یاری به عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار به وسیله مترو و تره بار ، خوشحالی بابت افزایش بودجه در حمل و نقل شهری

به گزارش آی تی گپ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: پشت سر اقتصادهای کلان، اقتصادهای شهری پرتوان ظاهر می شوند، مانند هند و چین که بین اقتصادهای خرد و کلان اتصال ایجاد می نمایند.

یاری به عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار به وسیله مترو و تره بار ، خوشحالی بابت افزایش بودجه در حمل و نقل شهری

به گزارش خبرنگاران، محمد امین توکلی زاده در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه زنان و فراوری ملی اظهار کرد: در خصوص موضوع بانوان حرف و ادعا در سال های گذشته زیاد شنیدیم که آنها را نفی نمی کنیم، اما سعی کردیم عملیاتی کار کنیم بعد از آنکه یک دوره کم کاری تاریخی در حوزه بانوان را داشتیم.

او اضافه نمود: زیر ساخت هایی که در این یک سال ایجاد شد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، مثل مراکز کوثر، پارک های مادر و کودکی که ایجاد شد و شهردخت هایی که ایجاد خواهد شد.

توکلی زاده در ادامه به موضوع حمل و نقل تهران اشاره نمود و گفت: سال جاری بخش بزرگی از بودجه به حوزه حمل و نقل تعلق گرفت که از این بابت خوشحالیم. تهران شهری است که بیش از 7 هزار و 500 اتوبوس احتیاج دارد ولی کمتر از 2500 دستگاه اتوبوس دارد و آن هم فرسوده است. بعلاوه انبارهای تامین قطعات مترو خالی است که این کمبودها باید جبران گردد.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: سال جاری اعتبار هزار میلیاردی برای کل زیرساخت فرهنگی و اجتماعی و به ویژه بانوان با حمایت مهندس چمران گنجانده شد که نوید بخش اتفاق های خوب است.

او اشاره نمود: سرانه های ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی متناسب با استانداردهای ملی و فرا ملی نیست اما سال جاری در رویکرد فرهنگی شاهد اتفاق های خوبی بودیم.

توکلی زاده ادامه داد: طبق نظر نخبگان پشت سر اقتصادهای کلان، اقتصادهای شهری پرتوان ظاهر می شوند به طور مثال در هند و چین بین اقتصادهای خرد و کلان اتصال ایجاد می نمایند. یکی از مواردی که باید کار گردد نقش آفرینی در اقتصاد است. حدود هزار شغل قابلیت دارد تا در شهرها به آن پرداخته گردد، اما احتیاج به یک اکوسیستم مالی بزرگ و شبکه فراوریی و توزیعی درست دارد. مرحله بعدی خرد کردن یک محصول به میزان ای که بگردد در خانه فراوری کرد است که مونتاژ آن در شهرک های صنعتی است.

معاون شهردار تهران اضافه نمود: مرحله بعد هم در حوزه اقتصاد بانوان سهم گرفتن از بازارهای بزرگتر است، ما وظیفه داریم به عرضه کالاهای بانوان سرپرست یاری کنیم، فروشگاه های شهروند و ایستگاه های مترو و میادین تره بار می توانند یاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2317

به "یاری به عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار به وسیله مترو و تره بار ، خوشحالی بابت افزایش بودجه در حمل و نقل شهری" امتیاز دهید

1 کاربر به "یاری به عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار به وسیله مترو و تره بار ، خوشحالی بابت افزایش بودجه در حمل و نقل شهری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار به وسیله مترو و تره بار ، خوشحالی بابت افزایش بودجه در حمل و نقل شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید