رایزنی های بانک مرکزی با چین برای برقراری فاینانس

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: قائم مقام بانک مرکزی از ادامه رایزنی های بانک مرکزی با چین برای برقراری فاینانس اطلاع داد.

رایزنی های بانک مرکزی با چین برای برقراری فاینانس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، اکبر کمیجانی در حاشیه همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه نتیجه رایزنی های بانک مرکزی ایران با چین برای از سرگیری فاینانس به کجا رسید، گفت: این موضوع در جریان است و رایزنی های مربوطه با طرف مقابل انجام می گردد.

وی اضافه کرد: رفت و آمدهای کارشناسی در جریان است و امیدواریم با توجه به اطلاعاتی که داریم تصمیم گیری به خوبی صورت گیرد.

قائم مقام بانک مرکزی با تأکید بر اینکه مشکل خاصی نیست گفت: یک مقدار مذاکراتی در جریان است تا ما به ازای منابعی که در بانک های چین داریم حداقل تا 3 برابر آن منابع و یا حداقل دو برابر آن بتوانیم در قالب طرح های معرفی شده برای تأمین اقتصادی مؤسسه بیمه صادراتی آنجا انجام گردد.

کمیجانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه ظاهراً طرف چینی در این مذاکرات مشکلاتی را ایجاد نموده است و همچنین آیا بناست ایران کشورهای اروپایی را جایگزین چین کند، گفت: اینها در مرحله کارشناسی و آنالیز است و من نباید مطلب اضافه تری بگویم اما باید تأکید داشت که این بحث ها در حال آنالیز است و کار کارشناسی در جریان است.

وی درباره تغییر نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ تورم گفت: قبلاً اعلام کردیم بخش سیاست های پولی ما شامل نرخ های سود سپرده ها، تسهیلات و ... دیگر مانند سال های قبل به صورت سالانه یا دوسالانه تدوین نمی گردد بلکه هر زمان شرایط را مناسب و مقتضی ببینیم بحث های کارشناسی مان را در شورای پول و اعتبار مطرح خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 585

به "رایزنی های بانک مرکزی با چین برای برقراری فاینانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های بانک مرکزی با چین برای برقراری فاینانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید