بارش باران و کاهش 6 درجه ای دما در گیلان

به گزارش آی تی گپ، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت ناپایداری ها از کاهش سه تا 6 درجه ای دمای هوا اطلاع داد و گفت: بارش باران، وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده است.

بارش باران و کاهش 6 درجه ای دما در گیلان

به گزارش خبرنگاران محمد دادرس در تبادل نظر با خبرنگار مهر با اشاره به تقویت ناپایداری ها از عصر امروز، اظهار کرد: کاهش دما، بارندگی و وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف در ارتفاعات تا روز دوشنبه برای استان گیلان پیش بینی می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه آسمان بیشتر نقاط استان گیلان برای امروز (شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: از عصر امروز وزش باد شدید و احتمال وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه این فرایند برای روز یکشنبه، گفت: در این مدت دمای هوای استان نیز سه تا 6 درجه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه جوی تا روز دوشنبه در گیلان فعال خواهد بود، اعلام کرد: در این مدت بارش تگرگ نیز در بعضی از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

دادرس همچنین نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش زمین و مواج شدن دریا در زمان فعالیت این سامانه هشدار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان گیلان 10 درجه سانتی گراد و بیشینه رطوبت آن نیز 98 درصد، گفت: ارتفاع موج دریا نیز برای امروز و فردا یک و نیم متر بوده و برای انجام فعالیت دریانوردی نامناسب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 999

به "بارش باران و کاهش 6 درجه ای دما در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و کاهش 6 درجه ای دما در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید