خبرنگاران امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در فراوری واکسن کرونا خودداری نمایند

به گزارش آی تی گپ، تهران-خبرنگاران- شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پنجشنبه شب از رهبران دنیا، به ویژه کشورهای عظیم صنعتی خواست در فراوری واکسن [کرونا] از رقابت با یکدیگر بپرهیزند و با یکدیگر همکاری نمایند.

خبرنگاران امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در فراوری واکسن کرونا خودداری نمایند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، شیخ تمیم اضافه نمود:دنیا با ویروس همه گیر کرونا روبرو است، ویروسی که تا به امروز هیچ واکسنی برای آن پیدا نشده است، به همین خاطر [مقابله با این بیماری] احتیاجمند بالاترین میزان همکاری بین المللی است.

امیر قطر اضافه نمود: پیامدهای مالی و اجتماعی این بیماری همه گیر بدون همکاری و هماهنگی بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

شیخ تمیم اضافه نمود: ما خیلی زود متوجه خطرات بحران ناشی از کرونا شدیم و برای مبارزه با آن بر تجربیانمان و نیز همکاری با سازمان های بین المللی تکیه کردیم.

وی همچنین با بیان این که قطر در سایه بحران کرونا اقدام به توسعه کادر پزشکی، تجهیزات ضروری از جمله بیمارستان های صحرایی نموده است، ابراز امیدواری کرد که [بحران به جایی نرسد] که احتیاج به این بیمارستان ها احساس گردد.

شیخ تمیم اظهار کرد: با رایزنی نهادهای ذیربط در حال مطالعه زمان مناسب هستیم که پس از تأیید مهار کرونا به تدریج محدودیت ها در زمینه های مختلف [مالی در کشور] برداشته گردد.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت قطر، تا به امروز هفت هزار و 764تن در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 750 نفر بهبود یافته اند و 10 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

امیر قطر همچنین در واکنش به کاهش قیمت شدید نفت در بازارهای دنیای هم گفت: نباید اقتصاد قطر در گرو نوسانات قیمت انرژی باشد و به همین خاطر، امروز دستور انجام اصلاحاتی ریشه ای را صادر کردم که باعث آزادسازی اقتصاد کشورمان میگردد.

در اتفاقی بی سابقه روز سه شنبه قیمت نفت پایه وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در معاملات ماه می (12 اردیبهشت) به منفی 37 دلار و 63 سنت در هربشکه سقوط کرد.

نفت خام برنت دریای شمال نیز روز سه شنبه در بازارهای دنیای هر بشکه 24 دلار و 80 سنت معامله شد.

منفی شدن قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه می ناشی از این است که تأسیسات ذخایر نفت آمریکا در حال پر شدن است و نفت مازاد تولیدی این کشور نه فروخته می گردد و نه قابلیت ذخیره سازی دارد و نگهداری آن به دردسری برای تولیدکننده ها تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 979

به "خبرنگاران امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در فراوری واکسن کرونا خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در فراوری واکسن کرونا خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید