خبرنگاران موفقیت دو و میدانی کاران ایلامی منوط به حضور در لیگ برتر است

به گزارش آی تی گپ، ایلام - خبرنگاران - رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت های مناسب در ایلام باید شاهد حضور مربیان و ورزشکاران این استان در لیگ برتر باشیم.

خبرنگاران موفقیت دو و میدانی کاران ایلامی منوط به حضور در لیگ برتر است

به گزارش خبرنگاران، هاشم صیامی روز یکشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات دو و میدانی ایلام گفت: امروز شرایط به نسبت مناسبی در دو و میدانی ایجاد شده و جامعه دو و میدانی استان ایلام با توجه به دارا بودن رییس هیات با تجربه و مطرح در کشور باید این رشته را در استان متحول نمایند.

وی افزود: ایلام از ظرفیت های خوبی از جمله پیست دو و میدانی برخوردار است اما باید با کوشش مضاعف شاهد خروجی خوبی در این زمینه باشیم که با پای کار بودن رییس هیات، پیشکسوتان و مربیان بتوانیم در جهت توسعه این ورزش در استان ایلام گام برداریم.

رییس فدراسیون دو و میدانی یادآور شد: رییس هیات باید معرفی مربیان رده پایه را در اولویت قرار دهد و انتظار داریم حداقل سه مربی ایلامی در رده نوجوانان و جوانان در تیم های ملی داشته باشیم.

صیامی با بیان اینکه حضور مربی منوط به داشتن ورزشکار ملی است، گفت: این استان باید پنج تا 6 ورزشکار در اردوهای تیم ملی داشته باشد و با توجه به اینکه حضور و هزینه در لیگ بزرگسالان سخت است از مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تقاضا داریم با توجه به راه اندازی لیگ جوانان و پتانسیل و برنامه ریزی برای دوره های بعدی از ورزشکاران ایلامی حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تفاهم نامه هایی میان هیات های دو و میدانی استان ها با آموزش و پرورش برای شناسایی استعدادهای این رشته منعقد شده که باید با پیگیری مستمر بتوانیم کشورمان را برای سال های آینده در این زمینه بی احتیاج کنیم.

ریس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه این رشته پرمدال ترین فدراسیون با توزیع 147 مدال است، افزود: تا انتهای امسال ورزشکاران دو و میدانی در 12 مسابقه داخلی و 2 رقابت برون مرزی حضور خواهند یافت و رقابت های صحرانوردی بزرگسالان کشور اولین و مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، آخرین رویداد این تقویم است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: هیات های استان، پشتوانه خوبی برای فدراسیون و تیم های ملی هستند که چنانچه شرایط برای آن ها فراهم گردد، می توانند پشتیبان تیم های ملی باشند.

مظفر علی شائی افزود: بسترهای توسعه رشته دو و میدانی در ایلام فراهم و هماهنگی مناسبی بین این اداره کل و هیات دو و میدانی استان برقرار شده است.

وی با بیان اینکه فاکتورهای توسعه این رشته در استان مهیاست، یادآور شد: ایلام دارای 2 پیست تارتان و نیروی انسانی ماهر است که با حمایت های فدراسیون، می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

در سرانجام این مجمع عباس فتحی با اکثریت آرا به مدت چهار سال دیگر بعنوان رییس هیات دو و میدانی استان ایلام انتخاب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1635

به "خبرنگاران موفقیت دو و میدانی کاران ایلامی منوط به حضور در لیگ برتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موفقیت دو و میدانی کاران ایلامی منوط به حضور در لیگ برتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید