باغ زیبای یویوآن در شانگهای

به گزارش آی تی گپ، برای گشت و گذار در یکی از پارک های معروف چین آماده اید؟

باغ یویوآن نخستین بار در سلسله مینگ (Ming) و توسط فردی با نام پان یوندوان (Pan yunduan) ایجاد شد که حکمران سیچوان (Sichuan) بود و بعدا آن را تا حد زیادی گسترش داد. باغ یویوآن بهترین باغ در جنوب شرقی چین شناخته می شد و زمانی که یوندوان فضای داخل آن را ساخت، چهارصد سال از عمر درخت های آن می گذشت. او این باغ را برای تفریحات خانوادگی ایجاد نموده بود. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این باغ دیدنی بزنیم.

باغ زیبای یویوآن در شانگهای

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این باغ سپس تبدیل به بخش مرکزی اتحادیه گروه شورشی شمشیرکوچک ها بود. آنها یک سازمان مخفی داشتند و در سال 1853 علیه امپریالیست های خارجی در شانگهای و زیامن (Xiamen) از استان فیوجیان (Fujian) شورش کردند. اکنون تعداد زیادی از سلاح ها، سکه های ساخته شده خانگی و اعلامیه های این گروه شورشی در تالار بهار این باغ در معرض نمایش قرار دارند. باغ یویوآن در سال 1961 مورد بازسازی عمده نهاده شد و سپس به روی عموم مردم گگردده شد.

تالار سانسویی (Sansui)

تالار سانسویی که در اصل تالار لشو (Leshou) نامیده می شد، در زمان سلسله کینگ (qing) با پنج اتاق جادار و بزرگ ساخته شد که برای پذیرایی و سرگرم کردن میهمانان درنظر گرفته شده بود. بعدا از این تالار به عنوان محل برگزاری جشن و نیز اعلام حکم های حکومتی استفاده می شد.

سنگ باغ

سنگ باغ توسط ژانگ نانیان (Zhang nanyan)، هنرمند سنگ تراش سلسله مینگ ساخته شد. این بخش به عنوان بهترین گنجینه باغ یویوآن درنظر گرفته می گردد و بهترین سنگ باغ در جنوب چین محسوب می گردد.

سنگ یشم زیبا

سنگ یشم زیبا در جلوی تالار یوهوا (Yuhua) قرار گرفته است و یکی از سه سنگ معروف در چین به شمار می رود. دو سنگ دیگر نیز عبارتند از سنگ رویون (Ruiyun) در سوژو (Suzhou) و سنگ ژویون (Zhouyun) در گلخانه هانگژو (Hangzhou). سنگ یشم زیبا، دارای شکل بسیار جالبی است و نزدیک به چهار متر ارتفاع دارد. این سنگ از دریاچه تایهو (Taihu) واقع در وکسی (Wuxi) در استان ژیانگسو (Jiangsu) آورده شده و به داشتن ظاهری چروکیده، بلند، شفاف و حفره های فرسوده شده معروف است.

شهر سنگ

این گالری نمایش سنگ، میزبان تراشه های سنگی متعددی است. گردشگران به هنرهای بصری و ارزش های انسانی این موزه علاقه زیادی نشان می دهند.

اطلاعات سفر

مکان: خیابان آنرن (Anren) 132، شانگهای

ساعات کاری: 8:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر

ورودیه: 30 رنمینبی

دسترسی: سوار اتوبوس خط های 11، 126، 926، 66، 42 یا 64 شوید.

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان برای بازدید از باغ یویوآن، اوایل بهار است که این باغ زیبایی خود را هرچه بیشتر به نمایش می گذارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 444

به "باغ زیبای یویوآن در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ زیبای یویوآن در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید