دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!

به گزارش آی تی گپ، وب سایت چیدانه: زمانی که فضای داخلی خانه به شکلی تفکیک و تقسیم بندی شده باشد که فضای خصوصی و نیمه خصوصی از هم مجزا باشند، حریم افراد خانه حتی در صورت حضور مهمان یا افراد غریبه نیز حفظ می گردد. یکی از روش های تفکیک این فضا ها اختصاص دادن آن ها به طبقات مختلف است.

دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!

در این مطلب قرار است دکوراسیون خانه دوبلکس ماندانا بازیاری و خانواده چهارنفره شان در محله جردن تهران را معرفی کنیم. خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد این طراحی داخلی می تواند برای شما نیز مفید واقع گردد.

خانه ماندانا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • شغل صاحب خانه: مشاور خانواده
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: جردن
  • متراژ فضا: حدود 170 متر مربع، دوبلکس
  • سال ساخت: 1380
  • طبقه اول
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه و هر دو مستر
  • تعداد سرویس بهداشتی: سه عدد، دو سرویس کامل حمام و دستشویی و یک سرویس مهمان
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: نقره ای، طوسی، سفید، صورتی بسیار روشن و انواع قرمز، مشکی و مقداری هم رنگ و بافت چوب و کمی رنگ طلایی
  • طراح: ماندانا بازیاری
  • مدت زمان طراحی داخلی: حدود 4 ماه
  • هزینه دکوراسیون منزل: حدود 130 میلیون تومان

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

راحت، شیک، جادار و کاربردی، خلاقانه، خاص خودمان

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

دوبلکس بودن این خانه از ویژگی های بارزش است که برای انتخاب آن توسط ما هم دلیل موجهی بود. در این خانه دوبلکس دو فضای خصوصی و عمومی کاملا از هم مجزا هستند و افراد خانواده آزادی عمل بیشتری دارند. عامل بعدی انتخاب هم آن بود که این خانه در نگاه اول به دلمان نشست و خودمان را در این فضا راحت دیدیم. ما این خانه را بسیار سریع پیدا کردیم در حدی که انگار خانه منتظر ما بود، زمان سپری شده در حد دو روز بود.

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

این برج ده طبقه را شرکت پانونب و برادران مهندس صفوی و تیم مهندسی شان طراحی و اجرا نموده اند که نمای این منزل با توجه به سن حدود 18 ساله هنوز مدرن و به روز به نظر می آید.

آیا منزلتان بازسازی شده است؟

بله، منزل ما بازسازی شده بود که ما به آنجا نقل مکان کردیم و به ما گفتند حدود 300 میلیون تومان هزینه بازسازی بوده است. ولی هنوز به کمی تغییر نیاز داشت و ما هم مجددا مقداری بازسازی اتجام دادیم که حدود 4 ماه طول کشید تا بازسازی جدید، تکمیل و خرید لوازم تمام گردد و بازسازی کوچکی که خودمان انجام دادیم، حدود 30 میلیون تومان هزینه داشت.

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

وقتی ما به این خانه آمدیم، بسیاری از لوازممان به نحوی با منزل هماهنگ بود و به آن ربط داشت که انگار بعد از اسباب کشی و مخصوص همینجا انتخاب و خریداری شده اند، همانطور که گفتم گویی این خانه منتظر ما بود. اما از آنجایی که مبلمان اصلی که هنوز به نظرم زیبا و به روز می آمد، سال ها کار نموده بود و نیاز به تعمیر داشت، آن را برای تعمیر و تعویض روکش فرستادیم. جالب این است که بدانید رنگ چوبش را از قهوه ای سوخته به ورق نقره تغییر دادیم، اما رنگ پارچه را تقریبا با یک درجه روشنتر، به همان رنگی قبلی اش یعنی صورتی کمرنگ انتخاب کردم.

سپس یک نیم ست و چند مبل و جایگاه تک هم خریداری و مبلمان قبلی را تکمیل کردیم. من انواع رنگ قرمز را برای مبلمان انتخاب کردم، برای مبل استیل فرانسوی از قرمز گوجه ای با طرح لوزی و برای مبل های تک و جایگاه تک برند کریستوفرگای از پارچه های مخمل ساده صورتی کمرنگ و مخمل ساده قرمز استفاده کردم.

یک نیم ست مبل قدیمی هم موجود بود که سال ها قبل از مادرم که قصد داشت آن ها را ببخشد، گرفتم و، چون رویه کوبی آن ساده بود، خودم ابر و پارچه اش را به رنگ زرشکی تعویض کردم و در حال حاضر در اتاق خواب جای خودش را پیدا نموده و با پشت تختی زرشکی رنگی که روی دیوار کار شده بود، به طرز زیبایی همرنگ و ست شده است.

من اکثرا برای خودم خیاطی می کنم و بعضی از لباس هایم را خودم می دوزم، اما اگر لباس آماده هم بگیرم، حتما به آن تغییراتی می دهم که به شخصیت خودم نزدیکتر گردد، در واقع به نوعی گویی همه وسایلم امضای خودم را دارند.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب نموده اید؟

بدیهی است سلیقه شخصی من مهمترین دلیل انتخاب این سبک و رنگ در دکوراسیون منزل است. آنچه دوست دارم و چشمم زیبا می بیند و برایم کاربرد مناسب دارد را می خرم نه چیزی که همه می خرند و اصطلاحا باب یا مد شده باشد، هر چند از مد هم لذت می برم و گاهی از آن تبعیت می کنم.

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

زیبایی، راحتی و کاربردی بودن، متفاوت و خاص بودن از مواردی است که برای دکوراسیون منزل در نظر دارم. یکی از دلایلی که گاهی وسایل را تغییر می دهم، دقیقا همین است. کمتر پیش آمده وسیله ای را در منزل کسی ببینم و سپس آن را بخرم. دوست دارم وسایل منزلمان حد المقدور مختص خودمان باشد، چون از تکرار خوشم نمی آید. فکر می کنم انتخاب ها جزئی از شخصیت ما هستند و باید خانه مان معرف سلیقه و شخصیت خودمان باشد نه سلیقه دیگران.

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

در هر جایی از منزل به راحتی و آسایش و لذت بصری فکر کردم. به نظر من خانه دقیقا جایی است که در آن راحت باشی و احساس آسایش کنی و لذت ببری.

مقدار قطعی هزینه لوازم را نمی توانم بگویم، چون بسیاری از لوازم و اکسسوری ها به مرور زمان و بخشی از مبلمان چند سال قبل خریداری شده است که این مبلمان مجدد تغییر رنگ چوب و روکش داده شد. بخشی از مبلمان را جدیدا خریدیم و تعمیر مبلمان قدیم و خرید مبلمان جدید حدود 65 میلیون تومان هزینه برداشت. با توجه به لوازم برقی آشپزخانه، ظروف، اکسسوری ها، لوسترها، فرش، وسایل اتاق خواب ها، نشیمن و ... برای کل لوازم عدد حدودی 130 میلیون تومان برآورد می گردد تا نزدیک به واقعیت باشد.

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

آشپزخانه بزرگ، جادار و کامل و پذیرایی با متراژ نسبتا مناسب و البته کمد های کافی اتاق ها برای من مهم بودند. باز شدن پنجره اصلی پذیرایی به حیاط سرسبز هم زیبایی بسیاری به خانه می دهد.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

نداشتن تراس یا یک حیاط شخصی و خصوصی کوچک از مشکلاتی است که در خصوص این خانه با آن روبرو هستیم. البته اگر این موارد هم وجود داشت از نظر من خانه کاملا بی نقص می شد.

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده نموده اید؟

بار ها و بار ها لوازم و وسایل خانه را جابه جا کردم تا مکان مناسبشان را پیدا کنم. از بعضی لوازم غیرضروری هم چشم پوشی کردم، آن ها را به انباری بردم یا اهدا کردم. البته تعبیه کمد های جادار هم برای کمبود فضا راهکار مناسبی بود.

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

برای خرید مبلمان، جاجرود را به باقی مراکز ترجیح می دهم. برای خرید اکسسوری فروشگاه اکسیر و خانه دکور و بعضی از فروشگاه های خیابان شریعتی را انتخاب می کنم. برای خرید لوازم آشپزخانه هم به فروشگاه گل افشان دولت و بازار بزرگ تهران می روم.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

بی اغراق کل دکوراسیون منزلم را بسیار دوست دارم، اما تی وی روم اصلی در طبقه پایین (یک تی وی روم هم در طبقه بالا داریم) و آشپزخانه و حمام اتاق خودم از دلنشین ترین فضا ها هستند.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

ما تقریبا یک سال است که در این منزل ساکن شده ایم. واقعا فضایی از منزلمان نیست که کمتر دوستش داشته باشم. اگر منظور عیب منزل است، با توجه به متراژ کاش سه خوابه بود.

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

دو مبل تک گردان برای نشیمن پایین و 4 جایگاه کانتر کروم را از فروشگاه نظری واقع در جردن خریداری نموده ایم.

سبک دکوراسیون منزل در بخشی سبک کلاسیک و در بخشی دیگر به سبک مدرن انتخاب شده است و در کل می توان آن را به نام سبک تلفیقی شناخت، چون تلفیق هر دو سبک در دکوراسیون خانه وجود دارد.

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده نموده اید؟

ساخت به طور کامل خیر، اما تغییر، تکمیل، تغییر کاربری و تعمیر تا دلتان بخواهد انجام داده ام. البته کوسن، روتختی، ملحفه و پرده ها را بار ها درست نموده و دوخته ام.

من همواره از وسایل قدیمی استفاده های جدید می کنم، مثلا یک جفت آباژور پذیرایی که در طبقه پایین به رنگ برنز مشاهده می کنید، اصلا آباژور نبوده اند بلکه شمعدان بوده اند. یا جفت دیگری آباژور سنگی دایره ای سیاه رنگ که شیدش پارچه ای بود را من تغییر دادم، یا یک عسلی استیل از فروشگاه اکسیر خریدم و روی آن آینه انداختم که به نظرم هم زیباتر شد و هم کاربردی تر و مثال های بسیار دیگر هم از تغییر شکل وسایل وجود دارد.

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

از نظر فضایی تغییر و بازسازی سرویس بهداشتی اتاق خودم و از نظر وسیله ای مبلمان اصلی پذیرایی را بسیاری دوست دارم.

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می کنید؟

مبل نشیمن بالا را فقط به دلیل کهنه شدن ترجیح می دهم عوض کنم وگرنه همچنان مدل و رنگ پارچه اش را دوست دارم.

مبلمان و وسایل در دکوراسیون خانه دوبلکس

  • جایگاه بامبوی بزرگ قدیمی: سال ها قبل از آدینه بازار پارکینگ پروانه خریدم که بسیار خراب بود و خودم رنگ و تعمیرش کردم و برای آن تشک کف و دسته دوختم.
  • کاناپه تی وی روم طبقه پایین: از قبل داشتم و فقط تعویض پارچه شده
  • مجموع این تغییرات و خرید های اخیر مبلمان: 65 میلیون تومان
  • میز تلویزیون: 600 هزار تومان
  • میز کوچک استیل: خرید در حراج 600 هزار تومان
  • میز جلو مبلی تی وی روم: 2 میلیون تومان
  • میز عسل: کدام 80 هزار تومان
  • لوستر ست قرمز:حدود 5 میلیون تومان
  • لوستر برنز: بسیار قدیمی و آنتیک است که خودم روی آن شید گذاشتم، به قیمت حدود 250 هزار تومان
  • لوستر 4 تایی بالای ناهار خوری: تکی و برای استفاده فضای بیرون بود که من یک صفحه 4 تایی که فقط استیلش موجود بود تهیه کردم، خودم با اسپری به رنگ سیاه در آوردم، 4 عدد از آن چراغ ها را خریدم، به صفحه رنگ شده وصل کردم و سیم کشی را انجام دادم و در نهایت به یک لوستر چهار شعله افقی تبدیل شد که برای بالای میز ناهارخوری مورد استفاده نهاده شد. هزینه ساخت این لوستر حدود 300 هزار تومان تمام شد.
  • باقی لوستر ها و دیوارکوب های اتاق خواب ها، آشپزخانه و نشیمن بالا هم از خیابان شریعتی حوالی دولت به قیمت کلی 5 میلیون تومان خریداری شده
  • آباژور برنز: شمعدان قدیمی بوده و خودم به آباژور تغییر دادم
  • آباژور سنگی گرد مشکی: دو عددُ هر کدام 100 هزار تومان
  • آباژور پایه بلند نشیمن طبقه بالا: رنگ پایه و شید را تغییر دادم
  • پایه های سنگی بلند صورتی: قیمت جفت یک میلیون تومان
  • پایه کوتاه سنگی گرد: قیمت جفت 500 هزار تومان
  • آباژور کوچک سنگی: خرید چند سال پیش هر کدام به قسمت 50 هزار تومان، بسیار هم قدیمی و با ارزش است
  • بعضی وسایل را هم چند سال قبل از هلند و آلمان گرفتم مثل استند welcome در ورودی خانه، توپ های فلزی و شیشه ای تزیینی، مبل و پوف حصیری در اتاق بچه ها، بعضی از شمعدان ها و اکسسوری ها
  • بوفه کنسولی: خرید چند سال قبل از یافت آباد، 400 هزار تومان
  • ساعت ایستاده: 280 هزار تومان
  • کتابخانه سیاه رنگ: من آن را در نشیمن بالا به عنوان استند لوازم و ظروف استفاده کردم به قیمت 250 هزار تومان
  • فرش های دستبافت: خرید از بازار فرش بازار بزرگ، 5 میلیون تومان
  • فرشه ای مدرن: خرید از خیابان سهروردی، 1.5 میلیون تومان
  • گیاهان: نخل اریکا با گلدان خرید از بازار گل غرب تهران، 600 هزار تومان و سانسوریا با گلدان 250 هزار تومان

وسایل و لوازم در دکوراسیون اتاق خواب والدین

  • سرویس خواب: خرید سه سال قبل حدود 4 میلیون تومان
  • مبل اتاق خواب: متعلق به مادرم که خودم تعمیر و تعویض پارچه را انجام دادم، چون نسبتا آسان بود
  • فرش: خرید از سهروردی
  • کتابخانه اتاق خواب: در زمان بازسازی قبلی ساخته و وصل شده و در خانه موجود بود
  • لوستر: خیابان شریعتی
  • آباژور های مشکی: خرید از خیابان شریعتی
  • تشک: قیمت 1.5 میلیون تومان
  • روتختی: چهار سال قبل به قیمت حدود 300 هزار تومان

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

  • تشک ها: از اینجا تهیه نشده اند
  • روتختی: هر ست 250 هزار تومان
  • فرش: پنج عدد فرش کوچک گرد
  • لوازم دکوری: فروشگاه اکسیر
  • مبل تختخواب شو آبی رنگ: خرید از یافت آباد
  • میز و جایگاه و کتابخانه ها و جایگاه تک چوبی: خرید از یافت آباد

کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

  • کابینت لمی گلاس و صفحه کورین
  • جایگاه: چهار عدد سایز عادی استیل خرید از چند سال قبل به قیمت 4 میلیون
  • جایگاه کانتر استیل: چهار عدد خرید به مبلغ 2.32 میلیون تومان
  • لوستر: خرید از شریعتی
  • لوازم دکوری: خرید از فروشگاه اکسیر و برند ایکیا
  • ظروف: اکثرا از فروشگاه خانه و آشپزخانه، ایکیا، فروشگاه اکسیر، فروشگاه گل افشان و بازار بزرگ خریداری شده اند

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

به نظر من افرادی که می دانند چه می خواهند و سبک دکوراسیون خود را پیدا نموده اند که چه بهتر، خانه شان اصالت و هویت خواهد داشت حال هر سبکی که باشد. اما اگر نمی دانند چه سبکی را دوست دارند و در واقع از خودشان ایده ای ندارند، به جای اینکه بی هدف خرید نمایند و کورکورانه فقط تعدادی اشیا را گرد هم بیاورند، که هر کدام یک ساز می زند، مجموعشان هیچ ربطی به هم ندارند و زیبایی و آسایش را نمی توانند به خانه شان دعوت نمایند، حتما از یک فرد متخصص یاری بگیرند تا منزلشان دارای هویت و اصالت گردد.

دومین توصیه من این است که حتما زمان انتخاب وسایل به متراژ منزل و حتی سن خود توجه و دقت نمایند. قطعا مکان مبل های استیل بزرگ و پرکار و خراطی شده، در منزل 50 متری یک زوج جوان نیست، منزل هر کسی تا حدودی معرف طرز فکر و شخصیت و البته سلیقه آن شخص است. چه بسا منزل های 40 متری وجود دارند که آنقدر زیبا، ساده و شیک چیدمان شده اند که زیبایی و راحتی شان از یک آپارتمان بزرگتر، اما بی هویت و بی هدف بیشتر است.

مثلا سبک خود من خانه مینیمال و خلوت و ساده نیست، اما حتی با وجود اشیا و اکسسوری نسبتا زیاد، فضا و محیط نظم دارد و هدفمند گرد هم آمده و به هم مربوط هستند. ضمن اینکه این شلوغی مطلقا چشم را اذیت نمی کند و مزاحمت به وجود نمی آورد.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 624

به "دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید