای شکستن این زنجیره انتقال باقی نگذاشته است.

وی اضافه نمود: تنها راه موثر برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تعطیلی و لاک داون است و به همین دلیل در نظرات کارشناسی روسای دانشگاه های علوم پزشکی و نامه آن ها به وزیر بهداشت این مسئله آورده شده است.

زالی گفت: محدودیت های اعمال شده در سطح کشور تا کنون به اندازه کافی نتوانسته است زنجیر چرخ ویروس کرونا را بشکند ما امروز باید بپذیریم بیشتر نقاط شهری ما به ویروس آلوده شدند و تنها راه شکست زنجیر توقف قابل قبول فعالیت های روزمره به مدت دو هفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تعطیلی دو هفته ای بر کنترل کرونا توضیح داد:د رخواست تعطیلی دو هفته ای علت علمی دارد. ویروس کرونا دوره نهفتگی دوهفتگی دارد به همین دلیل درخواست ما تعطیل دو هفته ای است و تعطیلی یک هفته ای از لحاظ اپیدمیولوژیک روی بیماری تاثیر ندارد.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای کلانشهر تهران تاکید نمود: آن چه اهمیت دارد این است که این تعطیلی مقطعی است و برنامه های ما مانند بیماریابی فعال و امکان ردیابی بیماران پس از تعطیلی دو هفته ای باید جلوگیری از گسترش ویروس عملیاتی گردد.

وی درخصوص تاثیر تعطیلی مشاغل پس از ساعت 18 بر جلوگیری از گسترش کرونا گفت: در کلانشهر تهران زمان می برد تا بخواهیم تحلیلی از آثار این اقدام داشته باشیم، اما به نظر می رسد که فعالیت های مالی مشاغل و کارمندان عموما در ساعات اولیه روز صورت می گیرد و پس از ساعت 6 عصر بیشتر تردد ها غیرضروری است بنابراین ایجاد محدودیت های درون شهری در ساعاتی که با ریتم موجود در شهر همخوانی ندارد آثار دراز مدتی نخواهد داشت و یک امر گذراست.

زالی اعلام نمود: می توانیم پس از اجابت درخواست تعطیلی دو هفته ای مدل های مختلفی را برای محدودیت ها طراحی کنیم.

وی با ارائه مثال ادامه داد: تغییرات شیفت کارمندان و مشاغل، زوج و فرد کردن بعضی مشاغل، توسعه دادن ساعات کاری مشاغل ضروری و اساسی از جمله برنامه هایی است که می توان برای کاهش پیک ساعات فعالیت و تردد اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1411

به "زالی: تنها راه شکست زنجیره انتقال کرونا تعطیلی است ، زوج و فرد کردن مشاغل و کارمندان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: تنها راه شکست زنجیره انتقال کرونا تعطیلی است ، زوج و فرد کردن مشاغل و کارمندان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید