اینجا کارخانه مروارید است!

به گزارش آی تی گپ، کارخانه پرورش مروارید پکن

مروارید از گوهرهای سفید و زیباست که در صدف ها بوجود می آید، طریقه بوجود آمدن آن، اینگونه است که وقتی شن یا جشم خارجی در داخل دهان صدف قرار می گیرد صدف موادی را به دور این جسم خارجی ترشح می کند که باعث پیدایش مروارید می شود. خبر خوب برای دوستدران مروارید این است که می توانید در سفر به پکن گردنبدهای مروارید زیبایی را خریداری کنید چون در پکن چین کارخانه ای وجود دارد که به پرورش این گوهرهای درخشان مشغول است با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با این کارخانه آشنا کنیم.

اینجا کارخانه مروارید است!

در کارخانه پرورش مروارید پکن، صدف ها از دریاها و اقیانوس های آب شور جهان صید و به این کارخانه آورده می شود این مروارید ها بسیار کمیاب و طلایی هستند. بعضی از صدف ها حدود 20 مروارید دارد که رنگ آن ها به دلیل مواد معدنی موجود در دریاها ممکن است آبی، صورتی، طلایی، سفید و سیاه باشد، مروارید رنگ طلایی از همه ارزش بیشتری دارد. از روی تعداد خط های روی صدف می توان به سن آن پی برد و هر چه سن صدف ها بیشتر باشد مرواریدهای داخل آن قطر بزرگتری دارد و زیباتر هستند. اگر هنگام پرورش صدف ها، مواد معدنی ای خاص را به آن ها اضافه کنیم می بینیم که رنگ مرواریدها نیز تغییر می کند و به این طریق می توان تنوع رنگ بسیار زیادی را در این مرواریدها ایجاد کرد. مروارید از ترشحات داخلی صدف ایجاد می شود و در این کارخانه در داخل دهان صدف ماده ای قرار می دهند و بزاق های صدف به دور این ماده می چسبد و مروارید را تشکیل می دهد. برای اینکه بفهمید مرواریدی اصل است یا نه کافی است که روی آن را بسابید و بعد از آن پودرها را پاک کنید، اگر بعد از پاک کردن اثری از خراش خوردگی بر روی مرواریدها وجود نداشت یعنی که مروارید اصل است.

در همان محل کارخانه، این مروارید های زیبا را در معرض فروش قرار داده اند که پس از انتخاب رنگ مورد نظر خود برای شما گردنبند، انگشتر و … را درست کرده و به شما می دهند. فروشندگان این مرواریدها که اغلب بازاریابانی متبحر هستند به خوبی می دانند که چگونه شما را شیفته این جواهر زیبا کنند تا حتما از آن ها خرید کنید می توانید با کمی چانه زدن تخفیف های خوبی از آن ها بگیرید فقط حواستان باشد که این مرواریدها با اینکه ظاهری اصل دارد و از دهان صدف در آمده اند ولی برای تشکیل مروارید از جسم خارجی استفاده شده و فرایند تشکیل مروارید به صورت کاملا طبیعی در دریا طی نشده است. اگر به بازدید از این کارخانه بروید می توانید چگونگی پرورش این مرواریدها را ببینید و برای شما صدف هایی را باز می کنند که در داخلش پر از مرواریدهای زیباست این تجربه منحصر بفرد با خرید این مرواریدها کامل می شود.

معمولا در سفرهایی که با تور به پکن انجام می شود شما را به بازدید از این کارخانه خواهند برد، در آنجا در محیطی آموزشی درباره خواص این مرواریدها و خواص آرایشی، بهداشتی آن برای شما توضیحاتی خواهند داد باید بدانید که چین بزرگ ترین تولید کننده مروارید آب شیرین جهان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 561

به "اینجا کارخانه مروارید است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا کارخانه مروارید است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید