دلایلی که سبب می گردد به گوانجو برویم

به گزارش آی تی گپ، جاذبه های گردشگری در گوانجو

گوانجو پس از پکن و شانگهای سومین شهر جذاب و توریستی در کشور چین است و گردشگران زیادی سالانه به سمت این کشور جذب می شوند. این شهر دارای پیشینه ای باستانی بوده و قدمت آن به 2 هزار سال پیش باز می شود. این شهر به دفعات در طول تاریخ به عنوان پایتخت چین شناخته شده و در سده های اخیر رشد و توسعه سریعی را شاهد بوده است. دولت چین هم با سرمایه گذاری در این شهر سعی دارد تا همانند دو شهر دیگر خود گوانجو را هم در بین گردشگران جا بندازد و در صنعت گردشگری خود گامی مثبت بردارد. در این مطلب خبرنگاران میخواهد شما بیشتر با شهر چینی آشنا کند و جاذبه های گردشگری در گوانجو را خدمتتان معرفی نماید.

دلایلی که سبب می گردد به گوانجو برویم

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

شکم گردی در گوانجو

یکی از جذاب ترین نکاتی که در هنگام سفر به چشم می آید شکم گردی و تست غذاهای جدید در شهر مقصد است. در کوانجو بیشترین چیزی که به چشم می خورد رستوران است که به خصوص شب های بیشترین جلوه گری را دارا هستند. در بخش مدرن و نوساز شهر می توانید شاهد حضور پر رنگ انواع رستوران های زنجیره ای بین المللی مثل مک دونالد، پیتزا هات، برگر کینگ و ساب وی Subway را مشاهده کنید. اما اگر می خواهید که غذاهای سنتی چین را میل کنید باید بگوییم که بیشتر آن ها در بخش قدیمی شهر قرار داشته و غذاهای ارائه شده در آن ها به مراتب ارزان تر و سالم تر از رستوران های بین المللی موجود در بخش جدید شهر هستند. این رستوران های سنتی انواع غذا های برنجی و نودل ها را ارائه داده و استفاده از چاپ استیک chopsticks یا همان چوب های مشهور غذاخوری چینی می تواند چالشی هیجان انگیز و جالب برای هر بیگانه ای باشد.

دلتان را به دریا بزنید و چند غذای چینی را در این سفر میل کنید.

گشت زنی در پارک های تفریحی

شرکت مشهور چیملونگ Chimelong در سال های اخیر اقدام به ساخت چهار تفریح گاه و پارک بزرگ در شهر گوانگ ژو نموده است که در آن انواع تفریحات برای گروه های سنی مختلف مهیا است. این پارک ها در محله پان یو Panyu در حومه شهر قرار داشته و دسترسی به آن به وسیله مترو به سادگی امکان پذیر است. سافاری پارک ژیانگ جیانگ Xianjiang Safari Park نخستین پارک از این مجموعه چهارگانه است که عملیات ساخت آن در سال 1997 میلادی به سرانجام رسید. این پارک حیات وحش به عنوان بزرگترین سافاری پارک جهان شناخته شده و در آن پانصد گونه مختلف جانوری زندگی می نمایند. به یاری قطارهای ویژه ای شما به بخش های مختلف این پارک دسترسی داشته و می توانید حیوانات وحشی را در محیطی مشابه زیستگاه های واقعی آن ها مشاهده کنید. در بعضی موارد شما احساس می کنید در قلب آفریقا بوده و در حال تماشای دشت های طبیعی این قاره هستید.

چیملونگ

  • سیرک بین المللی چیملونگ

این سیرک یکی از بزرگترین سیرک های دائمی شناخته شده در جهان است که ظرفیت 8 هزار بازدیدنماینده را در آن واحد دارد.

  • بهشت چیملونگ یا Chimelong Paradise

دیگر بخش سرگرم نماینده از این مجموعه چهارگانه است که در آن انواع سرگرمی هایی از قبیل ترن های هوائی تدارک دیده شده است. این مرکز در سال 2006 میلادی افتتاح شده است. در این پارک بیش از 70 ترن هوائی مختلف وجود دارد که آن را به بزرگترین پارک مشابه در سراسر چین تبدیل نموده است. از جمله هیجان انگیزترین ترن های این مجموعه می توان به ترن هوائی وارونه؛ ترن هوائی که در زاویه نود درجه به سمت پائین حرکت می نماید و ترن هوائی در ارتفاع 60 متری اشاره نمود.

  • پارک آبی چیملونگ

بهترین گزینه برای فرار از گرمای تابستان در این شهر پارک آبی چیملونگ است. آخرین بخش این پارک های چهارگانه است که به عنوان بزرگترین پارک آبی جهان شناخته می گردد. این پارک در سال 2007 میلادی ساخته شده و دارای تعداد زیادی سرسره آبی، استخر و نهرهای آب ویژه ای است که می توان روی تیوپ هایی در آن ها استراحت نموده و تمدد اعصاب کرد.

محله های جدید گوانجو

محله های جدید گوانجور مانند لی اده Liede و شهرک جدید ژو جیانگ Zhujiang New Town امروزه به عنوان مناطق اصلی توریستی شهر شناخته شده و گردشگران خارجی زیادی در این مناطق دیده می شوند. این بخش ها همچنین از نظر مالی نیز نقش مهمی در شهر گوانجو ایفا می نمایند. دیدن این مناطق جدید و ساخته شده بر مبنای فرهنگ غربی نمی تواند تصور دقیقی از شرایط زندگی مردم چین و شهر گوانگ زو به شما بدهد، در عوض توصیه می کنیم برای دیدن فرهنگ غنی و اصیل چینی به میدان های ژو Square Haizhu رفته و تجربه جذابی از فرهنگ چین داشته باشید.

منطقه One link Plaza

منطقه One link Plaza به عنوان مرکز خرید مشهور شهر شناخته می گردد که بیشتر گردشگران و مردم شهر، خرید های خود را در این منطقه انجام می دهند. در فاصله کمی از این میدان، کلیسای جامع کاتولیک شهر با عنوان Sacred Heart Catholic Cathedral قرار گرفته است که با پیشینه ای 150 ساله، به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر شناخته می گردد. این بنا با سنگ گرانیت و در سبک گوتیک Gothic style ساخته شده است. دیدن این بنای تاریخی می تواند برای هر گردشگری جذاب بوده و روزهای یکشنبه برای ورود به آن احتیاج به خرید بلیط و پرداخت هزینه نیست.

موزه هنر رد تروی Redtory

این موزه مجموعه ای از آثار هنری ارزشمندی است که در یک ساختمان بسیار قدیمی و بازسازی شده قرار دارند. این ساختمان در گذشته یک کارخانه ساخت قوطی های کنسرو بوده و بازدید از آن مانند بیشتر موزه های شهر رایگان است. این موزه در مساحتی بالغ بر 170 هزار متر مربع ساخته شده و به همین دلیل در داخل آن به بازدید نمایندگان برای گشت و گذار در بخش های مختلف موزه، دوچرخه ارائه می گردد. این منطقه، جزو محله های نسبتا جدید شهر محسوب شده و موزه رد تروی در سال 2009 میلادی افتتاح شد.

چندین رستوران هم در حوالی این موزه وجود دارد که می توانید انرژی از دست رفته خود را بازیابی نمایید.

پارک یوئه ژیو | Yuexiu

این پارک بزرگ ترین پارک شهر گوانجو محسوب شده و محل خوبی برای فرار از ازدحام جمعیت در شهر به شمار می رود. این پارک در محدوده منطقه کوهستانی یوئه ژیو قرار داشته و در آن دریاچه زیبائی وجود دارد که می توان روی سطح آن با قایق های پدالی که با قیمت بسیار ارزانی کرایه داده می شوند به گشت و گذار پرداخت. دسترسی به این پارک به وسیله مترو بسیار آسان بوده و این پارک دارای ایستگاه متروی مختص به خود است. سمبل رسمی و شناخته شده شهر گوانگ ژو نیز در کوهستان یوئه ژیو قرار گرفته است که شامل پنج مجسمه قوچ می گردد. این مجسمه زیبا از سنگ ساخته شده و بر پایه یک داستان 2 هزار ساله که به چگونگی شکل گیری شهر اشاره دارد، طراحی شده است. بر اساس این داستان باستانی، گوانجو شهر قوچ ها محسوب شده و این مجسمه یازده متری امروزه به عنوان نماد شهر مورد توجه علاقه مندان مختلفی است که با آن سلفی می گیرند.

بزرگترین مراکز خرید جهان

تا چندی پیش در بخش جدید شهر گوانجو هیچ چیز خارق العاده و خاصی وجود نداشت اما به تازگی یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان به همراه یک آسمان خراش بسیار بلند در شهرک جدید ژو جیانگ ساخته شده اند که دیدن آن برای گردشگران می تواند جذاب باشد. از دیگر ابنیه جالب توجه در این بخش از شهر نیز می توان به ساختمان سرمایه گذاری بین المللی International Finance Center اشاره نمود که با ارتفاع 440 متر و نمای سیاه رنگ خود، جلوه ای ویزه به شهر بخشیده است.

لذت پیاده روی در خیابان شانگ سیاجیو | Shangxiajiu

همانند تهران که خیابان هایی مثل شانزه ریزه و ولیعصر دارد تا موقعیت مناسبی را برای پیاده روی افراد پدید آورد، شهر گوانجو هم دارای خیابان هایی است که بسیار معروف هستند و لذت پیاده روی را برای مسافران این شهر پدید می آورد. خیابان شانگ سیاجیو در گوانجو محلی برای پیاده روی افراد است که طول آن به 1.8 کیلومتر می رسد و بالغ بر 300 مغازه و مرکز خرید را در دل خود جای داده است.

بازدید از کوه های منطقه بایون | Baiyun

منطقه ای به نام بایون در این شهر وجود دارد که در طول سفرتان برای فرار از شلوغی های شهر می توانید به سمت آن بروید و به کوه های بایون پناه ببرید. این منطقه از کوه ها با مناظر بسیار ناب و بکری که دارند می توانند پناهگاه مناسبی برای فرار شما از شلوغی های شهر باشند. جالب است بدانید به دلیل این که مه های فراوانی در کوهپایه های این کوه ها وجود دارند، لقب کوه ابر سفید را به کوه های این منطقه داده اند. همچنین این منطقه دارای اهمیت تاریخی نیز می باشد.

بازدید از آرامگاه شاه نانیو | Nanyue

در سال 1983 اثر معماری بسیار جذاب و کلاسیک از سلسله هان کشف شد که آرامگاه نانیو ژآن مو، دومین پادشاه این سلسله در آن وجود داشت. در این مکان که حالا به موزه ای جذاب تبدیل شده، شاهد سنگ نوشته های بزرگ تاریخی، نقاشی های فراوان و نمایش لباس های جذاب ابریشمی خواهید بود.

شب های دلچسب گوانجو بر روی رودخانه مروارید!

سومین رودخانه طولانی در کشور چین به نام رودخانه مروارید است که از گوانجو می گذرد. این رودخانه شب های به دلیل نورپدازی های زیبایی که در آن صورت گرفته چشم انداز ویژه ای را به وجود آورده است. شما می توانید نقش و نگار آسمان خراش های نورانی و بلند شهر را که بر روی آب رودخانه مروارید دلبری می نماید تماشا کنید.

ماجراجویی در کلیسای جامع قلب مقدس

با بازدید از کلیسای جامع قلب مقدس می توانید بازگشتی به تاریخ استعماری گوانگجو داشته باشید. این کلیسای رومی برایتان می تواند مدت زمانی که این شهر در استعمار بوده را نمایش دهد و بسیار هم جالب است. کلیسای جامع قلب مقدس در قسمت شهر قدیمی گوانگژو و در سال 1888 ساخته شده است.

جزیره شامین | Shamian

آخرین گزینه ای که در این مطلب می خواهیم از گوانجو بگوییم جزیره شامین است که با توجه به داشتن ساحلی مرجانی و شنی میزبان بسیاری از ساختمان های جذاب در این شهر چینی می باشد و شما زمانی که وارد این جزیره می شوید شاهد معماری روز جهان و اروپایی خواهید بود. تعدادی از سبک های معماری جهانی نظیر گوتیک، باروک و نئوکلاسیک در این جزیره مشهود است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 335

به "دلایلی که سبب می گردد به گوانجو برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که سبب می گردد به گوانجو برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید