تقویم جشنواره های گردشگری سطح کشور تدوین می گردد، گلستان فرصت های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد

به گزارش آی تی گپ، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با ایجاد کارگروهی در حال تدوین تقویمی برای برگزاری جشنواره های سطح کشور هستیم.

تقویم جشنواره های گردشگری سطح کشور تدوین می گردد، گلستان فرصت های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمد خیاطیان امروز پنجشنبه 14 آذرماه 98 در جلسه شورای معاونان و مدیران اداره کل استان گلستان با اشاره به تدوین تقویم کشوری از جشنواره و همایش های سطح کشور گفت: برای برگزاری جشنواره در سطح کشور با ایجاد کارگروهی در حال برنامه ریزی هستیم تا با احصای برنامه هر استان، تقویم یک ساله گردشگری کشور را در حوزه جشنواره و همایش ها اطلاع رسانی کنیم.

او اعلام نمود: در شرایط کنونی مالی و تحریم ها اگر تکیه کشور به گردشگری باشد این حوزه با اتکا بر حمایت میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند منابع ارزی خوبی را برای کشور تامین کند.

معاون توسعه مدیریت با اشاره به این که اخیرا در کشور نظرات به حوزه گردشگری معطوف شده است، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه مالی تلاش خود را نموده است و محاسبه سهم GDP گردشگری در ارزیابی ها و شاخص های مالی نشان از اثرگذاری لازم این حوزه در اقتصاد کشور است.

او افزود: از حوزه گردشگری 11/8میلیارد دلار آورده ارزی نصیب کشور می گردد که ثمرات اقدام و تلاش های کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح کشور است.

خیاطیان یادآور شد: استان گلستان در ارزیابی های وزارتخانه همیشه از استان های برتر بوده است که نشان از همدلی و همراهی کارکنان این اداره کل است که به سهم خود از ایشان قدردانی می کنم.

او گفت: گلستان با دارا بودن جنگل، دریا، دشت و کوهستان فرصت بی نظیر و ظرفیت خوبی را در حوزه حوزه گردشگری دارد.

معاون توسعه مدیریت توضیح داد: شاید در حوزه گردشگری در مقایسه با کشور های منطقه کمبودهایی داشته باشیم، اما پیشینه تاریخی ایران مزیت بزرگی است که هیچ کدام از این کشور ها ندارند.

او یادآور شد: امروز حدود 1900 واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح کشور فعال است که نشان از هدف گذاری و شناخت مزیت ها و تبدیل آن به فرصت است.

خیاطیان اعلام نمود: برای ارائه تسهیلات به استان ها سقف و محدودیتی نداریم و منابع تسهیلاتی که در اختیار داریم رقم قابل توجهی است و هر استانی برای جذب این منابع اعلام آمادگی کند واگذار خواهد شد تا شرایط سرمایه گذاری در استان ها رونق گیرد.

در این جلسه که با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل استان گلستان، علی حاجی شیزری مدیرکل توسعه منابع انسانی و رفاه وزارت، امیرحسن شادنوش سرپرست دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخ گویی به شکایات وزارت، معاونان و مدیران اداره کل گلستان برگزار گردید مدیران و مسئولان واحد های مختلف اداره کل میراث فرهنگی گلستان به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند.

رونمایی از سامانه ارزش یابی مدیران شهرستانی

در ادامه این جلسه سامانه ارزشیابی مدیران شهرستانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با حضور محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

ابراهیم کریمی در این خصوص گفت: در حوزه ارزیابی عملکرد اداره کل، با چندین ماه کار کارشناسی سامانه ای برای ارزیابی مدیران شهرستانی راه اندازی شد.

او افزود: ارزیابی عملکرد سال 97 مدیران شهرستانی اداره کل بر اساس این سامانه انجام و نتیجه آن نیز اعلام شد و مدیران برتر در شاخص های مختلف تعیین شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اعلام نمود: یکی از شاخصه های ارزیابی سال 1397 تقسیم بندی شهرستان ها با در نظر دریافت قابلیت های مشابه در سه سطح است که بر این اساس در هر سطح نیز مدیران برتر تعیین شدند.

کریمی در انتها ضمن قدردانی از تلاش های مدیران شهرستانی این اداره کل گفت: امروز با افتخار می توانیم عنوان کنیم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تلاش و تلاش همکاران صندلی خوبی در سطح کشور با کسب رتبه های برتر استانی و ملی بدست آورده است.

احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های اقامتی و پذیرایی استان گلستان در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است و اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری شاهد هستیم.

او افزود: با ایجاد زیرساخت های گردشگری اکنون بحث روش های نوین بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی یکی از اولویت های گردشگری استان گلستان است.

معاون گردشگری گلستان با اشاره به اقدامات حوزه گردشگری استان گفت: برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران دوره های آموزشی با اساتید به نام کشور برای فراوری محتوا و بازاریابی برگزار گردیده است و تا انتها سال نیز چندین دوره آموزشی برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به این که در انتها امسال اجلاس سالانه راهنمایان گردشگری در استان گلستان برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به نقشی که راهنمایان گردشگری در راهنمایی تورها و اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت های گردشگری دارند بتوانیم از ظرفیت های گردشگری استان استفاده بهینه را ببریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 710

به "تقویم جشنواره های گردشگری سطح کشور تدوین می گردد، گلستان فرصت های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم جشنواره های گردشگری سطح کشور تدوین می گردد، گلستان فرصت های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید