آمریکا به گشت های هوایی در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد

به گزارش آی تی گپ، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: نیروی هوایی آمریکا به ماموریت های روزانه خود در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد.

آمریکا به گشت های هوایی در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد

با تور ارزان به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، ژنرال لوری رابینسون فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام در سخنانی تاکید نمود: نیروی هوایی آمریکا به ماموریت های روزانه در دریای جنوبی چین ادامه می دهد و از سایر کشورهای منطقه نیز می خواهد تا آزادی هوانوردی در این منطقه را تمرین نمایند.

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی است که ارتش چین به استقرار سامانه های موشکی دفاع هوایی در منطقه ادامه می دهد.

کشورهای مختلفی ادعای مالکیت دریای جنوبی چین را مطرح نموده اند. آمریکا اعلام نموده است که آزادی دریانوردی و هوانوردی در این منطقه باید حفظ گردد و هیچ کشوری نباید به دنبال نظامی کردن دریای جنوبی چین باشد.

وانگ یی وزیر خارجه چین پیش از این گفته است که پکن به هیچ کشوری اجازه دخالت و نفوذ در سرزمین های تحت مالکیت خود در این منطقه را نخواهد داد.

رابینسون با این سئوال روبرو شد که واکنش آمریکا در قبال سرنگونی احتمالی هواپیمای جنگنده خود توسط نیروهای چینی چه خواهد بود. این مقام آمریکایی بدون پاسخ مستقیم به این سئوال، گفت: ارتش های دو کشور در سپتامبر گذشته توافقنامه ای را در زمینه قوانین هوایی در حریم هوایی بین المللی به امضا رسانده اند و سال جاری نیز به مذاکرات خود ادامه می دهند.

رابینسون گفت: این توافقنامه احتمال اشتباه محاسباتی را کاهش می دهد.

آمریکا اقدام چین در استقرار سامانه موشکی را تلاشی برای نظامی کردن منطقه توصیف نموده است. چین نیز بارها آمریکا را به نظامی کردن منطقه متهم نموده و بر این باور است که گشت های ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده آمریکا موجب افزایش تنش در منطقه و نگرانی ها نسبت به ثبات دریای جنوبی چین شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 798

به "آمریکا به گشت های هوایی در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به گشت های هوایی در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید