استقلال افغانستان از انگلیس 95 ساله شد، روسیه، چین و پاکستان تبریک گفتند

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: رهبران روسیه، چین و پاکستان با تبریک نود و پنجمین سالروز استقلال افغانستان خواهان گسترش همکاری های این کشورها با دولت افغانستان شدند.

استقلال افغانستان از انگلیس 95 ساله شد، روسیه، چین و پاکستان تبریک گفتند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رهبران روسیه، چین و پاکستان با تبریک نود و پنجمین سالروز استقلال افغانستان خواهان گسترش همکاری ها با دولت افغانستان شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیغامی به حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، نودوپنجمین سالروز استقلال افغانستان را تبریک گفت.

وی در پیغام خود با اشاره به روابط 2 کشور گفت: تحکیم مناسبات محبت آمیز با افغانستان برای روسیه مهم است و روابط کابل-مسکو برپایه احترام متقابل راسخ است.

پوتین در ادامه بر گسترش روابط و مناسبات افغانستان و روسیه تاکید نمود.

ممنون حسین رئیس جمهور و نوازشریف نخست وزیر پاکستان نیز با ارسال پیغامی فرا رسیدن نود و پنجمین سالگرد استقلال افغانستان را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفتند.

در این پیغام ها آمده است: افغانستان و پاکستان دارای مشترکات، دینی، فرهنگی و تاریخی فراوانی هستند و هیچ تردیدی وجود ندارد که کابل و اسلام آباد با مشارکت می توانند روابط را نزدیکتر و صلح پایدار، ترقی و توسعه را در منطقه تحکیم ببخشند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز در پیغامی به حامد کرزی گفت: افغانستان در موقعیت حساس و قابل ملاحظه ای واقع شده است و دولت چین حمایت خود را از روند صلح و ثبات و بازسازی در افغانستان اعلام می نماید.

رئیس جمهور چین گفت: دولت این کشور یاری های خود را در خصوص ثبات و بازسازی در افغانستان ادامه خواهد داد.

در سال 1919 میلادی، افغانستان و انگلیس برای سرانجام دادن به جنگ سوم افغان -انگلیس، پیمان راولپندی را در شهر لاهور پاکستان به امضا رساندند.

براساس این پیمان، انگلیس که تا آن موقع قیمومیت سیاست خارجی افغانستان را به عهده داشت، استقلال کامل این کشور را به رسمیت شناخت.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 583

به "استقلال افغانستان از انگلیس 95 ساله شد، روسیه، چین و پاکستان تبریک گفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال افغانستان از انگلیس 95 ساله شد، روسیه، چین و پاکستان تبریک گفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید