خانه بهنام ؛معماری شگفت انگیز در قلب تاریخ

به گزارش آی تی گپ، معماری سنتی ایرانی یکی از هنرهای زیبای این مرز و بوم است که با گذر زمان از ارزش های آن کاسته نشده است.

خانه بهنام ؛معماری شگفت انگیز در قلب تاریخ

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خانه بهنام ، خانه ای در قلب تاریخ که در اواخر دوران زندیه و اوایل دوران قاجار خشت به خشت پا به جهان گذاشت. این عمارت که به عنوان یک خانه مسکونی ساخته شده بود ، در دوران پادشاهی ناصر الدین شاه قاجار نوسازی و با نقاشی های گوناگون تزیین شد.

خانه بهنام شامل یک ساختمان اصلی، به عنوان ساختمان قشلاقی و یک ساختمان کوچک به عنوان ساختمان ییلاقی است. همچون بسیاری از خانه های قدیمی ایرانی، این خانه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی است.

در بازسازی اخیر چند اثر نگارگری ایرانی در قالب دیوارنگاری از خانه بهنام بدست آمده که متخصصان در پی تعمیر آنها هستند. این خانه هم اکنون بخشی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.

مشاهده این خانه زیبا به روح آدمی شوق پرواز داده و مخاطب خود را با نوع معماری و ویژگی های زمان خود آشنا می نماید. خانه بهنام در 23 فروردین 1376 با شمارهٔ ثبت 1850 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

داشتن اُرسی های زیبا نیز یکی دیگر از ویژگی های معماری سنتی ایران است که با مهارت زیادی در این بنا مورد استفاده قرار گرفته است و زمانیکه نور خورشید به این شیشه های رنگی می تابد، علاوه بر تامین نور مورد احتیاج اندرون زیبایی بی بدیلی همچون رنگین کمان مواج به این خانه می بخشد.

از نقاشی های دیواری این بنا نیز نمی توان گذشت. تصویری از روزگار قدیم که به سبک واقع گرایانه و با رعایت تمام اصول و قواعد فنی در پیکره این ساختمان نقش بسته است. اغلب موضوعات این نقاشی ها برگرفته از زندگی عادی بوده و همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید بیشتر به صحنه ای هایی مانند اسب سواری، شکار و یا ترسیم چهره اشخاص خاص پرداخته شده است.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 826

به "خانه بهنام ؛معماری شگفت انگیز در قلب تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بهنام ؛معماری شگفت انگیز در قلب تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید