10 تیم و طرح نو در ارائه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو حضور دارند

به گزارش آی تی گپ، چهارمین دوره از سلسله رویداد های فرنو با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی با معرفی و ارائه 10 طرح تازه برگزار گردید.

10 تیم و طرح نو در ارائه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو حضور دارند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، چهارمین دوره از سلسله رویدادهای فرنو با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی با معرفی و ارائه 10 طرح تازه در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

با توسعه فناوری های نوین به خصوص در حوزه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، سبب شده تا زمینه بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی به عنوان یک زمینه سرگرم کننده مجذوب کننده و نقش آفرین برای کودک و نوجوان شناخته شود و همین امر سبب شده تا در سال های اخیر، بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی با رشدهای چشم گیری در بازار محصولات فرهنگی روبرو شده و همچنان این رشد به صورت فزاینده ادامه دارد.

در ایران هم به تبع شرایط دنیای، نفوذ و توسعه استفاده از بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی در حال رشد فزاینده است که به علت توسعه دسترسی به سنترها و استورهای خارجی، توسعه عمیق استفاده از بازی های ویدئویی خارجی و اپلیکشن های کتاب تعاملی که منطبق بر کتب تصویری ترجمه شده خارجی است، انجام شده است بطوریکه سهم بازی های ویدئویی بومی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی داخلی، نسبتاً به گردش مالی این حوزه کمتر از 5درصد برآورد می شود. این موضوع به معنی آن است که نفوذ فرهنگ خارجی که به وسیله بازی های ویدئویی غربی و محتواهای ترجمه شده که به وسیله اپلیکیشن های کتاب تعاملی ارائه می شود، در سطح جامعه و به خصوص قشر کودک و نوجوان بسیار توسعه پیدا نموده که در آینده نه چندان دور، تاثیرات مخرب فرهنگی ناشی از استفاده گسترده از بازی های ویدئویی غربی و کتب ترجمه شده، در جامعه و نسل های آینده دیده خواهد شد.

به تازگی اما سلسله رویدادهایی با هدف گردآوری برترین ایده ها برای فراوری بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی و بازارپردازی برای ایده های برگزیده با عنوان رویداد پیوند فرهنگی فرنو در حوزه بازی های ویدئویی و اپیلیکشن های کتاب تعاملی در دستور کار قرار گرفته است. این سلسله رویدادها با همکاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بنیاد سپهر انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود. تا به امروز سه دوره رویدادهای فرنو با عناوین شخصیت پردازی، بازی، اسباب بازی و عروسک و نوشت افزار برگزار گردیده و در ادامه، چهارمین رویداد فرنو با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی از اواخر آذرماه ثبت نام آن شروع شد.

پس از ثبت نام، مرحله اول رویداد شامل برگزاری دوره آموزش در قالب کارگاه مقدماتی به مدت تقریباً 6 ساعت در سرفصل های مبانی بازارپردازی، طراحی مدل کسب و کار و نحوه ارائه به سرمایه گذار در مدت زمان 8 و 9 دی ماه به وسیله اساتید مجرب در این حوزه برگزار و مرحله دوم فرآیند تکمیل پیچ در قالب کارگاه های پیشرفته که در روزهای 13 لغایت 15 دی ماه، شامل عناوین دوره های کارگاه های پیشرفته با عناوین مبانی مالکیت معنوی، مدل های درآمدی حوزه بازی های ویدئویی، کارگاه مدل های کسب و کار فرهنگی، انتقال تجربه بازی زیرگنبد کبود و انتقال تجربه بازی سفیر عشق به انجام رسید و در نهایت 10 تیم برای حضور در جلسه ارائه نهایی انتخاب شد.

جلسه ارائه نهایی چهارمین رویداد فرنو در تاریخ سه شنبه 21 دی ماه با همراهی تیم های بازی های ویدئویی و توسعه دهندگان اپلیکیشن های تعاملی و مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی شامل شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری تخصصی صنایع فرهنگی و تهیه کنندگان ارشد در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

در این جلسه 10 تیم از استان های مختلف به صورت حضوری یا آنلاین، طرح های خود را معرفی کردند. تیم های حاضر در جلسه ارائه نهایی به شرح زیر است:

گروه نوباز با طرح بازی موبایلی بادیگارد

گروه نفس با کتاب تعاملی آتایا

گروه بایت استودیو با بازی ویدئویی نجات در سرزمین سوخته

گروه صلح و سلام با طرح کتاب تعاملی رزلیکا

گروه نئوراکس با پلتفورم تورنمنت های ورزش های الکترونیکی

گروه آرکید با طرح بازی ویدئویی شهر؛ محیط بازی

گروه گونای با بازی ویدئویی بازی پادشاهان دنیا 2

گروه صفرتاصد با بسته تعاملی بوف کوچ

گروه ماناعلم آریا با محصول کافه بازی (سنتر بازی های جدی دیجیتال

گروه فیلمینو با طرح قصه گو

در این جلسه، هر تیم، با یک فرصت 5 دقیقه ای، طرح خود و ویژگی های فرهنگی و مالی آن را شرح داده و در ادامه حاضرین نسبت به طرح ارائه شده، سوالات و نکات خود را طرح می کنند. پس از برگزاری جلسه ارائه نهایی، تعاملات مابین تیم های ارائه دهنده طرح ها با مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی جهت توسعه و تجاری سازی طرح ها به منظور تحقق بازارپردازی فرهنگی پی گیری می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2195

به "10 تیم و طرح نو در ارائه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تیم و طرح نو در ارائه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید