هشدار روحانی به مردم

به گزارش آی تی گپ، رئیس جمهوری با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم درباره شروع موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد و گفت: خدای ناکرده اگر در بهمن و اسفند خوب مراعات نکنیم با محدودیت هایی روبرو خواهیم شد.

هشدار روحانی به مردم

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهوری صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز 55 امین جلسه ستاد ملی است، اظهار کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار ویروس، مسأله کسب و کار، زندگی مردم و آموزش فرزندان نیر تخت تاثیر نهاده شد.

وی با تاکید بر اینکه کرونا یک بیماری عادی نبود و در جهت مقابله با کرونا ما تنها بودیم و کسی به ما یاریی نکرد، گفت: خسارات عظیمی به ما وارد شد، اما مردم تحمل کردند و ما هم آن ها را یاری کردیم.

رئیس جمهوری با هشدار درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا در کشور خاطر نشان کرد: همه اصرار ما این است که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارم ایجاد نگردد؛ چراکه اگر خدای ناکرده وارد موج چهارم شویم ناچاریم محدودیت ها را مجددا اعمال کنیم.

روحانی با تقدیر از کادر درمان کشور اظهار کرد: کادر درمان از روز نخست در این جهت عظیم ایستادگی کرد و تقریبا ما همپای جهان پیش آمده ایم که این به دلیل آن است که کادر درمان و همه بخش های مرتبط در صحنه حضور داشتند و این کار عظیم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به وسیله فضای مجازی نگذاشتم آموزش در حوزه آموزش، تعطیل گردد، اضافه کرد: از همه آن هایی که در زمینه فضای مجازی کوشش کردند تشکر میکنم. رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: اوایل سال 93 مصوباتی در حوزه زیر ساخت ها داشتیم و از آن موقع کار عظیمی شروع شد و امروز میبینیم که بار عظیمی از خدمات اجتماعی و کسب و کار مردم بر دوش فضای مجازی است. گرچه امروز در حوزه تحقیقات گروه محدودیت هایی داریم و تحریم ها تاثیراتی داشته است، اما ما در این زمینه گام هایی برداشتیم.

روحانی با اشاره به ورود کشور به حوزه ساخت واکسن کرونا گفت: امروز در زمینه فراوری واکسن ورود کردیم و گام های اولیه را برداشتیم و مسئولان مربوطه معتقدند تا سال آینده به واکسن میرسیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه مقابله با کرونا ما با جهان تفاوتی اساسی داریم، اظهار کرد: اگر آن ها میگویند توانستند با کرونا مقابله نمایند ما ادعای بیشتری داریم؛ ما در تحریم و فشار این کار را کردیم چرا که ما برای مقلابله با کرونا درخواست وام از بانک جهانی کردیم، اما آمریکا جلوی این کار را گرفت. اگر شرکت های دانش بنیان و توان داخلی نبود بدانید حتی دستکش و گان در اختیار ما قرار نمی گرفت.

رئیس جمهوری گفت: زیر ساخت دیجیتال در بعضی کشور های پیشرفته یاری بسیاری کرد و ما هم در حد خودمان توانستیم در این زمینه دستاورد هایی داشته باشیم. در روز های نخست دولت یازدهم ضریب نفوذ زیر ساخت دیجیتال در کشور نصف بعضی کشور های منطقه و بین 20 تا 30 درصد بود، اما امروز تقریبا 80 میلیون در کشور از فضای مجازی استفاده می نمایند.

روحانی خاطر نشان کرد: در مجموع با یاری بخش های مختلف از جمله نیرو های مسلح، صدا و سیما و نیروی انتظامی گام های بسیار عظیمی را برداشتیم که قابل افتخار است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شرایط خوبی داریم، اما نباید مغرور شویم، اظهار کرد: این شرایط نسبت به اروپا و آمریکا بسیار افتخار آمیز و امیدوار نماینده است، اما نباید شرایط عادی انگاری گردد؛ ممکن است مقداری بی احتیاطی موجب شیوع موج چهارم کرونا در کشور گردد.

رئیس جمهوری با اشاره به ارائه گزارشی درباره میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت: امروز اعلام شد که در رعایت پروتکل ها به 80 رسیدیم که کم است؛ خدای ناکرده اگر در بهمن و اسفند خوب مراعات نکنیم با محدودیت روبرو خواهیم شد.

روحانی با بیان اینکه رفت و آمد خانوادگی و صله ارحام در کشور ما به دلیل نوع فرهنگ بیشتر از سایر کشور ها است، تاکید نمود: امروز مجبوریم به مردم بگوییم که سبک زندگی خود را تغییر دهند و از این منظر مردم در فشار روحی و روانی عظیمی قرار دارند که با مراعات این شرایط مقداری سهل تر میگردد و در عید اوضاع بهتری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: امروز مصوباتی درباره چارچوب فعالیت کسب و کار های شب عید داشتیم. همچنین مصوبه ای درباره ویژگی های واکسن اعم از فراوری داخلی و خارجی داشتیم که از فردا ابلاغ می گردد؛ ان شاءالله در این چارچوب برای خرید واکسن و حمایت از فراوری واکسن داخلی کوشش خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1558

به "هشدار روحانی به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روحانی به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید