چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!

به گزارش آی تی گپ، رنگ های خنثی رنگ هایی انعطاف پذیر هستند که به راحتی با سایر رنگ ها ترکیب میشوند. رنگ هایی مانند خاکستری, خاکی, سفید, خاکستری مایل به قهوه ای, عاجی و … خنثی به حساب می آیند و هر کدام از آنها سایه رنگ های مخصوص به خود را دارند که در دسته رنگ های سرد و گرم قرار میگیرند. این رنگ ها آرام بخش بوده و طراحی دکوراسیون منزل با آنها آسان میباشد. استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی در یک فضا آن را کسالت بار و خسته کننده میکند اما استفاده اصولی از این رنگ ها و ترکیب آنها با رنگ های مناسب, دکوراسیونی شیک و دوست داشتنی فراهم می آورد. در این نوشته سعی شده الگوی رنگ خنثی به شما معرفی گردد و نحوه ترکیب آن با سایر رنگ ها در اختیار شما قرار گیرد. با ما همراه باشید.

چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!

آنچه که در خصوص یک الگوی رنگ خنثی باید بدانیم:

  • رنگ خنثی الزاماً رنگ بژ معنی نمیدهد.
  • رنگ های تیره خنثی را نباید فراموش کنید.
  • میتوان رنگ های سرد را به رنگ های گرم اضافه کرد.
  • میتوان رنگ های گرم را به رنگ های سرد اضافه کرد.
  • رنگ های گرم و سرد را بشناسید.
  • ایجاد یک الگوی رنگ خنثی بسیار آسان است.

برای خلق یک الگوی رنگ خنثی برای طراحی داخلی یا خارجی منزل باید رنگ ها را با هم ترکیب کنید تا رنگ نهایی مورد نظر بدست بیاید. مهمترین نکته که در هر الگوی رنگ باید رعایت گردد تعادل در انتخاب رنگ هاست. با آگاهی از روش های ایجاد الگوی رنگ خنثی میتوانید خانه خود را به مکانی زیبا تبدیل نمائید.

رنگ های تیره خنثی را با رنگ های روشن خنثی یا سفید ترکیب کنید.

هیچ قانونی در خصوص اینکه تمام رنگ های خنثی باید روشن باشند وجود ندارد. اگر در خصوص رنگ های خنثی از هر کسی سوال بپرسید بی تردید جواب, رنگ بژ یا قهوه ای مایل به زرد خواهد بود, در حالی که رنگ های تیره نیز میتوانند خنثی باشند از جمله رنگ های قهوه ای تیره, طلایی تیره, آبی سیر, مشکی و خاکستری ذغالی.

آگاهی از رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد میتواند یک پایه رنگی برای ساخت انواع الگوی رنگ فراهم نماید. مثلاً رنگ خاکستری ذغالی با رنگ های خنثی روشن و سرد بهتر به نظر می آیند اما میتواند با رنگ های گرم غیر خنثی نیز ترکیب گردد. قهوه ای گرم نیز با رنگ های خنثی روشن و گرم همخوانی دارد اما میتوان آن را نیز با رنگ سرد آبی به کار برد.

چگونه یک الگوی رنگ خنثی تک رنگ خلق کنیم؟

استفاده از الگوی تک رنگ بهترین روش برای خلق یک پالت رنگی شیک خنثی به شمار میرود. اگر میخواهید خانه شما نمایی زیبا داشته باشد و در خصوص اینکه آیا هر چیزی با رنگ خانه شما هارمونی دارد یا نه, میتوانید از الگوی تک رنگ خنثی بهره ببرید. الگوی تک رنگ بر اساس رنگ مورد علاقه شما شکل میگیرد. اگر قهوه ای تیره رنگ مورد علاقه شماست, مبلمان و جایگاه های خود را با این رنگ انتخاب کنید و در محیط اطراف آنها از الگوی تک رنگ استفاده نمائید.

در اکثر چرخه رنگ ها, رنگ های یک نوار, سایه روشنی از رنگ یکسان میباشند. رنگ های روی نوار رنگی که با رنگ های تیره خنثی قابل ترکیب هستند اصولا در پایین نوار قرار دارند. اگر میخواهید یک الگوی تک رنگ خلق کنید میتوانید هر نوع ترکیب رنگی که سایه هایی از رنگ های تیره و خنثی است را استفاده نمائید. برای ایجاد تعادل در الگوی تک رنگ میتوانید ترکیبی از سایه رنگ ها را از بالا تا پایین نوار رنگی استفاده نمائید.

اگر ظاهر دیوار یا مبلمان خنثی را دوست دارید اما میخواهید خلاقانه عمل کنید, الگوی رنگ خنثی که با سایر رنگ ها ترکیب شده, انتخابی ایده آل به شمار میرود. زیبایی الگوی رنگ خنثی به عنوان پس زمینه این امکان را برای شما فراهم میکند تا برای اضافه کردن رنگ های روشن تر و یا تیره تر آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

برای ایجاد یک الگوی رنگ خنثی از دو یا سه رنگ استفاده نمائید. استفاده از رنگ های بیشمار برای ایجاد این الگو باعث میگردد همه چیز از کنترل شما خارج گردد. سعی کنید رنگ ها را از لوازم جانبی مورد علاقه در اطراف خود انتخاب کنید. با استفاده از یک پالت رنگی ساده خانه شما از تعادل رنگی بی نظیری برخوردار خواهد بود. وقتی به پالت رنگ خنثی خود رنگ اضافه میکنید باید به این نکته توجه کنید که در صورتی خانه شما حس آرامش را به ارمغان می آورد که شما بدانید چگونه رنگ های گرم و سرد را با هم استفاده نمائید. آگاهی از این نکته باعث میگردد در رنگ آمیزی خانه شما هارمونی بی نظیری ایجاد گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 708

به "چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید