اولین جشنواره ملی زمستان بیدار در اردبیل شروع به کار کرد

به گزارش آی تی گپ، اولین جشنواره ملی زمستان بیدار با 12 هفته برنامه متنوع در استان اردبیل شروع به کار کرد.

اولین جشنواره ملی زمستان بیدار در اردبیل شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر توضیح داد: این جشنواره در راستای رونق گردشگری زمستانی به صورت پایلوت کشوری در قطب برف کشور، استان اردبیل برگزار می گردد.

فلاحی اضافه نمود: این جشنواره با تدارک بیش از 60 عنوان برنامه کلی و به همراه بیش از 300 برنامه شاد و مفرح در راستای طرح زمستان بیدار اجرا می گردد.

او اضافه نمود: این رویداد برای اولین بار در کشور برنامه ریزی شده و به صورت رسمی از 14 دی ماه از روستای خمس شهرستان خلخال شروع شده و تا 28 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در این جشنواره برنامه های مختلف از جمله آیین های سنتی، بازی های بومی محلی، غذاهای سنتی، موسیقی سنتی و برنامه های شاد و نمایش در تمامی شهرستان ها پیش بینی شده است.

به گفته فلاحی 9 نمایشگاه هفتگی در نگارخانه خطایی، 16 برنامه ورزشی و 10 برنامه ملی در قالب جشنواره اقوام ایرانی در دل جشن های زمستان بیدار تدارک دیده شده است.

او اضافه نمود: محور این جشنواره معرفی قابلیت های گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان است و از مشارکت دستگاه های اجرایی، گروه های مردمی و تمامی حوزه ها برای برگزاری استفاده می گردد.این جشنواره می تواند در سال های آتی نیز به صورت مستمر ادامه یابد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 176

به "اولین جشنواره ملی زمستان بیدار در اردبیل شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره ملی زمستان بیدار در اردبیل شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید