آشنایی با تاریخچه ونکوور

به گزارش آی تی گپ، ونکوور کانادا شهری است که با تاریخ ، غذای خوب ژاپنی ، موسیقی های فوق العاده ، طبیعتی زیبا و مهم تر از همه کیفیت بالای زندگی به بلوغ رسیده است ، از دیدگاه بسیاری از گردشگران کانادا این شهر گران محسوب می گردد. اولین کاشفان اروپایی منطقه کاپیتان اسپانیایی خوزه ماریا ناروائز در سال 1791 میلادی و کاپیتان ناو بریتانیایی جورج ونکوور در 1792 بوده اند، اروپایان تا یک قرن بعد در سال 1862 میلادی در این منطقه مستقر نشدند. در در سال 1880 به بعد به دنبال اتمام CPR حضور مهاجران چینی در منطقه به شدت افزایش یافت. موج بعدی مهاجرت در ابتدا از اروپای غربی و سپس با ایجاد خطوط هوایی دنیای از آسیا و دیگر نواحی دنیا بود؛ شهر ونکوور، همراه با ویسلر و ریچموند، میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2010 بود.

آشنایی با تاریخچه ونکوور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

جمعیت ونکوور

ونکوور شهری در بریتیش کلمبیای کانادا است که با قرار دریافت در نزدیکی دهانه رود فریزر و بر آبراه تنگه جورجیا، آبراه هاو، خلیج بورارد و انشعابات آن، برای هزاران سال مکانی برای دیدار، تجارت و مسکن بوده است؛ جمعیت ونکوور 603،502 نفر است که هشتمین شهر پرجمعیت کانادا و نخستین در بریتیش کلمبیا محسوب می گردد و جمعیت کلان شهر ونکوور عظیم ونکوور و حومه در همین سال 2٬475٬000 نفر بوده است که سومین کلان شهر پرجمعیت کشور است.

آب و هوای ونکوور

ونکوور که در طول اقیانوس آرام شمال غربی واقع شده است به طور کلی آب و هوایی تقریبا معتدل دارد ولی به خاطر تابستان های شگفت انگیزش در کانادا مشهور است اما بیشتر به خاطر بارش باران شناخته شده است ، از ماه مه تا سپتامبر هوا خشک و سنگین می گردد اما از اکتبر تا آوریل آسمان خاکستری و نم نم بی سرانجام باران آغاز می گردد ، با این وجود بارش باران انقدر نیست که در طول سفرتان در این فصل احتیاج به دریافت چتر بالای سرتان داشته باشید؛ معمولا ونکوور دارای زمستان های نسبتا معتدل با اندکی برف است ، هوای سرد قطب شمال ، به استثنای ونکوور، دیگر شهرهای کانادا را در بر می گیرد . دلیل عدم تاثیر پذیری شهر ونکوور، مانع شدن کوه های راکی در برابر این بادهای سرد است.

آب وهوای ونکوور در ماه های تابستان خشک و معتدل است و به ندرت هوا گرم می گردد. در مقابل این شهر در اواخر پاییز و زمستان (از نوامبر تا مارس) بیشترین بارش را به خود می بیند. بارش شدید باران در این وقت از سال، باعث سخت شدن زندگی در ونکوور کانادا می گردد. در فصل زمستان بارش ها بیشتر به صورت برف است. ونکوور از لحاظ شاخص های مربوط به کیفیت زندگی رتبه بالایی را در بین تمام شهرهای دنیا در اختیار دارد. این شهر ساحلی در کانادا مجموعه ای از هنر، فرهنگ، تئاتر و موسیقی بوده و طبیعت بسیار جذابی دارد. شاخص های سلامتی، رفاه و گذران اوقات فراغت در ونکوور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر این موضوع در جامعه شهری ونکوور آشکار است.

ونکوور کجای کانادا قرار گرفته است؟

ونکوور یک شهرِ ساحلی است که در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. این شهر در ساحل غربیِ کشور کانادا واقع شده است و تنها 50 کیلومتر با مرز ایالات متحده فاصله دارد. به طوری که اگر به ونکوور مهاجرت کنید، 230 کیلومتر با شهر سیاتل فاصله دارید که با 3 تا 4 ساعت رانندگی، می توانید به این شهر سفر کنید.

شرایط زندگی در ونکوور کانادا

ونکوور محبوبیت زیادی در بین شهروندان کانادایی و دنیاگرد های بین المللی دارد. این شهر در تمامی دنیا شناخته شده است و اخیراً هم به عنوان بهترین شهر در آمریکای شمالی برای زندگی انتخاب شده است.

به دلیل اینکه در سمت شرق ونکوور کوهستان است و در سمت غرب آن اقیانوس آرام قرار گرفته است، این شهر به یکی از جذاب ترین شهر های کانادا برای زندگی تبدیل شده است. اکنون زندگی در ونکوور کانادا به یک رویا تبدیل شده است.

خط ساحلی این شهر محلی برای سرگرمی و بازی های آبی است. در قسمت کوهستانی شهر نیز ورزش های زمستانی از قبیل اسکی و پیاده روی در کوهستان رواج دارد. شهر ونکوور به دلیل داشتن جاذ به های طبیعی و مکان های تفریحی متعدد، به یک شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است. اغلب کسانی که در این شهر زندگی می نمایند، جزء ثروتمندترین مردم دنیا هستند. زندگی در ونکوور کانادا به دلیل داشتن دریا و کوه، جذابیت زیادی برای مهاجرین دارد. این شهر دارای چندین منطقه با آب و هوای متفاوت است.

مرکز شهر ونکوور کانادا

هسته مرکزی شهر ونکوور به صورت یک شبه جزیره است. این قسمت از شهر ونکوور، از سه طرف توسط آب احاطه شده است. همین موضوع باعث شده است تا ناحیه شهری و ساخت وساز در ونکوور محدود گردد. بیشتر ساختمان های این شهر به صورت برج های آسمان خراش هستند که در یک منطقه قرار گرفته اند. اطراف مرکز شهر ونکوور توسط دریا احاطه شده است. به همین دلیل در اطراف آن سد های دریایی به چشم می خورد. یکی از ویژگی های سواحل شهر ونکوور این است که به هم نزدیک هستند. یعنی با پیاده روی هم می توانید از یک ساحل به ساحل بعدی بروید.

در منطقه مرکزی شهر، پارک معروف استنلی قرار گرفته است. این مکان تفریحی یکی از عظیمترین پارک های شهری در آمریکایی شمالی محسوب می گردد. وسعت آن به بیش از 1000 هکتار می رسد. دورتادور پارک هم با سد دریایی محاصره شده است. این شرایط محیطی باعث فراهم شدن تفریحات آبی از جمله قایق سواری در پارک استنلی شده است.

در قسمت جنوبیِ مرکز شهر ونکوور، خلیج بریتیش قرار گرفته است. این خلیج شامل مجموع های از سواحل شنی است که عبارتند از: ساحل خلیج بریتیش، ساحل دوم، ساحل سوم و ساحل سان است. در این سواحل تفریحات مهیجی برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است.

در بخش کوچکی از مرکز شهر ونکوور، ساختمان های مسکونی به چشم می خورد که بیش از 500 هزار نفر را در خود جای داده است. به دلیل محدود بودن منطقهی مسکونی، ساختمان ها در فاصله کمی از هم ساخته شده اند. بیشتر ساختمان های اداری و تجاری به هم نزدیک هستند و به همین دلیل با پیادهروی کوتاه می توانید به بسیاری از مکان های مورد نظر خود سر بزنید.

هزینه زندگی در شهر ونکوور کانادا

اگر زندگی در ونکوور کانادا یکی از تصمیمات شما برای آینده است، نباید از هزینه های زندگی در این شهر غافل شوید. ونکوور یکی از گران ترین شهر های کانادا به شمار می رود. قیمت مسکن در این شهر سرسام آور است. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر، باید بین 1900 تا 2000 دلار هزینه کنید. شاید باور نکنید اما اگر زندگی در ونکوور کانادا را انتخاب کنید، باید هر ماه 75 دلار برای قبض تلفن پرداخت کنید. برای حمل ونقل در شهر در هر ماه به 93 دلار پول احتیاج دارید. هزینه تهیه موادغذایی در این شهر برای یک خانواده متوسط در حدود 315 دلار در ماه است.

متوسط حقوق و دستمزد ساکنین شهر ونکوور در حال حاضر 56،603 دلار کانادا در سال است. میزان دستمزد در منطقه متروی ونکوور برای هر ساعت 20.91 دلار است. میزان دستمزد در شهر ونکوور نسبت به سایر شهر های کانادا عادلانه تر است. به دلیل اینکه ونکوور یک شهر دنیاگردی است، نیمی از فعالیت های مالی این شهر مربوط به کار در رستوران و کافه هاست. اگر برای زندگی در ونکوور کانادا تصمیم خود را گرفته اید، باید بدانید که در این شهر قیمت اجناس در قسمت های مختلف شهر متفاوت است. برای مثال ممکن است یک بطری نوشیدنی را در یک نقطه از شهر با قیمت 8 دلار تهیه کنید. اما همین بطری را در ناحیه دیگر شهر با قیمت 5 دلار بخرید. منطقه فروش اجناس و اینکه اجناس وارداتی یا ساخت شهر ونکوور باشد، در معین قیمت آن ها تأثیر دارد.

سیستم حمل ونقل در شهر ونکوور کانادا

سیستم حمل ونقل ونکوور کانادا بروز است. هر زمان که بخواهید می توانید با اپراتور ارتباط برقرار کنید. این شبکه دارای اتوبوس بین شهری، قطارهوایی، راه آهن مسافرتی و قایق های مسافربری بین ونکوور شمالی و مرکز شهر ونکوور است.

از سال 2015 در شهر ونکوور کارت Compass برای شبکه ترنسلینک راه اندازی شده است. این کارت برای پرداخت هزینه حمل ونقل کاربرد دارد. بنابراین زمان رفت وآمد در شهر به جای اینکه پول خرد به همراه داشته باشید، می توانید یک کارت Compass را با قیمت 6 دلار خریداری کنید. زمان پیاده شدن از اتوبوس یا سایر وسایل حمل ونقل، کافی است آن را روی دستگاه کارت خوان بکشید.

از مزیت های تهیه کارت Compass برای حمل ونقل در شهر ونکوور، کاهش کرایه پس از ساعت 18:30 در روز های کاری هفته و تمام طول روز در آخر هفته و تعطیلات است. در این ساعات و روز ها تعداد مسافران افزایش می یابد و به همین دلیل کرایه قایق مسافرتی بیشتر می گردد. همچنین با تهیه این کارت می توانید بدون محدودیت با قطارهوایی، قایق مسافرتی و اتوبوس بین شهری به راحتی گشت وگذار کنید.

شبکه حمل ونقل TransLink شامل راستا های اتوبوس است که با خطوط قطارهوایی و قایق مسافرتی ارتباط برقرار می نمایند. به این معنا که مثلاً اگر بخواهید با قطارهوایی در شهر ونکوور گشت وگذار کنید، می توانید با استفاده از اتوبوس یا قایق مسافرتی خود را به ایستگاه قطارهوایی برسانید. اگر بخواهید به فرودگاه یورو بروید، باید 5 دلار بیشتر کرایه پرداخت کنید.

فرهنگ ونکوور کانادا

افرادی که در ونکوور کانادا زندگی می نمایند زبان های مختلفی از جمله انگلیسی، اسکاتلندی، فرانسوی، آلمانی، ایرلند و …. را می شوند. در طول 30 سال گذشته تعداد مهاجرینی که به این شهر آمده اند، چند برابر شده است. به همین دلیل ونکوور از نظر قومی و زبانی، یک شهر متنوع است.

حدود 52 درصد از ساکنین ونکوور به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند و زبان مادری خودشان را به این زبان ترجیح می دهند. تقریباً 30% از ساکنین شهر هم ریشه آسیایی دارند. پس قطعاً در این شهر احساس غریبی نمی کنید.

ونکوور شهر چند قومیتی است. این شهر از نظر فرهنگی در ردیف بهترین شهر های دنیا قرار گرفته است. دلیل آن حفظ محیط زیست، دسترسی به امکانات رفاهی و زمینه های رشد مالی است. مجله فوربس در یک مقاله از ونکوور به عنوان تمیزترین شهر دنیا نام برده است.

مردم شهر ونکوور رفتار مؤدبانه ای دارند و خیلی زود متوجه تازه وارد ها می شوند. رفتار آن ها نسبت به مهاجرین و تازه وارد ها پسندیده و مؤدبانه است. اگر بخواهیم این شهر را با تورنتو مقایسه کنیم، تقریباً چیزی از این شهر کمتر ندارد. از نظر تجاری و رفاهی هم مانند تورنتو یک شهر مرفه است.

البته در شهر ونکوور نیز مانند سایر شهر های دنیا باند های سرقت و موادمخدر وجود دارد. تعداد جرایم خشونت آمیز در شهر ونکوور نسبت به سایر شهر های کانادا بیشتر است. جنایاتی که با سلاح گرم در این شهر اتفاق افتاده است، نسبت به سایر شهرها، بیشتر بوده است. اغلب جنایات در این شهر تحت باند عمل می نمایند. تعداد سرقت هم در این شهر آمار بالایی دارد.

غذا در ونکوور

مردم ونکوور وسواس زیادی در خوردن غذا و ورزش کردن دارند. به همین دلیل وقتی در بین شهر راه می روید، کمتر با افراد چاق روبرو می شوید. در حال حاضر در مکان های عمومی این شهر، کشیدن سیگار ممنوع است.

مردم این شهر علاقه زیادی به تفریح و سرگرمی دارند. در فصل زمستان ترجیح شان این است که در کنار وسایل گرمازا بمانند. اما در فصل تابستان بیشتر وقت خود را در خارج از خانه صرف می نمایند. البته در خیابان های این شهر افراد بی خانمان هم زندگی می نماید که صحنه دلخراشی را ایجاد می نماید. بیشترین بی خانمان های کانادا در منطقه های پایین شهر زندگی می نمایند. بیشتر آن ها در ناحیه شرقی هاستینگز تجمع می نمایند که یکی از محله های پایین شهر در ونکوور است. امنیت و رفاه در اغلب مناطق این شهر برقرار است و به همین دلیل در بعضی از مناطق شهر پلیس به ندرت دیده می گردد. هزینه زندگی در قسمت بالا شهری ونکوور بیشتر از سایر قسمت های آن است.

در این شهر رستوران هایی با طیف وسیعی از ذائقه های مختلف وجود دارد. به طوری که می توانید در سطح شهر ونکوور رستوران ژاپنی، چینی، هندی، عربی، غربی و فست فود را به راحتی پیدا کنید. بنابراین به هر نوع غذایی که علاقه داشته باشید، می توانید آن را در شهر ونکوور میل کنید.

در شهر ونکوور رستوران هایی به سبک آمریکا راه اندازی شده است که با رستوران های لندن، پاریس و نیویورک رقابت می نمایند. به همین دلیل ونکوور را باید بهشت غذا های مدرن نامید.

اقتصاد ونکوور کانادا

ونکوور سومین شهر پرجمعیت در کانادا محسوب می گردد. جمعیت آن در حدود 630 میلیون نفر است. البته با احتساب شهرک های اطراف میزان جمعیت آن به 2.5 میلیون نفر می رسد. بازار مسکن این شهر رونق زیادی دارد. اما هزینه اجاره مسکن و سایر هزینه های زندگی در ونکوور سرسام آور است. به طوری که سازمان اطلاعات اکونومیست در سال 2018 اظهار داشت، ونکوور گران ترین شهر کاناداست.

ونکوور عظیم ترین شهر در استان بریتیش کلمبیا محسوب می گردد که یک شهر بندری و ثروتمند است. صادرات محصولات آن به وسیله کشتی به شرق آسیا صادر می گردد. همچنین این شهر با ایالات متحده آمریکا هم مراودات مالی دارد که در رشد و پیشرفت آن مؤثر بوده است.

استان بریتیش کلمبیا یکی از پررونق ترین مناطق مالی در کاناداست. ونکوور عظیم ترین مراکز صنعتی کانادا را به خود اختصاص داده است. اقتصاد این شهر متنوع است و به همین دلیل درصد خیلی پایینی از مردم این شهر بیکارند. در بندر ونکوور روزانه بیش از 200 میلیون دلار کالا بارگیری می گردد. این بندر براساس گزارشات InterVISTAS، از نظر میزان فعالیت و درآمد رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است. وجود این بندر در کانادا باعث ایجاد بیش از 115 هزار شغل شده است و میزان درآمد آن برای کشور کانادا به بیش از 7 میلیارد دلار می رسد.

در شهر ونکوور انواع مختلفی از صنایع بیوتکنولوژی، سوخت های جایگزین و توسعه نرم افزار راه اندازی شده است. در این شهر عظیم ترین استودیوی بازی دنیا به نام Electronic Arts قرار گرفته است. هم چنین وجود شرکت بیولوژیک دارویی QLT Inc در ونکوور باعث ایجاد شغل های زیادی شده است. در این شرکت 350 نخبه بین المللی در زمینه تحقیقات و فناوری استخدام شده اند.

در شهر ونکوور، شرکت های مک دونالد و Dettwiler شعبه های خود را تأسیس نموده اند. در فروشگاه های این دو شرکت در ونکوور، بیش از هزار نفر مشغول کار هستند. از دیگر شرکت های مشهور در شهر ونکوور می توان به شرکت فناوری سوخت سلولی به نام Ballard Power Systems اشاره نمود که حدود 700 کارمند در این شرکت کار می نماید.

شرکت های فناوری بین المللی فعال در شهر ونکور شامل اریکسون، ABM، اینتل، کداک، مایکروسافت و نوکیا هستند. همچنین ونکوور دارای چندین شرکت معدن داری و جنگل داری است.

این شهر بیشترین فراوری فیلم های نمایشی را بعد از هالیوود دارد. موقعیت جغرافیایی ونکوور باعث رونق صنعت گردشگری هم شده است. شهر ونکور در بازی های زمستانی المپیک و پارالمپیک 2010، میزبان کشور های شرکت نماینده بود. دهکده المپیک یک منطقه مسکونی مجزا در شهر ونکوور است. در این منطقه1100 واحد مسکونی به همراه تعداد زیادی پارک، فروشگاه و شرکت خدماتی وجود دارد که به تنهایی نقش یک شهر را ایفا می نماید.

تحصیل در ونکوور کانادا

ونکوور دو دانشگاه عظیم به نام های دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دانشگاه سیمون فریزر دارد. براساس رتبه بندی که توسط UBC انجام شده است، دانشگاه Newsweek ونکوور، در رتبه سوم در بین دانشگاه های کانادا و در رتبه 47 در دنیا قرار گرفته است. دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو به ترتیب رتبه اول و دوم را در بین دانشگاه های کانادا دارند. دانشگاه سیمون فریزر هم یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های دنیا است که در شهر ونکوور قرار گرفته است. این دانشگاه در بین دانشگاه های کانادا، رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

اگر قصد زندگی در ونکوور کانادا را دارید و بخواهید خودتان یا فرزندتان در رشته های پلیتکنیک تحصیل کنید، موسسه فناوری بریتیش کلمبیا مجموع های از رشته های پلیتکنیک را در تمامی مقاطع ارائه می دهد.

در شهر ونکوور چند دانشگاه هنر و طراحی و چندین کالج اجتماعی وجود دارد. مدرسه فیلم ونکوور یکی دیگر از مراکز آموزش عالی در شهر ونکوور برای ادامه تحصیل در زمینه رشته های هنری است.

مدارس ابتدایی و مدارس دولتی در این شهر تحت حمایت دولت کانادا هستند و آموزش در این مراکز در سطح بین المللی است. البته به غیر از مراکز دولتی، مدارس خصوصی نیز در چندین منطقه شهر وجود دارد. برای زندگی در ونکوور کانادا شما حق انتخاب بین یکی از این مدارس را دارید. انتخاب مدارس براساس منطقه زندگی شماست.

محیط زیست ونکوور کانادا

ونکوور را باید شهر سالم و تمیز کانادا بنامیم. این شهر به دلیل اینکه بین کوه و دریا محصور شده است، آب وهوایی پاک و سالم دارد. محیط زیست این شهر هم دیدنی است. زیبایی و تمیزبودن شهر ونکوور را باید مدیون سیاست های دولت و موقعیت جغرافیایی این شهر بدانیم. میزان مواد آلاینده در هوای شهر ونکوور به نسبت سایر شهر های کانادا، کمتر است.

هم چنین این شهر برای حمل ونقل مردم شهر از سیستم حمل ونقل پیشرفته و ارزان قیمت از جمله قایق مسافرتی، قطارهوایی و اتوبوس های الکترونیکی استفاده می نماید. به همین دلیل در این شهر، مردم کمتر با خودرو های شخصی رفت وآمد می نمایند و آلودگی محیط زیست کاهش می یابد.

قطار شهری یکی از سیستم های حمل ونقل در شهر ونکوور است که خطوط آن دورتادور شهر را احاطه نموده است. قطارهوایی هیچ نوع آلودگی را در سطح شهر ونکوور ایجاد نمی نماید. این سیستم حمل ونقل تمامی مناطق شهر ونکوور را به هم وصل می نماید و حتی این شهر را به سایر شهر های استان بریتیش کلمبیا متصل می نماید.

ونکوور تنها یک عظیمراه دارد که از قسمت شمال شرقی شهر عبور می نماید. در این شهر برای کاهش آلودگی هوا، خطوط مخصوص دوچرخه سواری هم راه اندازی شده است. در ونکوور حتی برای انتقال و جابه جایی حیوانات خانگی، از دوچرخه استفاده می گردد. زیرا بیشتر مردم ونکوور علاقه زیادی به استفاده از دوچرخه دارند. میزان استفاده مردم ونکوور از دوچرخه نسبت به سایر شهر های کانادا بیشتر است.

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1320

به "آشنایی با تاریخچه ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تاریخچه ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید