دیدارهای جداگانه عون با فرماندهان ارتش لبنان و دیاب، احتمال تشکیل کابینه بعد از سال نو

به گزارش آی تی گپ، رئیس جمهوری لبنان در ملاقات با فرماندهان دستگاه های امنیتی این کشور، آنها را به هوشیاری و احتیاط برای مقابله با هر گونه مشکل امنیتی دعوت کرد، از سوی دیگر نخست وزیر مکلف لبنان آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه را به اطلاع رئیس جمهوری این کشور رساند.

دیدارهای جداگانه عون با فرماندهان ارتش لبنان و دیاب، احتمال تشکیل کابینه بعد از سال نو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در ملاقاتی با فرماندهان دستگاه های امنیتی این کشور ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط لبنان پس از تشکیل کابینه جدید، آنها را به بیداری و احتیاط برای مقابله با هرگونه مشکل امنیتی و نیز کوشش برای مبارزه با فساد دعوت کرد.

میشل عون اظهار کرد: امروز لبنان شرایط بسیار دشواری را پشت سر می گذارد و با بحران بی سابقه ای در تاریخ خود روبرو است اما امیدواریم که با کابینه جدید شرایط به صورت تدریجی بهبود یابد، بحران را پشت سر بگذاریم و لبنان به دوره شکوفایی خود بازگردد.

رئیس جمهوری لبنان در ادامه گفت: عمر این بحران اقتصادی و اقتصادی که با آن روبرو هستیم 30 سال بوده و مربوط به زمان حاضر نیست، این بحران از زمانی شروع شد که اقتصاد کشور به اقتصادی گردشگری-خدماتی تبدیل شد و بدهی ها بدون آنکه کشور توان بازپرداخت آنها را داشته باشد، روی هم انباشته شدند، به همین دلیل امروز ما با ریاضت اقتصادی در سطح فردی و کشور و موسسات آن روبرو هستیم.

عماد ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان نیز در این ملاقات اظهار کرد: ارتش به عمل به مسؤولیت های خود ادامه خواهد داد. در طول 70 روز اخیر نیروهای ما برای همراهی با اعتراضات مردمی و خواسته های قانونی آنها آماده بودند، ارتش در راستای حفظ جان تظاهرکنندگانی که فعالیت های مسالمت آمیزی داشتند، کوشش نموده و آزادی عبور و مرور را برای آنها فراهم و از اموال عمومی و شخصی حفاظت کرد.

چهره های سیاسی و حزبی لبنان بر این باور هستند که تشکیل کابینه جدید به ریاست حسان دیاب کلید رهایی از بحران لبنان است حتی اگر مخالفت هایی از سوی بعضی از آنها وجود داشته باشد.

پیشتر یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری لبنان در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه احتمال داده بود که کابینه جدید پس از سال نو میلادی اعلام گردد.

این منبع به آناتولی گفته بود: لیست اسامی وزرا تا این لحظه آماده نشده است و رسانه های داخلی لبنان از عدم تمایل احزاب اهل تسنن لبنان برای مشارکت در کابینه دیاب پس از انصراف ابراهیم بصبوص از به عهده دریافت پست وزارت کشور خبر دادند.

رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا میزبان دیاب بود. دیاب در این ملاقات دو ساعته آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه را به اطلاع عون رساند و در نهایت دیاب بدون هیچ گونه اظهارنظری درباره این ملاقات کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد.

بعضی منابع مطلع از این ملاقات به سایت العهد اعلام کردند که فضای این ملاقات خوب بوده و دو طرف درباره تقسیم پست ها و نیز موانعی که باید برداشته شوند و تمامی موضوعات مربوط به تشکیل کابینه گفت وگو کردند.

به گفته این منابع، رویکرد دو طرف همچنان بر تشکیل کابینه ای تکنوکرات و فن سالار بدون حضور چهره های سیاسی است و در این ملاقات درباره بعضی اسامی کاندیداها برای پست های وزارتی و نه همه آنها گفت وگو شد.

به گفته منابع یاد شده، دیاب تا ملاقات بعدی رایزنی های خود را برای آنالیز شرایط ادامه خواهد داد.

منابع مذکور در گفت وگو با سایت العهد اطلاعات منتشر شده از سوی بعضی طرف ها درباره اینکه کابینه امروز (شنبه) تشکیل می گردد، تکذیب کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 792

به "دیدارهای جداگانه عون با فرماندهان ارتش لبنان و دیاب، احتمال تشکیل کابینه بعد از سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدارهای جداگانه عون با فرماندهان ارتش لبنان و دیاب، احتمال تشکیل کابینه بعد از سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید