17 رکورد المپیک در تیراندازی شکسته شد، بیشترین طلا به ایتالیا رسید

به گزارش آی تی گپ، پرونده رقابت های تیراندازی المپیک ریو با قهرمان تیرانداز کشور ایتالیا به خاتمه رسید.

17 رکورد المپیک در تیراندازی شکسته شد، بیشترین طلا به ایتالیا رسید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های تیراندازی المپیک ریو با برگزاری رقابت های تفنگ سه وضعیت مردان به سرانجام رسید که در نهایت ورزشکاری از کشور ایتالیا توانست به مدال طلای این رقابت ها دست یابد.

در این رده که پوریا نوروزیان تیرانداز ایران نیز حضور داشت نیکولو کامپریانی از ایتالیا پیروز شد با امتیاز 458.8 به مدال طلا دست یابد تا دومین طلای خود را در ریو دشت کند. بعد از این ورزشکار ایتالیایی، کامسنکی از روسیه به مدال نقره رسید و تیرانداز کشور فرانسه نیز به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد. نوروزیان هم در صندلی بیست و ششم نهاده شد.

تیرانداز ایتالیا در هر دو بخش مقدماتی و فینال توانست رکورد المپیک را ارتقا بخشد.

به این ترتیب پرونده رقابت های تیراندازی بازی های المپیک ریو با توزیع 15 مدال طلا بسته شد. ایتالیا پیروز ترین کشور در این رشته در بازی های ریو بود که توانست 4 مدال از 15 مدال طلا را از آن خود کند و کشور آلمان با سه طلا دومین کشور پیروز در این رشته از بازی های المپیک ریو بود.

تیراندازی المپیک از 16 مرداد شروع و امروز (یکشنبه) به سرانجام رسید. 17 رکورد در دو بخش مقدماتی و فینال شکسته شد اما هیچ یک از تیراندازان پیروز به شکستن رکوردهای جهانی نشدند. از نکات قابل توجه تیراندازی المپیک ریو می توان به یک مدال طلا و برنز تیراندازان کویت اشاره نمود که به دلیل تعلیق این کشور به عنوان ورزشکار مستقل و زیر پرچم IOC مدال را بر گردن آویختند. از دیگر نکات المپیک ریو عدم دست یابی تیراندازان چینی به مدال طلا بود. چینی ها که تیراندازان قدرتمندی در اختیار دارند و در چند المپیک اخیر به مدال طلا نیز رسیدند، از المپیک ریو تنها نقره و برنز به چنگ آوردند.

تیراندازی المپیک در پانزده ماده برگزار گردید که تیم ایران با 5 نماینده در 6 ماده شرکت کرد. نمایندگان ایران دو فینالیست در تفنگ بادی و خفیف داشتند. الهه احمدی در تفنگ بادی 10 متر به صندلی ششمی رسید و نجمه خدمتی در صندلی هشتم تفنگ سه وضعیت نهاده شد. ایران در بخش اهداف پروازی هیچ نماینده ای در المپیک نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 515

به "17 رکورد المپیک در تیراندازی شکسته شد، بیشترین طلا به ایتالیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 رکورد المپیک در تیراندازی شکسته شد، بیشترین طلا به ایتالیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید