انتشار آیین های مردم سعدی در کتاب پارسیان فارس

به گزارش آی تی گپ، فرزانه فهندژ سعدی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آیین رونمایی این کتاب پنجشنبه پانزدهم بهمن ساعت 15 در تالار حافظ برگزار می گردد، بیان کرد: پس از اینکه در کتابفرهنگ، زبان، آداب و رسوم مردم سعدی(سوکان) را موضوع اثری پژوهشی قرار دادم، در دومین اثری که به پارسیان فارس اختصاص یافته تاریخچه و جاذبه های گردشگری محلی سعدی(سوکان) را گردآورده کردم.

انتشار آیین های مردم سعدی در کتاب پارسیان فارس

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی که نخستین کتاب خود را با عنوان فرهنگ، زبان، آداب و رسوم مردم سعدی(سوکان) را اردیبهشت ماه پیشتر به چاپ سپرده است، در کتاب یادشده تاریخ، جغرافیا، آداب و رسوم مردم سعدی را آنالیز نموده است.

فهندژ سعدی در کتاب تازه خود با عنوان پارسیان فارس تاریخچه و جاذبه های گردشگری محلّه سعدی را به زیور طبع آراسته است، درباره این کتاب، گفت: هدف از انتشار این دو مجموعه، معرفی زادگاهم، معرفی اهالی اصیل و نجیب زادگاهم و معرفی فرهنگ زیبای مردمانِ این دیار است که بر طبق اسناد و مدارکِ تاریخی، نسل به نخستین مهاجرین آریایی می رسانند و نخستین ساکنان شیراز نیز هستند.

وی ادامه داد: مهم ترین دلیل پرداختن به این موضوع، عشق به زادگاه است، که چون چشمه جوشانی در همه انسان های اصیل و ریشه دار جاریست؛ زیرا موضوع اصلی کتاب، فرهنگِ مردم سعدی بود و تحقیقات به طریق میدانی انجام می شد. از این رو به مدت سه سال در حال جمع آوری مطالب بودم و هنوز هم تحقیقات در این باره ادامه دارد تا بتوان، در چاپ دوم کاستی ها را جبران کرد.

کتاب پارسیان فارس نوشته، فرزانه فهندژ سعدی، دارای 168 صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی است که برای بهره مندی گردشگران داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 949

به "انتشار آیین های مردم سعدی در کتاب پارسیان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار آیین های مردم سعدی در کتاب پارسیان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید