پیش بینی بازار مسکن در ماه های پیش رو ، انتظار رشد جهشی قیمت نداریم

به گزارش آی تی گپ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تشریح شرایط بازار مسکن طی ماه های پیش رو گفت:هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار سال جاری وجود ندارد.

پیش بینی بازار مسکن در ماه های پیش رو ، انتظار رشد جهشی قیمت نداریم

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده درباره شرایط بازار مسکن در بهار سال جاری گفت: دو بازار مسکن را متصور هستیم، یکی بازار مسکنی که مستقل است و دیگر بازار مسکنی که از بازار های موازی خود مانند ارز، خودرو، سکه و … نقش پذیر است.

وی اضافه نمود: اگر بازار مسکن به طور منفرد مورد مطالعه قرار گیرد، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار سال جاری وجود ندارد. به خصوص که سرمایه گذاری بزرگی شده و ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی در دست اقدام است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:، اما اگر بازار مسکن را همزمان با ناپایداری بازار های دیگر بسنجیم، این موضوع قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت چه تأثیری و با چند درصد سایر بازار ها بر بازار مسکن اثرگذار خواهند داشت.

وی یادآور شد: در مجموع ما فکر می کنیم که تنش ویژه ای بهار سال جاری در بازار مسکن نخواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر تورم عمومی بر قیمت مسکن گفت: تورم عمومی قطعاً با بازار مسکن مؤثر است و افزایش نرخ سایر کالاها، قیمت مسکن را نیز افزایش خواهد داد؛ اما آنچه مؤثر است، دامنه قدرت خرید مردم است.

وی اعلام نمود: بنابراین رشد قیمت مسکن در حد افزایش طبیعی قیمت ها و در حد تورم عمومی است و انتظار رشد جهش گونه قیمت مسکن در بهار سال جاری را نداریم. البته این در صورتی است که بازار های موازی، بر بازار مسکن تأثیر ویژه نداشته باشند.

محمودزاده در مورد اثرگذاری کرونا بر بازار مسکن توضیح داد: شیوع این ویروس بر همه بخش های مالی و حتی اجتماعی تأثیر داشته و قطعاً در بازار مسکن نیز مؤثر بوده است به طوری که در معاملات فروردین ماه، رکود خرید و فروش مسکن با 1200 فقره معامله را مشاهده کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1049

به "پیش بینی بازار مسکن در ماه های پیش رو ، انتظار رشد جهشی قیمت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بازار مسکن در ماه های پیش رو ، انتظار رشد جهشی قیمت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید