20 میلیارد تومان برای تقویت جنگل های استان همدان اختصاص داده شد

به گزارش آی تی گپ، 20 میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر استانی رییس جمهور، برای فراوری نهال و جنگل کاری و تقویت جنگل ها و منابع طبیعی استان همدان اختصاص داده شد.

20 میلیارد تومان برای تقویت جنگل های استان همدان اختصاص داده شد

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: 10 میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای طرح های زیر ساختی شامل آبیاری قطره ای، تقویت نهالستان و فراهم کردن زمینه فراوری نهال تا یک میلون اصله در سال، هزینه می گردد.

او گفت: 10 میلیارد تومان دیگر این اعتبار نیز به اجرای طرح های جنگل داری چند منظوره، طرح ذخیره گاه های جنگلی، توسعه، احیا، غنی سازی و حفاظت جنگل، احداث آتش بُر و قُرق بان برای نگهداری جنگل ها در سطح استان همدان اختصاص یافته است.

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سرانه جنگل در کشور یک هزار و 700 متر مربع و در استان همدان 260 متر مربع است که در این باره همدان یکی از استان های کم پوشش از نظر اراضی جنگلی است.

خزایی گفت: وسعت جنگل های طبیعی و انسان ساخت استان همدان حدود 45 هزار هکتار است که از این اندازه یک هزار و 441 هکتار آن جنگل های طبیعی است.

او گفت: همه ساله طرح هایی نظیر جنگل کاری با بذر و نهال، حفاظت از ذخیره گاه های جنگلی، زراعت چوب، توسعه پارک های جنگلی و جنگل کاری مالی به عنوان اولویت های پنجگانه منابع طبیعی به تناسب اعتبار ابلاغی و تخصیصی در سطح استان اجرا می گردد که علاوه بر این، استفاده از توان جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و شهرداری ها نیز برای توسعه جنگل ها در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2224

به "20 میلیارد تومان برای تقویت جنگل های استان همدان اختصاص داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیارد تومان برای تقویت جنگل های استان همدان اختصاص داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید