دیدنی ترین پارک های ملی اروپا

به گزارش آی تی گپ، گنجینه هایی که در اروپا میدرخشند

کوه های گرانیتی، جنگل های راش، چشمه های زیرزمینی و مه. در این مقاله کوشش نموده ایم، به معرفی محبوب ترین پارک های ملی اروپا بپردازیم.

دیدنی ترین پارک های ملی اروپا

پارک ملی جزایر سیئس، اسپانیا (Cíes Islands National Park)

این جزایر سه گانه در اقیانوس اطلس در نزدیکی گالیسیا واقع شده است و مردم محلی به ساحل روداس، ساحل کارائیب گالیسیا نیز می گویند. این منطقه زمانی یکی از منطقه ها مورد توجه دزدان دریایی بوده است و در حال حاضر مردم از جزیره بایونا (Baiona) که 40 دقیقه با قایق تا اینجا فاصله دارد، برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به اینجا می آیند. این مجمع الجزایر کوچک، دارای سواحل بسیار زیبا، تالاب های شفاف و صخره های ناهموار و منظره های سنگی زیباست و محل زندگی صدها مرغ دریایی پا زرد است. هر سه جزیره ایلا دی مونتگودو (Illa de Monteagudo)، ایلا دو فارو (Illa do Faro) و ایلا دو سن مارتینو (Illa do San Martiño) بدون ترافیک هستند و حس اینکه در لبه جهان قرار دارید به شما دست می دهد. این جزایر دربرابر خشم اقیانوس اطلس، نقش یک موج شکن را برای شهر ساحلی ویگو، دارند. از آوریل تا اوایل سپتامبر می توان به این جزیره سفر کرد و امکانات اقامتی درمحل کمپ Camping Illas Cíes فراهم شده است.

پارک ملی دارتمور، بریتانیا (Dartmoor National Park)

دارتمور یکی از قدیمی ترین جنگل های بریتانیا است. داستان هایی درباره پرسه زدن سواران بدون سر در بخش قبرستان قدیمی، دست های زشت و پشمالویی که ماشین ها را از جاده خارج می نمایند و دیدار با شیطان، دارتمور را به یک منطقه مرموز مشهور نموده است، که الهام بخش نویسندگان مختلفی از جمله سر آرتور کونان دویل و آگاتاکریستی بوده است. اینجا سرزمین مه و باران، تپه های گرانیتی و سنگ های مرموزاست. از جمله بناهای پیش از تاریخ این منطقه می توان به سنگ 3.5 متری Beardown Man ، نزدیک صخره شیطان و 5000 کلبه سنگی اشاره نمود. اینجا یکی از برترین منطقه ها برای پیاده روی است.

پارک ملی دره لوتربرونن، سوییس (Lauterbrunnen Valley National Park)

اگر نگوییم دره لوتربرونن مجذوب کننده ترین نقطه در کوه های آلپ است، اما با هرجایی که مقایسه اش کنیم، از نظر زیبایی در بالاترین سطح قرار می گیرد. این منطقه بسیار زیبا با یخچال های طبیعی و چمن زارهایی با درختان کاج و کلبه های ییلاقی است. این منطقه دارای 72 آبشار است که زیباترین آن آبشار اشتوباخ است. زیبایی این آبشارها الهام بخش لورد بایرون و گوته بوده است و درباره زیبایی آن شعر سروده اند. آبشارهای ترومل باخ متشکل از 10 آبشار یخی است که در کوهستان جاری است. این تنها آبشار یخی در اروپاست که از داخل کوهستان قابل دسترس است. شهر لوتربرونن معمولاً پر از کوهنوردان است و پایگاه خوبی است که از آنجا به گشت و گذار در منطقه بپردازید.

پارک ملی آبروزو، ایتالیا (Abruzzo National Park)

کوه های گرانیتی و جنگل های راش که کمتر از 2 ساعت با مرکز رم فاصله دارند، گرچه در فهرست منطقه های نیست که حتما باید ببینید اما، باید جزو اصلی سفر شما باشد. این منطقه که در شمال ایتالیا واقع شده است، جزو قدیمی ترین منطقه ها قرون وسطایی، منطقه ای کوهستانی که آخرین زیستگاه به جای مانده خرس قهوه ای مارسیکان است که در معرض انقراض واقع شده است و محل زندگی سیاهگوش وحشی، گرگ های اپنین و عقاب رویال است. بیش از 150 جهت گوسفند رو در پیچ و تاب دره ها و چمنزارهای پرگل وجود دارد، با وجود روستاهای پراکنده بالای تپه ها، طبیعت بکر آن برهم خورده است. اینجا یکی از برترین منطقه ها جهان برای پیاده روی است، حتی پیاده روی های کوتاه هم بسیار جالب و شگفت انگیز است. شهر اصلی اینجا پسکاسرولی است، که دارای خانه هایی با سنگ های صورتی است که در کنار کوه های سفید پوش در یک دره قرار گرفته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2133

به "دیدنی ترین پارک های ملی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین پارک های ملی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید