8 باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند

به گزارش آی تی گپ، جان تراولتا برای حضور در فیلم داستان عامه پسند کوئنتین تارانتینو پذیرفت که تنها 140 هزار دلار دستمزد بگیرد. برای تراولتا همکاری با یک کارگردان تحسین شده در پروژه ای باکیفیت بسیار مهم تر از پول بود.

8 باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند

بعضی از مشهورترین بازیگران هالیوود دستمزد های هنگفتی برای نقش آفرینی های خود دریافت می نمایند، چون حضور آن ها پیروزیت فیلم در گیشه را تضمین می نماید. علاوه بر این، آن ها تأثیر تبلیغاتی بسیار مثبتی هم برای فیلم دارند. با این حال، گاهی بودجه فیلم با خواسته های مالی آن ها جور درنمی آید و تهیه نمایندگان دستمزد بسیار کمتری را به آن ها پیشنهاد می دهند.

رابرت پتینسون در بتمن (The Batman)

رابرت پتیسنون از بازی در هالیوود و دیگر فعالیت هایش 100 میلیون دلار کسب ثروت نموده است. او برای اولین قسمت از مجموعه فیلم گرگ و میش (Twilight) 2/5 میلیون دلار دستمزد گرفت و برای آخرین قسمت آن در مجموع 25 میلیون دلار دریافت کرد. با احتساب پاداش او از فروش گیشه پتینسون به طور کلی 41 میلیون دلار از بازی در این مجموعه فیلم کسب عایدی کرد. با این حال، او برای بازی در فیلم بتمن تنها 3 میلیون دلار دستمزد، بدون هیچ پاداشی دریافت کرد، چون بسیار دوست داشت در این نقش بازی کند.

رایان گاسلینگ در نیمه نلسون (Half Nelson)

رایان گاسلینگ بعد از بازی در فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook) به معروفیت رسید، فیلمی که برای آن یک میلیون دلار دریافت کرد. با این حال، او برای نقش های بعدی خود می خواست تمرکزش را بر روی کیفیت پروژه ها و نه چندان پیروزیت تجاری آن ها بگذارد. به همین علت بود که برای بازی در فیلم نیمه نلسون پذیرفت هفته ای تنها 1000 دلار دستمزد دریافت کند. این فیلم برای گاسلینگ پیروزیت آمیز بود چرا که او را نامزد جایزه اسکار کرد.

متیو مک کانهی در باشگاه خریداران دالاس (The Dallas Buyers Club)

در سال 2008، متیو مک کانهی پیشنهاد بازی در نسخه بازسازی فیلم Magnum P.I. با 15 میلیون دلار دستمزد به علاوه 15 درصد از سود فروش فیلم را دریافت کرد. با این حال، او این پیشنهاد را رد کرد، چون می خواست تغییری اساسی در کار بازیگری خود ایجاد و نقش های جدی تری را ایفا نماید. به همین علت چند سال بعد در فیلم باشگاه خریداران دالاس بازی کرد که دستمزدش برای آن کمتر از 200 هزار دلار بود. این تصمیم بسیار درست از آب عایدی چرا که یک جایزه اسکار نصیب مک کانهی کرد.

کریستن استوارت در در جاده (On the Road)

کریستن استوارت از دستمزد 2 میلیون دلاری برای اولین قسمت از مجموعه فیلم گرگ و میش به 25 میلیون دلار دستمزد برای 2 قسمت آخر آن رسید؛ و این بدون احتساب پاداش هایی است که از فروش این مجموعه فیلم دریافت کرد. با این حال، در سال 2012 او در فیلم در جاده حضور پیدا کرد که در آن با بازیگران مشهوری مانند ویگو مورتنسن و کریستن دانست همبازی بود. برای کاهش هزینه های فیلم، استوارت پذیرفت که تنها 200 هزار دلار برای بازی اش در این فیلم دریافت کند.

اپرا وینفری در به رنگ ارغوان (The Color Purple)

اپرا وینفری یکی از ثروتمندترین زنان هالیوود است و برای دستیابی به جایگاه حالایش کوشش زیادی نموده است. او زمانی پرعایدیترین مجری تاکشو بود، به طوری که سالانه 315 میلیون دلار از ساخت شوی روزانه اش کسب عایدی می کرد. با این حال، پیش از آنکه او به جایگاهی برسد که بتواند چنین دستمزد های هنگفتی تقاضا کند، برای بازی در فیلم به رنگ ارغوان تنها 35 هزار دلار دریافت نموده بود. علتش آن بود که آن موقع او هنوز نسبتاً گمنام بود و پخش تاکشوی او تازه در سال 1986 یعنی یک سال بعد از اکران این فیلم شروع شد.

اندرو گارفیلد در سکوت (Silence)

اندرو گارفیلد هرگز آنچنان بازیگر پرعایدیی نبوده که برای هر فیلم خود میلیون ها دلار دستمزد بگیرد. حتی برای نقش آفرینی اش در دو قسمت از فیلم مرد عنکبوتی (Spider-Man) او در مجموع 1/5 میلیون دلار دستمزد گرفت که بسیار کمتر از چیزی است که تام هالند و توبی مگوایر از این فرانشایز دریافت کردند. او به ویژه زمانی ثابت کرد که پول اولویت او نیست که قبول کرد با حداقل دستمزد در فیلم سکوت مارتین اسکورسیزی بازی کند.

جان تراولتا در داستان عامه پسند (Pulp Fiction)

جان تراولتا فیلم های پیروز زیادی در کارنامه بازیگری خود دارد و بعد از بازی در فیلم گریس (Grease) او برای هر پروژه حدود 20 میلیون دلار دریافت می کرد. تراولتا برای بازی در فیلم تب یکشنبه شب (Saturday Night Fever) یک میلیون دلار دریافت کرد، اما برای حضور در فیلم داستان عامه پسند کوئنتین تارانتینو پذیرفت که تنها 140 هزار دلار دستمزد بگیرد. برای تراولتا همکاری با یک کارگردان تحسین شده در پروژه ای باکیفیت بسیار مهم تر از پول بود.

جونا هیل در گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

جونا هیل برای نقشش در فیلم خیابان جامپ شماره 22 (22 Jump Street) ده میلیون دلار دریافت کرد. با این حال، مبلغ دستمزد او برای بازی در فیلم گرگ وال استریت پیش از کسر مالیات تنها 60 هزار دلار بود. برای او همکاری با مارتین اسکورسیزی مهم بود و پول اهمیت چندانی نداشت. به همین علت پذیرفت پول بسیار کمی بگیرد، در حالی کهدستمزد لئوناردو دیکاپریو برای همان فیلم 10 میلیون دلار بود.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2333

به "8 باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید